Bugaboo vs Emmaljunga

StoreBobla

Andre møte med forumet
Hei alle flotte gravide. Jeg trenger litt hjelp og håper på innspill :)

Etter mye vurdering frem og tilbake ender jeg opp med enten Bugaboo fox/fox2 eller Emmaljunga NXT90. For de av dere som har hatt en av disse, hva er deres erfaringer?? Hva er det største minuset slik dere ser det?
 
Det blir veldig smak og behag.
Min største greie er at kalesjen er mye bedre på Bugaboo. Jeg har buffalo da, men til og med fox er noe høyere enn nxt90. Nxt90 er vel også en del tyngre. Bugaboo har teleskophåndtak - noe som var ytterst nødvendig for oss da mannen er 2 meter lang og lett sparker borti vogna.

https://youtu.be/uylAMYVnuy8
 
Last edited:
Jeg har ikke noen erfaring med de, men det var de to det stod mellom for oss også. Vi endte på nxt90 pga den virket mer "solid" og var veldig god å trille. Det jeg ikke liker gå godt med den er at den ikke har noe "bærehåndtak" i bagdelen annet enn å løfte i kalesjen. Hadde jeg bodd et sted der jeg måtte bære vogna mye opp og ned for å få den ut/inn ville jeg nok sterkere vurdert bugaboo fox som var veldig lett og grei.
 
Sniker

Vi stod mellom de samme og valgte bugaboo fox, og er veldig fornøyd med det. Den gode kalesjen har kommet veldig godt med, skjermer godt både for lys, vind og sol. I tillegg er den så lett, og kan lett demonteres og tas med i bil osv. Har også adapter til bilstol og brukt det masse. Har til nå kun brukt bagdel, bytter nok til sportsdel om en måneds tid.
 
Jeg lå leenge våken i natt og grublet på dette, og i dag måtte jeg bare skrive en pluss og minus-liste for begge vognene. Jeg heller nok mest mot emmljunga, men fordelene med bugaboo det er nettopp kalesje, vekt og at den sammenlagt blir litt mindre og passer bedre i bilen vår...... gah! I morgen er det 8 uker igjen til termin så ev må jo snart bestemme meg hvis vi skal rekke å bestille!
 
Sniker. Vi stod mellom de samme vognene og jeg fikk skikkelig beslutningsvegring. Til slutt tok mannen valget for oss. Endte med Emmaljunga. Ikke tatt den i bruk foreløpig, men har et par innspill ift dine egne refleksjoner:

For det første tipper jeg at du blir fornøyd uansett hva du velger :) (dette skriver jeg mest fordi jeg selv brukte så mye tid på å fundere på valget ;)).

Skal dere kjøpe ny eller brukt vogn? Understellet på 2020-modellen til NXT90 er visstnok endret fra tidligere modeller. Vi testet de samtidig og klarte ikke å se at det var noen forskjell på hvor mye plass de to vognene tok sammenlagt. Men understellet på NXT90 er jo som du nevner vesentlig tyngre enn på Fox - det er jo en klar fordel med Fox hvis man ofte skal ha den inn i bilen :)

En av mine største «bekymringer» med NXT90 er kalesjen på bagdelen. Vi har kjøpt en Tinkafu solskjerm til å feste på, etter anbefaling fra en venninne med samme vogn - det fungerer visst veldig bra. Mitt største ankepunkt er at man må bruke begge hender for å legge ned kalesjen på bagdelen. Ser for meg at det er tungvint når man skal legge babyen ned i bagen. Men håper jeg finner en god teknikk. Uansett er det jo sittedelen som brukes lengst. Etter hva jeg har forstått er sittedelen på NXT90 en del lenger (med spacer) enn på Fox. Kjenner mange som har måttet erstatte Fox relativt tidlig (rundt/litt over ettårsalder) fordi barnet har vokst ut av den.

Kunne sikkert skrevet mye mer men skal prøve å begrense meg :p Lykke til med valget :)
 
Vi stod mellom de samme, og valgte bugaboo mest pga vekt og plass. Vi har en bla bil som ikke er veldig stor. Også er det ca 7kg forskjell på dem om jeg ikke husker feil. De Ekstra kg'ene er det godt å slippe hver gang man skal opp og ned de 2 etasjene i blokka der vi bor
 
Sniker
vi valgte også nxt90 for to år siden. Riktig at kalesjen ikke er er så lang, men det fulgte med en myggnetting med solskjerming som fungerte greit for oss. Kommer av og til litt sol inn på sidene. Men helt ok. Understellet er litt tungt, me den er veldig god å trille på litt ulendt terreng som vi har gjort mye. Har ikke tenkt så mye på at den er litt tyngre å få inn og ut av bilen (vi har stor bil med god plass, så ikke så mye logistikk)
 

Vedlegg

  • F75DF6D3-328F-438F-9A08-7CF7B5BDA083.jpeg
    F75DF6D3-328F-438F-9A08-7CF7B5BDA083.jpeg
    26,6 KB · Visninger: 9
Takk for innspill! :Heartred
Har lovt min bedre halvdel og vente til over påske for kanskje det kommer en brukt emmaljunga til salgs i nærheten, hvis ikke skal jeg bestille! Gleder meg veldig til å få vogn i hus!! Nesten bare det som mangler nå :joyful:
 
Takk for innspill! :Heartred
Har lovt min bedre halvdel og vente til over påske for kanskje det kommer en brukt emmaljunga til salgs i nærheten, hvis ikke skal jeg bestille! Gleder meg veldig til å få vogn i hus!! Nesten bare det som mangler nå :joyful:
Emmaljunga skal stige i pris rett etter påske - så ville i såfall bestemt meg nå ;-) i morgen er siste frist.
 
Her var det mange gode innspill! Jeg hadde egentlig bestemt meg for nxt90, men har nå fått opp øynene for fox. Høres ut som om den kan være et like så godt valg, særlig når det blir mye inn og ut av bil :)
 
Jeg endte med bugaboo! Og den er så fin og lett å trille, så jeg skulle ønske jeg kunne ta den med på tur NÅ :joyful: Og så krysser jeg fingre for at jeg vil være like fornøyd etter den kommer i bruk også!
 
Back
Topp