Jeg hadde det på samme måte, vondt i 8 dager etter uttak så roa det seg. Tre dager senere kom det for fullt igjen, skikkelig ille. Klarte ikke sove ordentlig om natta og kunne nesten ikke bevege meg. Valgte å ikke dra til klinikken for å bli sjekket etter at vi hadde snakket endel om det på telefon. Ble hjemme fra jobb i over en uke.
De kan scanne og tappe, men tapper kun hvis væsken presser på lungene så man får pusteproblemer, for det gjenndannes kjapt igjen desværre. Behandlingen er å være i ro, drikke mye mye væske gjerne annet enn bare vann og spise rikelig med proteiner. Når det gir seg litt er det lurt å forsøke å gå en liten tur rundt huset eller lignende, for det er risiko for blodpropper hvis du blir liggende helt stille for lenge. Det er også helt okay å ta smertestillende i form av paracetamol, det hjalp meg litt

Det viste seg at det blei så ille hos meg fordi jeg ble gravid, nå er jeg 5+6 i dag, og det ga seg stille og rolig fra omkring 4+2, men er fremdeles litt øm. Først i går jeg klarte å ligge på siden f.eks, og sliter enda med å dreie med (f.eks for å tørke meg bak etter toalettbesøk, det var nesten umulig en stund..)
Krysser fingre for at du blir bedre snart! Det er skikkelig slitsomt