Tidlig ul

**POPPSI**

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julibarna2014
Snøkrystallene2021❄️
Dere som skal på ekstra tidlig ul, når drar dere? Er det kun for å bekrefte liv? Hvor mye betaler dere?

Har bestilt til uke 12, for å se at ting ser greit ut.. men klarer ikke å falle helt til ro i dette svangerskapet.. samtidig syns jeg det blir dyrt å betale 1600 kr ( som denne uke 12 koster) to ganger om det er det den tidlige og koster:happy:

Jeg tenker første TUL i uke 8, og så igjen i uke 13 eller 14.
Tar det på Volvat, koster 1600 + utstyr eller noe, så det kommer på rett under 2000 kr. Var det det kostet i påsken iallfall.

Men det kan godt hende at jeg ombestemmer meg jo lenger jeg kommer. Det som er fint med Volvat er at jeg ikke trenger å bestille så lenge i forveien :happy: Og hun jeg var hos sist var så innmari flink, så jeg vil tilbake til henne :happy:

Dere som skal på ekstra tidlig ul, når drar dere? Er det kun for å bekrefte liv? Hvor mye betaler dere?

Har bestilt til uke 12, for å se at ting ser greit ut.. men klarer ikke å falle helt til ro i dette svangerskapet.. samtidig syns jeg det blir dyrt å betale 1600 kr ( som denne uke 12 koster) to ganger om det er det den tidlige og koster:happy:
Er førstegangs og godt voksen, så har lyst til å bekrefte evt liv før vi forteller familien. Planen er å fortelle mine og hans foreldre i uke 9 (TUL 8+5). Min søster har barn, men for svigers blir det (forhåpentligvis) første barnebarn, så vil se liv før vi sier noe. Mine foreldre kommer på besøk helga før, så blir ny helg med å snike alkofri vin og sørge for «trygg» matmeny, hehe...

Jeg får tidlig ul pga kronisk sykdom, så blir tett fulgt opp i svangerskap. Synes det var betryggende med jenta jeg har fra før. Hadde gjerne betalt privat hvis ikke, for å se at alt så bra ut. UL her koster rundt 1200,-

Vi skal dit når jeg er 7+0 for å bekrefte liv, koster 1400kr.
Har ikke planlagt flere, men kan hende det blir en til siden det ser veldig dårlig ut for å få nipt denne gangen.

Har bestilt time til TUL når jeg er 7+6 - akkurat en uke til. Er for å få bekreftet liv.

Vil være trygge på at det er noe levedyktig der før vi forteller førstegangs besteforeldre :Heartpink Selv om ting helt klart kan skje likevel på et senere tidspunkt, men da trenger jeg nok støtten i at de vet uansett. Blir godt å slippe å skjule dette for mammaen min så mye lenger:love2

Har bestilt time til TUL når jeg er 7+6 - akkurat en uke til. Er for å få bekreftet liv.

Vil være trygge på at det er noe levedyktig der før vi forteller førstegangs besteforeldre :Heartpink Selv om ting helt klart kan skje likevel på et senere tidspunkt, men da trenger jeg nok støtten i at de vet uansett. Blir godt å slippe å skjule dette for mammaen min så mye lenger:love2
Har TUL på 8+5 om to og en halv uke, og tenker som deg- vil ha bekrefta før jeg sier det, og støtte etterpå om det ikke går. Førstegangs besteforeldre på mannens side her i gården. Sier det til besteforeldre og sjefen etter TUL, og venter noen uker til med resten.

Har «åpen» henvisning til tidlig ultralyd grunnet sjelden diagnose.

jeg valgte 27.mai, er da 6+2. Så får jeg se om jeg gidder å ta så veldig mange ultralyd før uke 12.

Jeg skal den 18 mai på tidlig TUL. Mest for historikken min. 2 MA etter hverandre. Den 18 mai er jeg 7 uker. Går til gynekolog, men alt dekkes. Vet ikke om jeg gruer eller gleder meg. Kjenner jeg holder litt avstand med følelser denne gangen. Vi har heller ikke sakt noe til noen denne gangen. Veldig godt å ha denne gruppen:shy:

Jeg skal den 18 mai på tidlig TUL. Mest for historikken min. 2 MA etter hverandre. Den 18 mai er jeg 7 uker. Går til gynekolog, men alt dekkes. Vet ikke om jeg gruer eller gleder meg. Kjenner jeg holder litt avstand med følelser denne gangen. Vi har heller ikke sakt noe til noen denne gangen. Veldig godt å ha denne gruppen:shy:
Kjenner til den følelsen der. Hadde MA i februar 2018, da hadde vi fortalt det til foreldrene mine. Så mår det ikke var liv der så var det såå kjipt! Så når jeg ble gravid igjen, så ventet vi til etter uke 12 og en ul før vi fortalte.

Drar 19. Mai, da er jeg 7+1 og for å sjekke liv. Har også 2 MA etter hverandre, første barn og ønsker ikke å oppdage i uke 12 at det ikke har vært liv siden uke 6 (som er da jeg har abortert tidligere). Da kunne jeg liksom vært ferdig med alt innen den tid og klar til ny runde. Litt kaldt tilnærming, men holder følelsene unna til jeg får bekreftet at det er liv. Da er vi passert en milepæl selv om vi er fult klar over at det kan gå galt senere også :)

Drar 7+1, nå på onsdag. Fikk dette dekt etter MA. Kun for å bekrefte liv/se hjerteslag. Tenker å investere i 1-2 til før OUL, avhengig sv hvor urolig jeg er. Tenker kanskje en i uke 9-10 og en i 13-14! :)

Men bestiller alle privat?
Eller er det noen som får gjort dette hos fastlegen? :happy:

Drar privat, men det er også fordi jeg ikke har så gode erfaringer med sykehuset Føler jeg blir mer ivaretatt privat og det trenger jeg nå hvis det skulle gå galt for 3. Gang :)

Jeg har fått henvisning denne gangen, men ville nok ellers bestilt privat. Noen fastleger har jo ultralydapparat også, så det kan jo være du er en av de heldige? :happy:

Tar det privat. Har ikke rett på offentlig TUL, men jeg vil ha det uansett så jeg kan se at alt ser fint ut før jeg forteller de nærmeste om graviditeten :happy:

Tidligere tatt privat og veldig fornøyd med det :happy:

Førstemann tok jeg uke 7 og 13 (kunne se kjønn), resten på sykehuset

Andre forsøk: uke 5 (ustabil syklus, så bommet litt) og uke 8, men var dessverre en MA

Tredje forsøk: uke 7 og uke 14 privat, dessverre var vi uheldige med sjelden hjertefeil på jenten vår, så ble avsluttet i uke 16

Denne gangen: på sykehuset i uke 8, 12 og 18 med ultralyd, og hver uke fra 16-26 for å lytte på hjertet.

Uke 6 i morgen, og vurderer privat siden jeg syntes det er så lenge å vente, og følelsene sitter langt utpå kroppen nå :P

Tidligere tatt privat og veldig fornøyd med det :happy:

Førstemann tok jeg uke 7 og 13 (kunne se kjønn), resten på sykehuset

Andre forsøk: uke 5 (ustabil syklus, så bommet litt) og uke 8, men var dessverre en MA

Tredje forsøk: uke 7 og uke 14 privat, dessverre var vi uheldige med sjelden hjertefeil på jenten vår, så ble avsluttet i uke 16

Denne gangen: på sykehuset i uke 8, 12 og 18 med ultralyd, og hver uke fra 16-26 for å lytte på hjertet.

Uke 6 i morgen, og vurderer privat siden jeg syntes det er så lenge å vente, og følelsene sitter langt utpå kroppen nå :p

Håper for dere ❤️

Vi får tidlig UL i uke 7-8 grunnet IVF. Soent på når det blir, får nok vite timen på onsdag/torsdag.

Back
Topp