Elsker deg eller glad i deg?

Å elske er noe som omhandler kjæresteri for meg, å ha en forelskelse.
Så for meg er det rart å si jeg elsker noen andre enn mannen min.

Jeg er glad i mine foreldre, familien, hunden vår, osv :) Kan ikke elske noen av de, da jeg ikke vil pule på de :hilarious:

Elsker barnet mitt og sier det ofte. Jeg vokste opp uten så mye kjærlighet og mye psykologisk mishandling og sier det nok veldig ofte.
Jeg elsker barnet mitt høyere enn mannen også haha. Men jeg elsker han også <3

Visste ikke kjærlighet kunne være så sterk før jeg fikk sønnen min.

Elsker deg ❤️ Har jeg alltid sagt, og sier det vel ofte. For det er det jeg føler så sterkt ❤️
Kan også si glad i deg, men da er det ofte forsterket det også. «Mamma er kjempeglad i deg vennen»

Sier glad i. Egentlig står vel de høyere enn mannen da men, men det er vel vanen. Mamma og pappa sa aldri ee var glad i oss og slikt som jeg kan huske da men :p

Sier elsker dere hver kveld, ellers går det i at jeg er glad i dem :)

Elsker deg hver eneste kveld når vi legger oss :Heartred
Barna mine skal sovne med det som siste ord fra oss uansett hva som har skjedd i løpet av dagen eller hva vi skal dagen etterpå.

Jeg bruker mest "elsker deg" til ungene. Å elske for meg er den ubetingede kjærligheten jeg har til barna mine som overvinner alt.

Kan også si love you og glad i deg. Men glad i deg kan jeg si til en veninne også, og har jo en mye sterkere kjærlighet til barna mine enn hva jeg har til mine venner. Glad i deg betyr for meg at man bryr seg om vedkommende og liker å være med de.

Har ikke vokst opp med å høre de ordene, men å elske tilhører for meg barna og mannen.
Glad i kan man være i "hvem som helst".
Signerer dette :)

Sier mest at jeg elsker dem, men bruker begge deler :)

Jeg har ikke klart å få barn enda, men jeg kommer til å elske barna mine høyere enn himmelen og det er så viktig for meg at de skal få høre ofte.

Vokste opp med å bare høre "glad i deg" og har slitt mye med det. Følte mamma og pappa ikke elsket meg da, hvis de "bare var glad i meg". Det plaget meg så mye at jeg tok det opp med min mor. Det var sårt og vondt, så jeg vil aldri barna mine skal være i tvil om at jeg ELSKER de, altså den høyeste form for kjærlighet :love7 (hvis jeg er så heldig å få barn da)

bruker begge deler, men mest glad i deg. Er oppvokst med glad i deg og aldri tenkt noe over at det er 2.rangs kjærlighet.

Jeg er vokst opp med "glad i deg" og at "elsker deg" brukes mellom personer i romantisk forhold. Jeg syns det var kjemperart første gang jeg hørte foreldre si til barna at de elsket dem. Litt samme stil som kysse på munnen, som er vanlig i noen familier :p

Samboeren min er oppvokst med "elsker deg", så hva som kommer til å bli mest brukt hos oss vet jeg ikke. :)

Glad i deg. Å elske er det jeg føler for mannen.

Vi bruker mest glad i deg, Noe pga vane fordi det er det jeg/vi har «vokst» opp med, åsså er det sikkert bare jeg som er rar men jeg føler utrykket «elsker deg» er mer sann kjæreste/ektefelle uttrykk:)
Samme her, så da er jeg litt rar også :D

Må bare si, jeg elsker barnet mitt mer enn noe som helst annet. Men jeg skjønner at elsker deg kan ha andre betydninger for folk. :)
Jeg sier begge deler, men stort sett «jeg er kjempeglad i deg frøkna mi» mens jeg likevel kan si at jeg er glad i venner. Det er bare ikke på samme måte. Og elsker deg forbinder jeg ikke kun med romantisk kjærlighet liksom :)
Men vi alle forbinder det med forskjellige ting!

Litt nysgerrig: Sier dere at mamma/pappa er glad i deg eller elsker deg til barna deres?

Har hørt begge deler, men det er jo litt forskellig «styrke» på de to ordene synes jeg.
Begge deler :)

Bruker begge :)

Back
Topp