Modning og symptomer

Sitronjenta

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg kjenner jeg sakte, men sikkert begynner å bli mer opptatt av symptomer igjen, nå når svangerskapet nærmer seg slutten.

Har dere noen symptomer som dere setter i sammenheng med modning? Hvilke hadde dere flergangsfødende eventuelt sist?

Her noteres:
- «rar» i magen, litt løs
- mye vond nedpress (føles snart ut som det skal stikke ut en arm eller noe der nede:hilarious:)
- mer vondt i korsryggen enn tidligere

Umulig å si hvor lenge dette varer og sånt før det faktisk skjer noe, men gøy å merke seg sånne endringer. Her er termin om en uke i dag, men jeg er ganske sikker på å gå over.
 
Jeg kjenner jeg sakte, men sikkert begynner å bli mer opptatt av symptomer igjen, nå når svangerskapet nærmer seg slutten.

Har dere noen symptomer som dere setter i sammenheng med modning? Hvilke hadde dere flergangsfødende eventuelt sist?

Her noteres:
- «rar» i magen, litt løs
- mye vond nedpress (føles snart ut som det skal stikke ut en arm eller noe der nede:hilarious:)
- mer vondt i korsryggen enn tidligere

Umulig å si hvor lenge dette varer og sånt før det faktisk skjer noe, men gøy å merke seg sånne endringer. Her er termin om en uke i dag, men jeg er ganske sikker på å gå over.

Jeg går og kjenner etter hele tiden, er veldig lei, men vet at jeg mest sannsynlig må gå noen uker til :hilarious:
Med første kjente jeg ingen modning, riene startet av seg selv på termindato. Denne gangen er det stikninger, nedpress og mye kynnere på kvelden. Aner ikke engang om det er modningstegn. :happy:
 
Med nr 2 hadde jeg endel kynnere og stikking et par uker før fødselen satte igang.
Nå med nr 3 har jeg hatt maserier i 1 uke, masse nedpress, stikking, løs mage, kviser og sure oppstøt/ halsbrann. Masse tegn, men tviler på at noe skjer før termin i midten av april.
 
Ingen tegn her... Var på kontroll i går og babyen ligger høyt i magen uten å ha festet seg (men heldigvis med hodet ned). 13 dager til termin :)
 
Uke 39 idag og jeg har nå i en uke hatt 2 cm åpning og myk og modent livmorhals som lå godt frem og hode lå så langt nede som det kunne komme, så jordmor trodde ikke jeg skulle komme i uke 39. Men hær er jeg i uke 39 å enda er babyen i magen:rolleyes:

men har mye murringer som går i ryggen, kraftige kynnere men som aldri blir regelmessige og nedpress av en annen verden:nailbiting: heldigvis vet jeg at vist baby ikke er kommet innen termin (5 april) så blir jeg sott igang på termin, så jeg har bare 10 dager igjen av dette svangerskapet xsmile9
 
Fødsel startet uten forvarsel 4 dager over termin sist. Dvs startet med rolige rier, men hadde ikke merket noen tegn før de kom. Termin om ca en uke jeg og nå, merker mye mer til nedpress, det hadde jeg ikke sist gang. Har ellers fått beskjed om at magen er mye lavere denne gang, så de rundt meg har tro på at jeg føder litt før termin denne gang. Men alt blir jo bare synsing :) Er ellers i god og normal form, så nyter det egentlig!
 
Jeg er førstegangsfødende og vet ikke hva som som normalt i slutten av svangerskapet.

Har de siste dagene hatt mye murringer (kjennes ut som mensen kommer) i mage og rygg. Er og en del løs i magen. Stikkinger innimellom.
Er det noen som vet om det er tegn på at ting begynner å skje? :)
 
Jeg er førstegangsfødende og vet ikke hva som som normalt i slutten av svangerskapet.

Har de siste dagene hatt mye murringer (kjennes ut som mensen kommer) i mage og rygg. Er og en del løs i magen. Stikkinger innimellom.
Er det noen som vet om det er tegn på at ting begynner å skje? :)
Det høres ut som typiske modningstegn:) Når er termin?
 
Det høres ut som typiske modningstegn:) Når er termin?

Termin er ikke før 25/4. Men både mor og søster har fått 7 uker og 4 uker før, satser litt på at det er genetisk. Men man kan vel ha modningstegn i flere uker ettersom hva jeg har forstått?
 
Termin er ikke før 25/4. Men både mor og søster har fått 7 uker og 4 uker før, satser litt på at det er genetisk. Men man kan vel ha modningstegn i flere uker ettersom hva jeg har forstått?
Ja, det kan vel bety at du føder i morgen, eller om flere uker. Men det høres uansett ut som at kroppen din forbereder seg til fødsel:)
 
Merket ingenting med førstemann før riene var i gang. Nå føler jeg meg bare kjempe tung med nedpress. Mye vondt på venstre side, men det er nok fordi babyen prøver å snu seg uten å ha plass til det. Hun ligger feil vei... Litt løs i magen i dag. Kan jo håpe at det er et tegn (visste ikke at det kunne være et av tegnene). Ellers er halsbrannen min blitt verre og verre, men det har jeg hatt i måneder - så tror ikke den forteller meg så mye om når fødselen nærmer seg. Termin om en uke.
 
Jeg er førstegangsfødende og vet ikke hva som som normalt i slutten av svangerskapet.

Har de siste dagene hatt mye murringer (kjennes ut som mensen kommer) i mage og rygg. Er og en del løs i magen. Stikkinger innimellom.
Er det noen som vet om det er tegn på at ting begynner å skje? :)
Jeg har det også sånn, og ekstremt med kynnere som innimellom gjør vondt.. Ikke hatt kynnere tidligere i graviditeten, så er litt spent nå. Vil så gjerne ha en aprilbaby, og termin er ikke før 26/4 så krysser fingrene for at han holder seg i magen litt til :)
 
Ble satt i gang med første, 8 dager over tiden! Håper at fødsel starter av seg selv denne gangen :) er hjemme alene med 2-åring mens mannen jobber, så blir lite tid til hvile kan du si! Kanskje det kan sette fødsel i gang:cat: har termin 20. April
 
Ble satt i gang med første, 8 dager over tiden! Håper at fødsel starter av seg selv denne gangen :) er hjemme alene med 2-åring mens mannen jobber, så blir lite tid til hvile kan du si! Kanskje det kan sette fødsel i gang:cat: har termin 20. April
Jeg ble satt i gang 11 dager over termin sist, og har også et stort ønske om at kroppen skal klare å komme i gang av seg selv denne gangen:) Leger og jordmødre jeg har snakket med gir uttrykk for at det ikke trenger å ende med igangsettelse denne gangen, men at det kan være greit å forberede seg på å gå noen dager over tiden. Jeg har en følelse av at det kanskje starter av seg selv noen dager før, men dette er sikkert bare ønsketenkning:joyful: Kjenner litt murringer i beina, spesielt lårene. Riene mine var kun i lårene sist, så vi får se hva som skjer i dagene (ukene) som kommer.. Jeg er også hjemme med 4-åringen, mens mannen jobber. Ikke akkurat den oppladningen man hadde sett for seg nei...:p
 
Jeg ble satt i gang 11 dager over termin sist, og har også et stort ønske om at kroppen skal klare å komme i gang av seg selv denne gangen:) Leger og jordmødre jeg har snakket med gir uttrykk for at det ikke trenger å ende med igangsettelse denne gangen, men at det kan være greit å forberede seg på å gå noen dager over tiden. Jeg har en følelse av at det kanskje starter av seg selv noen dager før, men dette er sikkert bare ønsketenkning:joyful: Kjenner litt murringer i beina, spesielt lårene. Riene mine var kun i lårene sist, så vi får se hva som skjer i dagene (ukene) som kommer.. Jeg er også hjemme med 4-åringen, mens mannen jobber. Ikke akkurat den oppladningen man hadde sett for seg nei...:p

spennende!! Når er din termin?
Jeg ble satt igang pga begynnende svangerskapsforgiftning, så håper jeg føder rundt termin denne gang :shy::D
 
Jeg begynte med litt mageknip på fredag og den kom og gikk gjennom hele helgen.
Menssmerter/murringer i rygg og nederst i magen i går kveld/natt.
I dag har jeg VELDIG løs mage:confused:
Mye aktivitet fra baby langt nede i bekkenet - vet ikke hva det betyr men :confused004
Magen har sunket litt.

37+6 i dag, så håper at det er tegn på at det nærmer seg noe :happy:
 
Merkelig! I går - på termindatoen - fikk jeg plutselig skikkelig vondt foran på tissen (er det symfysen det heter på voksen-språk, kanskje? :p). Dette sitter i, og hvert skritt gjør vondt. Har googlet, og finner egentlig bare at dette er symtom på bekkenløsning eller -låsning, ikke noe modningstegn. Så glad det bare er korsryggen jeg har slitt med hittil i svangerskapet, for dette var ikke noe godt! Håper litt likevel, på at dette kan være et modningstegn for meg, siden det kom først så seint som termindatoen. Det skjer jo i hvert fall et eller annet der nede!

Føler ellers så smått noe murring, så håper, håper, håper at det er noe modning som skjer
 
Merkelig! I går - på termindatoen - fikk jeg plutselig skikkelig vondt foran på tissen (er det symfysen det heter på voksen-språk, kanskje? :p). Dette sitter i, og hvert skritt gjør vondt. Har googlet, og finner egentlig bare at dette er symtom på bekkenløsning eller -låsning, ikke noe modningstegn. Så glad det bare er korsryggen jeg har slitt med hittil i svangerskapet, for dette var ikke noe godt! Håper litt likevel, på at dette kan være et modningstegn for meg, siden det kom først så seint som termindatoen. Det skjer jo i hvert fall et eller annet der nede!

Føler ellers så smått noe murring, så håper, håper, håper at det er noe modning som skjer

Dukket opp hos meg for en uke siden også det der. JM på føden sa sist jeg var inne at det er nok baby som "borrer" seg lenger ned i bekkenet. For er jo en form for bekkenløsning
 
Dukket opp hos meg for en uke siden også det der. JM på føden sa sist jeg var inne at det er nok baby som "borrer" seg lenger ned i bekkenet. For er jo en form for bekkenløsning
Det høres logisk ut :)

Vi får satse på at det skjer ting snart!
 
Back
Topp