Tips til tidsfordriv

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Det er sikkert flere enn meg som synes dagene blir lenger og lenger jo mer vi nærmer oss termin! Kom med dine beste tips til tidsfordriv i permisjonstiden :) Serietips, podcasttips, hobbytips, diy's, eller smarte ting å bruke tiden på rett og slett!

Selvsagt ikke alle tips som passer til alle - noen er i god form, andre i mindre god form, noen har alt klart til baby, andre har fortsatt masse igjen å fikse :happy:

Noe av det jeg gjør for å fylle dagene:
- går en tur iløpet av formiddagen
- ser på "gull eller gråstein"
- strikker (men trenger nye prosjekter nå..)
- bruker pinterest til å finne ting jeg kan prøve å lage til baby, har til nå laget noen biteringer med trekuler/heklede kuler, en uro og heklet rangle og kosebamse, har også tegnet/malt bilder til å ha på veggen på barnerommet
- baker rundstykker, boller, cookies etc og fryser ned til barseltiden
- prøver å ha ett "vaske grundig"-prosjekt iløpet av dagen, men ikke alltid jeg gidder :p
- har hørt en del på babyverden sin podcast om graviditet, fødsel og baby
- også podcastserien "hele historien" er veldig god

Bring it, ladies :hello2
 
- organisere i kjøkkenskapene med beholdere fra Clas Ohlson.
- lage regnbue til å ha på veggen etter diy-video på youtube eller søk på rainbowdiy på instagram
- egenpleie: fotskrunb og fotmaske, ansiktsmaske osv
- hagearbeid: luke, gjødsle, vanne så ut krydderurter (finner ofte 3 for 100 kroner på hageland og plantasjen), pynte opp ute med fargerike blomster. Hagearbeid er som meditasjon for meg når bekkene spiller på lag :D
- vaske vinduer (merkelig hva jeg får lyst til i denne redebyggingsfasen).
- jeg tar kurset til positiv fødsel for å prøve å ikke få helt panikk under riene.. Opplevde tapet av kontroll som vanskelig ved første fødsel som endte i hastesnitt..
- kaaaanskje rydde i fryseren :confused005 og vaske kjøleskapet
Jeg har, som forrige svangerskap, fått fullstendig støv på hjernen :p
 
- organisere i kjøkkenskapene med beholdere fra Clas Ohlson.
- lage regnbue til å ha på veggen etter diy-video på youtube eller søk på rainbowdiy på instagram
- egenpleie: fotskrunb og fotmaske, ansiktsmaske osv
- hagearbeid: luke, gjødsle, vanne så ut krydderurter (finner ofte 3 for 100 kroner på hageland og plantasjen), pynte opp ute med fargerike blomster. Hagearbeid er som meditasjon for meg når bekkene spiller på lag :D
- vaske vinduer (merkelig hva jeg får lyst til i denne redebyggingsfasen).
- jeg tar kurset til positiv fødsel for å prøve å ikke få helt panikk under riene.. Opplevde tapet av kontroll som vanskelig ved første fødsel som endte i hastesnitt..
- kaaaanskje rydde i fryseren :confused005 og vaske kjøleskapet
Jeg har, som forrige svangerskap, fått fullstendig støv på hjernen :p

Masse bra tips! :D Jeg også koser meg med hagearbeid, og nå til helgen skal det jo bli så fint vær også :)
 
-ser på mye dårlig reality-tv
-hører på podcaster: True crime, pengesnakk og kvinneguidens venner
-vaske og rydde litt daglig
- declutter (hive/donere bort ting vi ikke bruker/trenger)
-korte turer
-Styre med baby klær og utstyr
-ring og prate med nære og kjære (innsett at dette ikke er like lett etter fødsel)
-hyttetur (tenkte å komme meg vekk litt før ting brakerløs)
-lage gode middager

Har snart bare 3 uker igjen til termin, venter min første og føler det er en hel evighet igjen:p merker dagene blir lange og vanskelig å få tiden til å gå når bekkenet er dårlig, ikke så mye fysisk som er lett å gjør!
 
-varmt bad med en god bok.
-div tv-serier, her går det i ncis, ncis New Orleans og andre krimserier.


Eller har jeg solgt leilighet i dag (kanskje ikke noe jeg anbefaler), så mange dager har det gått i forberedelser til det.
 
Jeg skal sove og slappe av mest mulig! :rolleyes:
 
Back
Topp