Smal beltestol

sofia

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Julikulene 2020
Vi må kjøpe en beltestol til mellomste her, og skal jo ha plass til tre bilstoler totalt. Derfor lurer jeg på om noen her vet om en beltestol som er god og smal? :happy:

Vi må kjøpe en beltestol til mellomste her, og skal jo ha plass til tre bilstoler totalt. Derfor lurer jeg på om noen her vet om en beltestol som er god og smal? :happy:
Bakovervendt til fire år - MINST :-) av bakovervendte beltefestede stoler ville jeg sett på max way plus, klippan century eller axkid minikid 1.0. Alle disse bygger forskjellige steder, så om du skal ha to bakovervendte så kjøper du to forskjellige så fyller de ut forskjellige steder og det blir masse plass i baksetet :-) alle disse tre bakovervendte bilstolene varer til minst 5 år! :-)
Av fremovervendte beltestoler så er det SUPERVIKTIG at belteføringen blir helt riktig, da med tanke på at bilbeltet skal ligge over lårene - ikke hoftene/magen, og hvordan belteføringen er ved skuldrene. Derfor må du prøve beltestolen både på det aktuelle barnet og i den aktuelle bilen :-)

Bakovervendt til fire år - MINST :) av bakovervendte beltefestede stoler ville jeg sett på max way plus, klippan century eller axkid minikid 1.0. Alle disse bygger forskjellige steder, så om du skal ha to bakovervendte så kjøper du to forskjellige så fyller de ut forskjellige steder og det blir masse plass i baksetet :) alle disse tre bakovervendte bilstolene varer til minst 5 år! :)
Av fremovervendte beltestoler så er det SUPERVIKTIG at belteføringen blir helt riktig, da med tanke på at bilbeltet skal ligge over lårene - ikke hoftene/magen, og hvordan belteføringen er ved skuldrene. Derfor må du prøve beltestolen både på det aktuelle barnet og i den aktuelle bilen :)

Enig! Må ikke finne på å snu for tidlig. Det kan virkelig vippe mellom alvorlig skade eller ikke. Men den diskusjonen er farlig å ta om man ikke orker lange krangler :hilarious:

Vi har maxway plus til 3 åringen vår. Jeg elsker den!! Har hatt axkid move i min bil, men har aldri likt den, så nå har vi kjøpt en maxway til.
Klippan har jeg hørt mye bra om, men syns den ser innmari klumpete og rar ut på bilder. Men den skal visstnok også være super :)

Forfatter her spør jo etter beltestoler, ikke bakovervendte småbarnsstoler :rolleyes: heller ingenting om alder på barnet. Vi har ikke beltestol enda men jeg ville tipset om å dra på barnas hus eller bilforretning faktisk, så kan du høre hva de har. Alltid lurt å spørre fagfolk :rolleyes:

Forfatter her spør jo etter beltestoler, ikke bakovervendte småbarnsstoler :rolleyes: heller ingenting om alder på barnet. Vi har ikke beltestol enda men jeg ville tipset om å dra på barnas hus eller bilforretning faktisk, så kan du høre hva de har. Alltid lurt å spørre fagfolk :rolleyes:

Tror det bare ble litt forvirring av alder på den mellomste mtp at ho står som medlem i termingruppa september 2019. Så er jo det altfor tidlig å snu :p

Derfor jeg svarer på begge deler :-) er veldig mange som blander ordene beltefestet stol (bakovervendt) og beltestol :-) vet også at det er utrolig mange både i bilforhandlere og barnebutikker som har ufattelig dårlig kunnskap om trygg bilsikring...

Ja er beltestol jeg mener:happy: Og mellomste er over fem år. Men får ta en tur til en butikk og høre. Tenkte bare det kanskje var flere her med to litt større barn som må ha plass til to beltestoler + babysete:happy:

Tror det bare ble litt forvirring av alder på den mellomste mtp at ho står som medlem i termingruppa september 2019. Så er jo det altfor tidlig å snu :p
Ja jeg vet ikke hvordan jeg skal få bort den september 2019 gruppa. Skulle egentlig ha baby da, men endte i litt sen SA..

Derfor jeg svarer på begge deler :) er veldig mange som blander ordene beltefestet stol (bakovervendt) og beltestol :) vet også at det er utrolig mange både i bilforhandlere og barnebutikker som har ufattelig dårlig kunnskap om trygg bilsikring...
Ja takk for svar:)
Vi har et veldig bra recaro bakovervendt sete nå til mellomste på 5, men ser dessverre at det blir umulig å få plass til det, babystol og beltestol til eldste på 8. Men får prøve å søke litt mer rundt på nett og i butikker:)

Ja takk for svar:)
Vi har et veldig bra recaro bakovervendt sete nå til mellomste på 5, men ser dessverre at det blir umulig å få plass til det, babystol og beltestol til eldste på 8. Men får prøve å søke litt mer rundt på nett og i butikker:)
Kan varmt anbefale «Bilstoler» gruppen på facebook. Der kan du søke opp bilen dere har og så er det masse folk med kjempebra kunnskap som vet nøyaktig hva som vil være perfect match i baksetet deres :-)

Vi har akkurat kjøpt oss BeSafes nye modell izi flex fix i-size, på salg hos Barnas Hus.
Selgeren sa det var mulig å ta av plastplatene på sidene og bøye stoffet for å få bedre plass. Det fine med den nyeste modellen er at den har spenn foran som holder beltet på plass inntil lårene. Den forrige modellen er uten spenn, men funker nok like bra om barnet er større :) Videre kan man justere ryggstøtten slik at barnet kan sitte behagelig og sove med hodet hvilende mot puta.

Vi har akkurat kjøpt oss BeSafes nye modell izi flex fix i-size, på salg hos Barnas Hus.
Selgeren sa det var mulig å ta av plastplatene på sidene og bøye stoffet for å få bedre plass. Det fine med den nyeste modellen er at den har spenn foran som holder beltet på plass inntil lårene. Den forrige modellen er uten spenn, men funker nok like bra om barnet er større :) Videre kan man justere ryggstøtten slik at barnet kan sitte behagelig og sove med hodet hvilende mot puta.
Da skal jeg sjekke ut den:)

Back
Topp