Lavt jern

Mininummer2

Betatt av forumet
Fikk svar fra legen at jeg har lavt jern og skulle starte med jerntilskudd i uke 18-20. Hvorfor kan jeg ikke starte før? Kjenner meg veldig slapp og sliter med hodepine og tenker nå at det kanskje kan ha en sammenheng...

Ville ringt legen og spurt direkte der. Men av egen erfaring dersom du har lavt jern er det bare å starte med en gang. Ville satset på hemofer jern og drukket appelsinjuice sammen med den. Viktig å drikke mye vann når du tar jerntabletter!!

jeg må ta jern hver dag ut svangerskapet.. sliter allerede med forstoppelse.. :(

Jeg fikk også en SMS om at jeg skulle starte med jerntabletter i uke 20. Skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke bare skal starte nå..

Eg fikk beskjed om å starte på jern når eg var på kontroll hos legen i uke 11, så skjønner ikke hvorfor du må vente :confused:

Jeg begynte da jeg ble gravid. Hadde ferritin på 11 sist, som er veldig lavt, og tar nycoplus jerntilskudd på 27mg. Blir ikke treg i magen :)

Har fått samme beskjed, om å ta 40 mg fra uke 18-20. Det som irriterer meg er at jeg ikke finner tabletter som inneholder 40 mg, så må vel begynne å dele de.

Skulle ta 40 mg jeg også.. Kommer sikkert bare til å kjøre på med ferromax 65 mg... Har brukt de før :)

Prøv så godt dere kan å bruk kostholdet til å øke, har vert anemisk og slitt med jern, og det ble forstoppelse på forstoppelse når jeg brukte medisiner/tilskudd, så jeg brukte mat isteden

Back
Topp