Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bygger selvsagt på barnas interesser, men det er viktig å også ha litt planerVi tar utgangspunkt i barnas ønsker og behov. Vi lager ikke store flotte opplegg nå, fordi vi ser at barna har behov for helt andre ting enn det å lære hva insektene heter eller hvor mange typer mose vi finner i skogen. Misforstå meg rett, vi lærer en hel masse sammen. Men det er ikke organiserte og planlagte opplegg. De får et godt og dekkende pedagogisk tilbud, vi har bare valgt å vektlegge sosialisering, mestring, omsorg, fellesskap, barns medvirkning osv. heller enn temaarbeid. Forrige uke fant vi hjortebæsj, det syns selvfølgelig toåringene var helt knall så da dro vi på bæsjejakt i skogen og snakket masse om hva dyrene spiser, hva som skjer inni kroppen og hva som kommer ut igjen. En veldig læringsrik og kjekk aktivitet som barna "eide". Vi prøver å berike situasjonen og gjøre det til noe magisk. Så mitt tips er å bygge videre på barnas interesser, men det er dere sikkert flinke til å gjøre fra før![]()
Vi har samme område hele uken, er ikke innom barnehagen i set hele tattHittil har vi vært på turer i nærmiljøet og sett hvor vi bor, og de har lekt på bhg område. Siden min avd har to avgrensede områder å leke på i bhg, så bytter vi område hver dag, og områdene har forskjellige muligheter. Og så bruker vi mye kritt, og har snakket om at vi kan ta med staffeli og maling ut også.
Tar med bøker og tegnesaker ut også.
Nå skal vi så litt forskjellig, og jeg har tenkt å ha et lite prosjekt om mark. Så får vi se hvordan det er.
Men hittil har vi vært nødt til å fokusere på alt det nye. Ikke har vi hatt plantid i stor grad heller til å kunne planlegge noe.
Ped.leder og jeg har nå ansvar for hver vår gruppe, så planlegger nå for hver vår
Hva har dere med dere dit dere er?Vi har samme område hele uken, er ikke innom barnehagen i set hele tatt![]()
Ene stedet er do, det andre stedet er det ikkr do men er snakk om å kjøpe en do vi kan ta med frem og tilbake evt en sånn campingpotte. Inforrige bhg jrg jobbet i laget vi til en veldig enkel utedo. Doring har vi ikke men de blir vant til det ogsåHva har dere med dere dit dere er?
Mulighet for do?
Alder?
Vi har fra 2-4 år, og trenger tilgang til do, da mange har slutta med bleie under stenging, og de trenger doring osv.. Noen er litt sære på det.![]()