Bhg klær og utstyr

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Nå som bhg åpner igjen må jeg gjøre klart ting de skal ha med.

De skal møte i uteklær, ha med skift og matpakke i sekk som skal med hjem hver dag.

Slik vi har hatt det, har de hatt et par kurver hver, en med skift og en med yttertøy som luer, votter o.l.
Blir mindre plass i en sekk, så må pakke smart.

Hva sender dere med?
Og hvor mye tar dere med av dresser og sko/støvler?
Litt usikker på om jeg skal sende med vinterdressen nå siden det er såpass varmt. Holder det med fleece/tykk ull og parkdress? Eldste skal være ute hele dagen...

Vi har samme opplegget.

I dag skal det være varmt, så vi leverer i vårdress med fleecejakke under, og dock boots (han leker så mye med vann og sand at det er eneste fornuftige skoene..). Sender med ekstra fleecebukse og -jakke, en ullbody, en bomullsbody, en ekstra bukse, og et par goretex-sko, og et par sokker.

Vi pakker i en stor sekk, den vanlige barnehagesekken har ikke sjangs..

Vi sitter på hjemmekontor noen hundre meter fra barnehagen, så om det er helt krise får de heller ringe og be oss komme bort med mer ;)

Mange putter i ziplockposer flr å spare plass
Jeg tenker vinterdress blir veldig varmt , ville tatt parkdress

Jeg satt med dette dilemmaet selv, nettopp kommet hjem fra levering av barn. Det ble knapt med plass i sekkene når matboksene, drikkeflaskene, solkrem og skift var lagt oppi. Det er meldt utrolig fint vær idag og noen dager frem, så de gikk avsted i parkdress med ull innerst (kaldt på morgenen) og joggesko. Syns disse tidene er vanskelige å beregne fra før av, og nå får vi ikke gå inn i bygget, så får ikke se hva de har fra før :shy:

Her fikk vi detaljert pakkeliste.

akkurat gruppa til mitt barn skal leverer ute men går rett inn, så leveres ikke i utetøy. Men alt skal pakkes i bag som henger utendørs. Ullundertøy, truser, sokker, tjukkull, parkdress, regntøy, støvler, sko, x antall par votter, luer og hals. Og fyllt vannflaske. Her har de kokk i bhg, så de skal prøve denne uka med å servere lunsj og frukt, men frokost spises hjemme. Baggen med alt oppi skal hjem hver dag, så lett å holde oversikt og justere innholdet. Garderoben er «tom», skal bare bruke bagen.

Her fikk vi detaljert pakkeliste.

akkurat gruppa til mitt barn skal leverer ute men går rett inn, så leveres ikke i utetøy. Men alt skal pakkes i bag som henger utendørs. Ullundertøy, truser, sokker, tjukkull, parkdress, regntøy, støvler, sko, x antall par votter, luer og hals. Og fyllt vannflaske. Her har de kokk i bhg, så de skal prøve denne uka med å servere lunsj og frukt, men frokost spises hjemme. Baggen med alt oppi skal hjem hver dag, så lett å holde oversikt og justere innholdet. Garderoben er «tom», skal bare bruke bagen.
Så greit med detaljert liste, det savnet jeg :shy:
Aner ikke om jeg har gjort det greit, håper det. Var en beskjed som lett ble misforstått, så frøkna kom ferdig kledd, men skulle visst inn selv om hun skulle leveres ute. De skulle begynne morgenen inne denne uka, og bytte neste uke, tror jeg:)

Garderoben tømte jeg den dagen de stengte. Så jeg vet at der er ingenting.

Vår bhg åpner ikke før i morgen, så vi skal få informasjon i dag. Bl.a om de skal ha matpakke eller får mat. Jeg har best om at mi kommer på en av de to "sene" kohortene, som leverer med frokost i magen, ferdig påkledd, ute. Og da skal vi hente i garderoben. (dette ba jeg om fordi der ikke er sjangs i havet at hun er klar klokka sju. Vi leverer rundt 8.30 i vanlig hverdag med jobb og skole. Så når de spurte om tid vi ønsker, så da jeg at vi gjerne kommer i den tiden fortsatt)

Hos oss skal de levere ute, og være ferdig påkledd til det.
Klær for en dag skal være pakket i en sekk/bag med lukking. Holder ikke med bærenett.

Da tenker jeg at man pakker for det været som er meldt den dagen, trenger jo ikke mye ekstra da tenker jeg. Ett skift. Kommer jo selvfølgelig an på været.
Regner med vi må gjøre det samme på skolen om ei uke..

Synes det er litt vanskelig når man bor på et sted med "mye vær", og alt det været ofte er så ustabilt at det å se ut av vinduet om morgenen overhodet ikke gir en indikasjon på hva som er passende uteklær etter lunsj. Og værmeldingen melder absolutt alt av vær i løpet av dagen.. Må nesten pakke den store 90-literssekken for å få plass til alle eventualiteter da :p

Garderoben tømte jeg den dagen de stengte. Så jeg vet at der er ingenting.

Vår bhg åpner ikke før i morgen, så vi skal få informasjon i dag. Bl.a om de skal ha matpakke eller får mat. Jeg har best om at mi kommer på en av de to "sene" kohortene, som leverer med frokost i magen, ferdig påkledd, ute. Og da skal vi hente i garderoben. (dette ba jeg om fordi der ikke er sjangs i havet at hun er klar klokka sju. Vi leverer rundt 8.30 i vanlig hverdag med jobb og skole. Så når de spurte om tid vi ønsker, så da jeg at vi gjerne kommer i den tiden fortsatt)
Ungene har hatt noe tøy i garderobene sine, da de har brukt bhg noen dager disse ukene (sist på fredag som var), og fingarderoben sjekker vi jevnlig, men tar kun med hjem til sommeren, evnt jul. Jeg har ikke tatt alt med hjem, så er litt usikker på om jeg har gjort noe feil:shy:

Vi leverer vanligvis 09-09.30, så er måtte være der kl 08 var tidligere enn vi pleier. Men gikk fint idag hvertfall :p

Synes det er litt vanskelig når man bor på et sted med "mye vær", og alt det været ofte er så ustabilt at det å se ut av vinduet om morgenen overhodet ikke gir en indikasjon på hva som er passende uteklær etter lunsj. Og værmeldingen melder absolutt alt av vær i løpet av dagen.. Må nesten pakke den store 90-literssekken for å få plass til alle eventualiteter da :p

jepp, her er alle fire årstider på en dag ikke uvanlig :hilarious: I hele vinter har vi til enhver tid måttet ha både vinterdress, skalldress og regntøy hengende :hilarious:

Ja da blir det jo litt vanskeligere.

Her skulle vi levere i utetøy på turplassen utenfor barnehagens område, ha med maks 1 skift + det som evt manglet av lett utetøy i barnehagen fra før stenging. Vi leverte i ulldress med parkdress over og goretex joggesko. Sendte med et helt skift (fordi jeg husker ikke hva som ligger i barnehagen) og ekstra truser siden vi nylig har slutta med bleie.

Ungene har hatt noe tøy i garderobene sine, da de har brukt bhg noen dager disse ukene (sist på fredag som var), og fingarderoben sjekker vi jevnlig, men tar kun med hjem til sommeren, evnt jul. Jeg har ikke tatt alt med hjem, så er litt usikker på om jeg har gjort noe feil:shy:

Vi leverer vanligvis 09-09.30, så er måtte være der kl 08 var tidligere enn vi pleier. Men gikk fint idag hvertfall :p

du kan jo kanskje spørre om de har tid til å samle sammen alt og putte i pose så du får sett over?

du kan jo kanskje spørre om de har tid til å samle sammen alt og putte i pose så du får sett over?
Jeg vet at de har nok skift i fingarderoben, men usikker på om de kommer til å bruke noe derfra, eller om det var meningen at ALT skulle ligge i sekken av det som skulle bli brukt :p
Vil jo tro at de også forventer at vi må finne rutiner i ting før det er helt på plass :shy:

Her er igså allt i garderobene tømt , de som har hatt plass disse ukene har tatt med frem og tilnake hver dag. Dette for at vi skulle kunne vaske inne.

Her må alt ligge i sekk fordi vi er på tur så pose hadde ikke fungert

Jeg vet at de har nok skift i fingarderoben, men usikker på om de kommer til å bruke noe derfra, eller om det var meningen at ALT skulle ligge i sekken av det som skulle bli brukt :p
Vil jo tro at de også forventer at vi må finne rutiner i ting før det er helt på plass :shy:

her er det kun bag som brukes og alt hjem hver dag ihvertfall :) Men er jo prøving og feiling til vi finner en rutine tenker jeg, er mye nytt for alle!

Det er meldt ganske varmt her i Råde om dagen ;) min er ikke i Bhg, men ute å leker nå. Har vanlige klær og en fleece jakke over, samt tynn lue.

Hadde sendt han i turbukse og genser, samt en tynn jakke, og lue om han skulle. Så kan jakka og lua tas av etterhvert. Evnt genseren. (Gikk i shorts og t-skjorte midt på dagen i går) men en del skygge i Bhg.

Hadde pakka med parkdress og gtx sko, samt ekstra lue og votter. Skift ligger i fingarderoben.

Her skal klærne pakkes i en tøypose vi har fra Bhg og den er ganske stor, så kommer til og legge med er fleecesett og støvler i tillegg. Da har han alt han trenger.
Hvordan dette løses med oppbevaring vet jeg ikke, stod ingenting om dette.

Fortsatt servers all mat som vanlig i Bhg her.

Vet ikke hvordan alt løses når alt kommer til alt, men det var dette som stod i infoen fra bhg.

Last edited:
Vi fikk veldig detaljert liste. En sekk som skal være inne i bhg, denne med skiftetøy, og kun de ansatte skal følge med på denne og når den må fylles opp. Så skal det være en sekk på knaggen ute med vannflaske, solkrem kosedyr og evt skift for dagen (her prøver de med vanlig matservering denne uka, regner med denne sekken også må inneholde matboks fra neste uke). Så skal de ha en stor pose på knaggen ute til yttertøy som kan bli nødvendig. Sekken og posen ute skal hjem hver dag og alt innhold ses over/vaskes. Får ikke lov til å komme med flekkete utedress f.eks.

Her var det 18 grader og sol i går, spådd det samme hele uka, så her slang jeg bare parkdressen utapå i dag. Regner med den er av når jeg skal hente...

Leverte han i vanlig bukse med utebukse over, cherrox, genser, fleecegenser og skalljakke og lue. Og ferdigsmurt med solkrem. Har med matpakke og ekstra uteklær, caps og solbriller. De er delt inn i to grupper på 2-4 med to voksne på hver gruppe. Den første gruppa møtes ferdig påkledd ute og er ute noen timer. Så bytter de med gruppe 2. Hadde trodd de skulle være mer ute, da de bare er halvparten av det som er vanlig.

Back
Topp