Støttemedisin ved graviditet.

Prosjekt lillesøster/lillebror

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Jeg er ivf gravid og får prednosolon, ovitrelle, lutinus og fragmin som støttemedisin og skal ta dem til uke 12. Jeg er 11+0 i dag.

Jeg føler meg ikke klar til å slutte med dette og skal drøfte dette med en kollega i morgen( overlege, gynekolog med spesial i fertilitet)

Hvilke erfaring har dere med støttemedisin under svangerskapet, hva fikk dere og h or lenge?

Håper noen kan svare:angelic:

Lutinus til uke 10 og Fragmin til 12. Men tok annenhver dag med Fragmin (ut pakka), så endte i uke 14 :)

Det er så skummelt å slutte... Har ikke lyst til det..
Jeg bråslutta på Lutinus, Planen var å trappe ned, men ble så sår at jeg orka ikke tanken på å tørke eller noe. Så måtte bare.
Gikk helt fint og lillemor sparker og trives :) Men det var skikkelig skummelt! Etter alle forsøk og aborter.

Jeg begynte nedtrapping av prednisolon i uke 12, gikk på Lutinus til uke 12 og klexane til uke 14. Begynte med albyl e da jeg sluttet med klexane. Legen var ikke så ivrig på å la meg gå så lenge på prednisolon, men godtok det etter at jeg viste fram flere studier der det hadde hatt effekt ved gjentatte aborter.

Jeg begynte nedtrapping av prednisolon i uke 12, gikk på Lutinus til uke 12 og klexane til uke 14. Begynte med albyl e da jeg sluttet med klexane. Legen var ikke så ivrig på å la meg gå så lenge på prednisolon, men godtok det etter at jeg viste fram flere studier der det hadde hatt effekt ved gjentatte aborter.
Er det noen studier du kan dele?

Jeg venter på el, skal teste etter el i morgen. Håper på innsett til uka. Jeg har fem blasto på frys :) jeg skal ta Fragmin, albyl e, ovitrelle og lutinus fra innsett. Lykke til :Heartred

Hva er grunnen til at du skal ta albyle fra innsett?
Jeg mistet i uke 20 sist, og ved neste graviditet får jeg ikke dette før uke 7.

Hva er grunnen til at du skal ta albyle fra innsett? Jeg mistet i uke 20 sist, og ved neste graviditet får jeg ikke dette før uke 7.

Vet ikke hvorfor jeg får det fra innsett og ikke fra uke 7, men jeg pleier å miste ganske tidlig. Rundt uke 6-7 så det er kanskje derfor. Så utrolig trist å miste i uke 20 :( Lykke til neste gang :Heartred

Back
Topp