Vogn

Orchidaceae

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Det er sikkert en slik tråd fra før her men..
Vi trenger tips når det gjelder valg av barnevogn. Det er et veldig vanskelig valg da det er så mange ulike modeller!
 
Hva er kriteriene deres da? Hva må dere ha liksom?
Vi har hatt Thule Urban Glide 2, og vært fornøyd med den. Det er ei terrengløpevogn som er god å trille. Vi bor i en bakke med bratte grusveier overalt. Så derfor valgte vi ei sånn type vogn:)
 
Valg av vogn avhenger mye av hva dere skal bruke den til, hvor går dere turer, mye ut og inn av bil, stor/liten bagasjeplass osv :)
Vi har kjøpt Fox 2 :)
 
Vi har kjøpt britax smile 3☺️ Men jeg har verken prøvd den eller fått den enda så kan ikke si så mye om den enda, annet enn at jeg håper vi blir fornøyd. Skulle egentlig ha fox, men så var det noen ting på smile som jeg likte litt bedre. Blant annet håndtaket, lufthjul (vi går en del på ulikt underlag, bor på landet), og at den er litt lengre i ryggen. Akkurat det siste er kanskje ikke sååå viktig, for jeg tenker å kjøpe en trille til bilen når babyen blir større. Sist hadde vi bugaboo bee og var kjempefornøyd med den! Brukte den som eneste vogn siste året, inkludert den sommeren han var 3,5 (hadde den da med i dyreparken siden det ble så mye trekking over flere dager). Helt super trille.
 
Med første var kriteriene våre at sportsvogndelen kunne snus (ikke alle barn er klar for å ikke se mamma/pappa når de kommer over i sportsvognen), at både mannen og jeg kunne bruke vognen uten å sparke borti noe (er over 30 cm forskjell på oss), svingbare fremhjul, og jeg ville ha 4 hjul (sett 3hjuling tippe i barnehagen) og at vi fikk plass til vognen i den minste bilen vår

Samme kriter nå, bare at vi må ha tvillingvogn (ikke sikkert vi får plass til tvillingvogn i den minste bilen)
 
Vi hadde en emmaljunga mondial deluxe med første (bruker den samme til neste) og jeg elsker den vogna. Men den passer absolutt ikke til alle, så det er som flere nevner viktig å finne ut hva dere trenger i en vogn. Vi hadde også baby jogger mini 4 wheel, som var super å ha med på reiser/senter. Skulle jeg kun gått for én vogn som dekker alle mine behov, måtte jeg nok vurdert å kjøpe en ny vogn.
 
Med første var kriteriene våre at sportsvogndelen kunne snus (ikke alle barn er klar for å ikke se mamma/pappa når de kommer over i sportsvognen), at både mannen og jeg kunne bruke vognen uten å sparke borti noe (er over 30 cm forskjell på oss), svingbare fremhjul, og jeg ville ha 4 hjul (sett 3hjuling tippe i barnehagen) og at vi fikk plass til vognen i den minste bilen vår

Samme kriter nå, bare at vi må ha tvillingvogn (ikke sikkert vi får plass til tvillingvogn i den minste bilen)

Vist dere må ha tvillingvogn ville jeg sjekka ut bugaboo sin, har ikke erfaring med den selv, men den ser veldig praktisk ut. Har kun hørt folk som er fornøyd med den. :happy:
Evt sjekk ut den som småbarnsmamma skrev om på sin blogg, men hun skal ha den som søskenvogn. :happy:
 
Vist dere må ha tvillingvogn ville jeg sjekka ut bugaboo sin, har ikke erfaring med den selv, men den ser veldig praktisk ut. Har kun hørt folk som er fornøyd med den. :happy:
Evt sjekk ut den som småbarnsmamma skrev om på sin blogg, men hun skal ha den som søskenvogn. :happy:
Jeg har heller ikke spesielt med erfaring, men bestevenninnen min hadde den til sine to (2,5 år mellom jentene). Jeg skulle passe den minste et par timer med trilletur mens hun hadde kiropraktortime en gang. Måtte ha med min gutt på da 3 år fordi han ikke var helt i form den dagen og hjemme fra bhg. Da hadde hun med bugaboo donkey. Stor vektforskjell på barna, men fungerte supert å trille de begge to.
 
Vist dere må ha tvillingvogn ville jeg sjekka ut bugaboo sin, har ikke erfaring med den selv, men den ser veldig praktisk ut. Har kun hørt folk som er fornøyd med den. :happy:
Evt sjekk ut den som småbarnsmamma skrev om på sin blogg, men hun skal ha den som søskenvogn. :happy:
Jeg har heller ikke spesielt med erfaring, men bestevenninnen min hadde den til sine to (2,5 år mellom jentene). Jeg skulle passe den minste et par timer med trilletur mens hun hadde kiropraktortime en gang. Måtte ha med min gutt på da 3 år fordi han ikke var helt i form den dagen og hjemme fra bhg. Da hadde hun med bugaboo donkey. Stor vektforskjell på barna, men fungerte supert å trille de begge to.

Er bugaboo donkey jeg har sett mest på på nett, men vi har ikke fått testet den enda - greit at den fungerer for både meg og mannen :)
 
Er bugaboo donkey jeg har sett mest på på nett, men vi har ikke fått testet den enda - greit at den fungerer for både meg og mannen :)
De jeg kjenner som hadde den har stor høydeforskjell. Hun er rundt 1,60 m. Han nærmere 1,90 m :)
 
Vi kjøpte bugaboo fox 2. Vi trenger ei vogn som er lett og tar liten plass i bagasjerommet. Bare hørt positive ting om bugaboo vogner, og kjenner flere som har fox og som ikke har noe negativt å si om den. Jeg er bare 154 cm høy og mannen er ca 1,9 m, vognen passer oss begge ift. høyde, og den er lett for meg å pakke sammen og få inn i bagasjerommet alene :) Anbefaler deg å gå på butikk og fortelle hvilke behov som skal tas hensyn til og hvilken vogn de anbefaler til dere, prøvekjør rundt i butikken for å se hva som føles rett :happy:
 
Vi kjøpte bugaboo fox 2. Vi trenger ei vogn som er lett og tar liten plass i bagasjerommet. Bare hørt positive ting om bugaboo vogner, og kjenner flere som har fox og som ikke har noe negativt å si om den. Jeg er bare 154 cm høy og mannen er ca 1,9 m, vognen passer oss begge ift. høyde, og den er lett for meg å pakke sammen og få inn i bagasjerommet alene :) Anbefaler deg å gå på butikk og fortelle hvilke behov som skal tas hensyn til og hvilken vogn de anbefaler til dere, prøvekjør rundt i butikken for å se hva som føles rett :happy:
Har du prøvd i bil? Jeg syns den tok veldig stor plass med bagen :wideyed:
 
Har du prøvd i bil? Jeg syns den tok veldig stor plass med bagen :wideyed:
Hvis du skal på lengre bilturer, eller har liten bil som jeg har (vi har en stasjonsvogn og en liten bil) så kan bagen flatpakkes :)
Har ikke prøvd med bag, men understell og sportsdelen fikk plass i bagasjerommet på en nissan leaf og det var fortsatt ikke fult :p Men vi kjørte hjem med vogna i bilen fra butikken ja, så den tar jo en del plass hvis man ikke orker å legge den sammen hver gang :hilarious:
 
Bagen kan jo klappes helt sammen om man skal på en lengre tur ;)
Må alt demonteres da? Eller legges den sammen med rammen på?

hos meg tok den hele bagasjen når bagen var oppslått!
 
Hvis du skal på lengre bilturer, eller har liten bil som jeg har (vi har en stasjonsvogn og en liten bil) så kan bagen flatpakkes :)
Har ikke prøvd med bag, men understell og sportsdelen fikk plass i bagasjerommet på en nissan leaf og det var fortsatt ikke fult :p Men vi kjørte hjem med vogna i bilen fra butikken ja, så den tar jo en del plass hvis man ikke orker å legge den sammen hver gang :hilarious:
Jeg kjørte også hjem med understell klappet sammen og bagen «oppslått» - fikk bare andre småting rundt (fikk ikke bagen inn på langs..)
 
Må alt demonteres da? Eller legges den sammen med rammen på?

hos meg tok den hele bagasjen når bagen var oppslått!
EEh husker ikke helt hva dama sa, men du fjerner hvertfall en del forran og bak på vogna som holder rammen oppe :hilarious: Vi fikk se hvor liten den kunne være i butikken når hun satte den sammen, så den blir ganske flat
 
EEh husker ikke helt hva dama sa, men du fjerner hvertfall en del forran og bak på vogna som holder rammen oppe :hilarious: Vi fikk se hvor liten den kunne være i butikken når hun satte den sammen, så den blir ganske flat
Får teste ut dette. Pr nå har vi ikke plass i bilen til å reise til mannen sine foreldre med tre barn, vogn og noe smått i bagasje :hilarious:
 
Jeg må ha håndbrems og svingbare framhjul, så jeg endte opp på TFK Joggster adventure.
 
Får teste ut dette. Pr nå har vi ikke plass i bilen til å reise til mannen sine foreldre med tre barn, vogn og noe smått i bagasje :hilarious:
Ps. Det står om bugaboo fox at den får plass i bagasjerommet (250 liter) på en volkswagen up, så den kan ta veldig liten plass :p
 
Back
Topp