Hva har dere

MammantilK

Forelsket i forumet
Pakket eller skal pakke med av klær til dere selv til sykehuset? Lurer på hva jeg skal ha på meg. Alle klær jeg har hjemme er i str S og nå er jeg str L. Så jeg må kjøpe noe nå som ikke er mamma tøy, men hva? Og hvilken str? Og hvor mye går man ned med engang?
 
Tatt med bare mammatøy jeg :) magen blir jo ikke borte med en gang, og orker ikke noe som strammer. Verken her eller der.
Har.med ammerbher, amme singler, har med kosebukser/tights, cardigans, sokker, store truser.
 
Jeg kjøpte meg et par bukser fra KappAhl sin lounge wear-kolleksjon. Suuuuuperstretcy bukser som vil passe nå og senere :D
 
Jeg har med joggebukser og amme klær. Store gensere med glidelås som nesten går å få lukket nå også, selv med stor mage. Reiser nok inn med gravidebukse, så da har jeg evt den også om ikke den blir tilgriset.
 
Pakket eller skal pakke med av klær til dere selv til sykehuset? Lurer på hva jeg skal ha på meg. Alle klær jeg har hjemme er i str S og nå er jeg str L. Så jeg må kjøpe noe nå som ikke er mamma tøy, men hva? Og hvilken str? Og hvor mye går man ned med engang?

Du kan nok helt fint bruke gravidklærne også etter fødsel :) Ting som strammer er no-go på sykehuset, tenk komfort!
 
Tenker å ha med (og på meg) gravidbukser/veldig stretchy kosebukse, amme-topper, én tynn og én tykk cardigan :) Og store truser, amme-BHer og sokker.
 
Tenker å ha med meg joggebukser (de brukte jeg både før graviditeten og nå), en stor cardigan eller en av mannens hettejakker og en singlett jeg brukte før graviditet og en jeg bruker nå. Såvidt jeg husker var det kun det jeg brukte på sykehuset forrige gang. Såvidt jeg husker brukte jeg disse sykehusskjortene en stor del av tiden på barsel forrige gang.
 
Jeg pakker med ammebh, behagelig undertøy, joggebukser og overzised skjorter + singleter. Tenker lett tilgjengelighet og komfor :happy: også vanntette slippers!
 
Pakket eller skal pakke med av klær til dere selv til sykehuset? Lurer på hva jeg skal ha på meg. Alle klær jeg har hjemme er i str S og nå er jeg str L. Så jeg må kjøpe noe nå som ikke er mamma tøy, men hva? Og hvilken str? Og hvor mye går man ned med engang?

sniker,


ta med gravid tøyet du, sikkert individuelt men mange av oss må bruke de en god stund etter fødsel:) jeg brukte mine i opptil 6 mnd etter fødsel faktisk, og var som deg brukte stl s før gravid og L som gravid.

ellers kan jeg anbefale å kjøpe noe «vanlig» tøy som både passer i graviditeten og tiden etter. Jeg kjøpte noen behagelige og streachy joggebukser som passet bra når jeg var høygravid og som jeg bruker fremdeles 1,5 år etter fødsel ( fant de på cubus)
 
Jeg har kjøpt meg koseklær-sett som ligger ubrukt i fødebaggen, gleder meg til å bruke det :laughing002
Kjøpe en str større enn hva jeg egentlig er. Har også pakket ned en del gode og løse bukser, teskjorter, topper og cardiganer ☺️ det ble godt brukt sist på barsel også. Har med alt for mye, men jeg blødde så mye sist (var uheldig å det kon på klærne) og hvis jeg mot formodning må være noen dager så er det greit med extra skift.
Man mister jo litt vekt etter fødsel, men kroppsfasongen er nogenlunde lik en liten stund etter for mange. Lurt med behagelige klær iallefall
 
Jeg kjøpte meg et par bukser fra KappAhl sin lounge wear-kolleksjon. Suuuuuperstretcy bukser som vil passe nå og senere :D

Jeg óg! Dritgode! Har de i lang og 3/4 lengde :)

Min erfaring er at det er lurt med luftige ammevennlige klær. Man svetter MYE og den kroppslige termostaten er ikke helt på G. Så jeg har pakket et par av ovennevnte bukser, 2-3 ammesingletter, 5-pk store truser, 5pk sokker, en tynn cardigan og en hettejakke med glidelås. Så må man jo tenkte på at man stort sett er "innestengt" på et rom, så mest sannsynlig blir du å sitte mye i sykehusskjorten óg :p

Du går ned litt i vekt, men ikke så mye at du må ha en annen størrelse enn du bruker nå. Magen vil fortsatt være der
 
Har med meg:

3 singletter
2-3 ammebh
3 par sokker
2 truser
1 cardigan
2 bukser

Skulle det være for lite så blir jeg å bruke sykehusskjorta og trusene der
 
Jeg har ikke pakket enda..

Men tenker å ha med meg en joggebukse, en pysj bukse, 2 amme singeletter, amme bher, toalettsaker, sokker, tøfler.

Kommer sikkert til å gå for det meste rundt i nettingtrusene fra sykehuset og den sykehus kjolen man får låne der og joggebukse
 
Jeg har ikke pakket enda..

Men tenker å ha med meg en joggebukse, en pysj bukse, 2 amme singeletter, amme bher, toalettsaker, sokker, tøfler.

Kommer sikkert til å gå for det meste rundt i nettingtrusene fra sykehuset og den sykehus kjolen man får låne der og joggebukse
Ja hehe blir vel sikkert noe sånt sexy på meg også. Nettingtruser og sykehuskjorte:) hehe
 
Har kjøpt meg litt nye klær, det har jeg gjort med de andre to også og det er helt NYDELIG å ha helt nye klær å ta på seg etter fødsel. :rolleyes:
Har kjøpt meg ei loungewear bukse fra Kapphal, romslig med strikk i livet. To ammsingletter og en drøss med ammeklær men tar bare med meg to t-skjorter og to singletter. I tillegg til en cardigan, en pysjamas og morgenkåpe. Og undertøy da. Skal forhåpentligvis ikke være der så lenge men tar med klær nok for 3 dager i tilfelle. Erfaringsmessig svetter jeg ut en T-skjorte for dag etter fødsel :confused:
 
Back
Topp