Smerter underliv

Chai12

Andre møte med forumet
Hei!
Må først bare begynne med at jeg skal bestille time hos gynekologen - men ville bare høre først om noen sliter med det samme.
Er egentlig ganske flaut å ta opp - men, tenker det kan være greit å høre om det er bare meg som har dette eller om jeg kan slutte å overtenke alt mulig..

I ett par uker har jeg hatt smerter som kommer og går i venstre siden nedentil. Har testet for UVI og har heller ingen symptomer som ligner sopp o.l.
Smertene er verst når jeg reiser meg opp, beveger meg, sitter feil osv.
Har hatt en del stikk lignende følelse innvendig også periodevis og er ganske hoven generelt nedentil.

Har noen opplevd noe lignende? Og hva hjelper eventuelt?

Hei,
Eneste jeg kan komme på er herpes ? Uten at du har synlig sår.. eventuelt sår på innsiden.
Det gir store smerter på ene siden og eventuelt at det føles hovent og "sår" hud. Du kan jo google litt og se om det virker kjent.. i tilfelle så er det super viktig at legen finner sånn ut nå så en kan ta forholdsregler under fødsel.
For all del, jeg sier ikke at det er det, men herpes kan opptre etter mange år i dvale i kroppen og er faktisk ganske vanlig selv om det snakkes lite om.. Ellers er det jo godt du skal til gynekolog så de får sjekket det ut, alltid greit å få svar på ka ting er :shy:
Lykke til !

Jeg søkte det opp - og kan heldigvis(!) umulig være det. Har absolutt ingen av de vanlige symptomene som var med det.
Men takk for svar :)

Kan det rett og slett være drag og strekk i livmor som påvirker? For ti år siden med mi første var jeg hoven og svullen, de konstaterte da at det var hormoner og tøyninger i livmor som gjorde det rundt litt irritert... trodde dengang at jeg hadde uvi og var skikkelig bekymret... kjente det når jeg reiste meg, bøyde meg mye og satt på spesielt harde steder (kjøkkenstol, trebenker ol..)

Hvis det kjennes langt opp mot livmorhalsen kan jeg kjenne meg igjen. Kjennes ut som det stikker eller dras litt. Spesielt ved bevegelse. Tror det bare er ligamentsmerter i såfall.

Hei!
Må først bare begynne med at jeg skal bestille time hos gynekologen - men ville bare høre først om noen sliter med det samme.
Er egentlig ganske flaut å ta opp - men, tenker det kan være greit å høre om det er bare meg som har dette eller om jeg kan slutte å overtenke alt mulig..

I ett par uker har jeg hatt smerter som kommer og går i venstre siden nedentil. Har testet for UVI og har heller ingen symptomer som ligner sopp o.l.
Har hatt en del stikk lignende følelse innvendig også periodevis og er ganske hoven generelt nedentil.

Bekkenløsning eller bekkenlåsing?

Hei!

Bare ikke tenk at det er flaut:) tror det er mange som kan lure på det samme, for hjelp så mye som skjer med kroppen vår nå i graviditeten!
Jeg har det noen ganger på samme måte, uten at jeg er hoven. Spurte jordmor, og hun mente det jeg forklarte var forenelig med ligamentsmerter. I det siste har det kjent ut som at det er i skjeden og oppover, når jeg setter meg skeivt feks. Der har jeg ikke fått spurt jordmor om enda. Men det går alltid over om jeg bare tar det med ro og tenker på noe annet:)

Back
Topp