Dyne eller sovepose på soverommet?

Jeg har ikke tenkt annet enn å prøve ut dyne først :) Når de begynner å bli veldig makkete og faren for at de drar dynen over hodet er tilstede har jeg fått tips om at man kan feste på bånd e.l. nedest i hjørnene av dyna og knyte den fast i fotenden :)
 
Første sparket enten av seg eller så kom dyna for tett opp i ansiktet, selv når hun var veldig liten. Så vi brukte sovepose til hun var rundt 1 år og plutselig nektet :D Brukte en tynn fra ikea og ellers noen tyske merkerz da vi bodde i Berlin på den tiden :) I Tyskland anbefaler de sovepose den første tiden og utvalget er veldig mye bedre.
 
Første sparket enten av seg eller så kom dyna for tett opp i ansiktet, selv når hun var veldig liten. Så vi brukte sovepose til hun var rundt 1 år og plutselig nektet :D Brukte en tynn fra ikea og ellers noen tyske merkerz da vi bodde i Berlin på den tiden :) I Tyskland anbefaler de sovepose den første tiden og utvalget er veldig mye bedre.

Sniker, men ja utrolig for en kulturforskjell! Folk ser rart på meg når jeg snakker om «babydyne» :p
 
Første sparket enten av seg eller så kom dyna for tett opp i ansiktet, selv når hun var veldig liten. Så vi brukte sovepose til hun var rundt 1 år og plutselig nektet :D Brukte en tynn fra ikea og ellers noen tyske merkerz da vi bodde i Berlin på den tiden :) I Tyskland anbefaler de sovepose den første tiden og utvalget er veldig mye bedre.
Sniker, men ja utrolig for en kulturforskjell! Folk ser rart på meg når jeg snakker om «babydyne» :p

Vi har tenkt å bestille en stellesekk fra tysk Amazon, må kanskje se etter soveposer der i samme slengen da!
 
Vi har tenkt å bestille en stellesekk fra tysk Amazon, må kanskje se etter soveposer der i samme slengen da!

Ja, det er verdt å sjekke ut! Mange tyske produsenter med god kvalitet :D
 
Sniker, men ja utrolig for en kulturforskjell! Folk ser rart på meg når jeg snakker om «babydyne» :p

Ja, fikk "fy fy" vibber fra jordmor når jeg sa at vi også brukte dyne :p
 
Vi har tenkt å bestille en stellesekk fra tysk Amazon, må kanskje se etter soveposer der i samme slengen da!

De har supersøte poser med miffy på, eeeeeelsk.... :Heartred Og alt er bestandig super TÜV-testa og ÖKO-TEX, så jeg føler det meste kan nytes med samvittighet :D

Ja, fikk "fy fy" vibber fra jordmor når jeg sa at vi også brukte dyne :p

Får første besøk av hebamme i morgen, gruegleder meg :geek
 
Bruker dyne, vi har festet dynen slik at ikke baby kan trekke den over hodet. Funket bra for oss :happy:
 
Men er du også sikker på at baby ikke kan gnikke seg nedover i senga og på den måte havne under dyna? Det skjedde hos oss :)
Nei det kan man jo ikke være sikker på. Men har brukt dyne på alle tre, og det har gått fint. Så vi fortsetter med det! :) Mine babyer har også våknet flere ganger på natten, slik at jeg ser på de når de sover!
 
Dyne frem til baby er stor nok til å sparke den av seg. Så bruker vi nattpose etter det.
 
Back
Topp