Påkledning på trilletur

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hva kler du på din baby?

Vi gikk trilletur i dag, og då var det to lag ull (tynt innerst og hjemmestrikka utenpå) og noen ulltøffler på føttene.
En tynn balaklava i ull. Og nedi den tykke voksi posen.
+2 grader her.

Syns hun virka passe varm når vi kom hjem. Men generelt syns jeg det er kjempevanskelig å beregne klær til de små.
 
Det er veldig vanskelig å beregne klær ja! Vi har pleid å prøve oss på et lag ull innerst og ullfleece dress fra nøstebarn utenpå. Med votter, lue og tykke sokker. Så ligger han oppå et saueskinn med dundyne på :) Her har vi rundt 7-8 grader. Han er ganske varm av seg.
 
Dette synes jeg er vanskelig og. Hadde på henne ullbody og strømpebukse under lillelam ulldress, votter, lue ullsokker og oppi easygrow dunpose. Var ca 4-5 + og sol. Hun ble klam i nakken så måtte åpne opp vognposen (hadde vogntrekket på) så tydeligvis blir vognposen litt for varm. Lurer på å kjøpe vårpose eller bytte til saueskinn og dundyne.
 
2+ her. Hadde på bomull innerst, og hjemmestrikka ulldress, votter og sokker utenpå, pluss lue. Lå oppi voksiposen, denne ligger oppå et skinn, og vognteppe oppå, mest til pynt. Han var perfekt varm når vi kom hjem etter to timer.
 
Enig i at det er skikkelig vanskelig å finne rett påkledning. Det har vært spesielt vanskelig de siste dagene hvor det har vært sol og en del vind. Vi bor slik til at noen steder er det helt lunt og da blir det fort varmt, men så kommer vinden rundt en sving og da blir det kaldt, så jeg ender opp med å åpne vognposen opp og igjen hele tiden. Oppi posen har han bare ett sett med ull fra topp til tå, og når det er lunt og sol og rundt 8-10 grader som det har vært på det meste må jeg åpne opp posen (vi har en slik pose med sauepels inni som er veldig varm) helt, og så bare ha ett tynt ullteppe oppå i åpningen. Når det er kaldere, dvs. ned mot 0 har vi samme bekleding, men posen helt igjen.

Så jeg lurer egentlig på om noen av dere har noen gode tips til dager hvor det ikke er så kaldt, men er mye vind? Ideelt sett tenker jeg at jeg burde ha en pose som er vindtett, men ikke så varm som saueskinnsposen...
 
Vi har akkurat byttet fra dunpose til vårpose. Har lammeskinn i bunn av vogna. Når vi nå har byttet klær jeg på mye mer klær igjen. Ullbody + ullstrømpebukse. Hjemmestrikket ulljakke og bukse + sokker+lue+votter. hjemmestrikken er av det litt tykkere slaget. Legger et ullteppe oppå han inni vårposen. Og trekket oppå bagen. Han har sovet veldig godt oppi der de siste dagene. Han var nok litt for varm i dunposen!
 
Utover våren bruker jeg easygrow lite posen som er vindtett (Og delvis vannavstøtende). Det hjelper mye.

Nå har jeg begynt å droppe ulldress og bare ta på en lite ullgenser og tykke sokker. Dressen ble litt for varm.
 
Brått så ble det sommer her vi bor og 19 grader i dag! :woot: De neste dagene er det meldt opp mot 21 grader og skyfritt. Allikevel er det et lite kaldt drag i luften siden det blåser fra nord. Synes det er så vanskelig å kle på! I dag lå hun på saueskinn i vogna med tynn ullbody og ullstrømpebukse, ulljakke, tynn lue i ull/silke og bomullsvotter. Over seg hadde hun en dundyne. Synes hun kanskje var på kanten varm og hun våkner litt hver gang jeg kjenner på henne så vil helst ikke gjøre det for ofte. Hva bruker dere som også har dette været nå?
 
Her har det vært sol og 13 grader i dag. Brukte vårposen i vogna med bomullsklær, ulljakke og tynn lue. Da synes jeg min baby var passe varm. Hvis babyen ikke er veldig varm/klam i nakken har du kledd på nok/passelig. :)
 
Bomull innerst, ulldress, ullsokker, votter og ullue + vårpose. Passelig varm som regel. Måtte droppe dunpose forrige uke.
Her ble det 22 grader i dag, og eneste hun ikke ble for varm i var body, strømpebukse og tynn ull-lue + tynn dundyne. Startet med en tynn ulljakke på formiddagen når det var kjøligere.
 
Back
Topp