Karantene

Rayooma

Betatt av forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Jeg jobber som sykepleier og ble satt idag i karantene grunnet positiv testet pas. Har time hos fastlegen førstkommende fredag, må jeg nevne det for legekontoret før oppmøte? Eller må jeg utsette timen, noe jeg ikke har lyst til :/
 
Sniker her.. men anbefaler deg å nevne dette for legen ♥️ Gjør det så blir du tatt til ekstra hensyn og slipper å stresse over at du har skjult det. Du må uansett fortelle det senere :/ ❤️ Ønsker deg masse lykke til.
 
Ja, du må selvsagt ringe fastlegekontoret først å informere dem. Dette er informasjon gitt via fhi og nyhetene flere ganger daglig. Har du ikke fått denne informasjonen via jobben din i helsevesenet??
Om du er smittet så må du jo opplyse fastlegen om risikoen for dette FØR du kommer på time. Du kan jo risikere å smitte mange flere.

Er du i tvil om slike ekstremt viktige helsemessige ting så må du kontakte helsepersonell. Ikke spørre om slikt på ett nettforum der du kan risikere å få helt gale svar.
 
Jeg ville flyttet timen til etter karantenen! Det er kjipt, men konsekvensene kan være fatale.. Dersom timen kan avholdes via videochat så kan du jo det :)
 
Du må nok dessverre flytte timen din. Selv om du er frisk kan du være smittebærer, og det er jo derfor du er satt i karantene.
Eventuelt som HåpefullTrønder skriver så kan du prøve å få timen over på videokonsultasjon hvis det er mulig. :)
 
Jeg skulle uansett ringe å høre, men tenkte kun å høre siden var usikker på hvilket svar jeg ville ha fått fra legekontoret. Har allerede ringt, og fikk itilbakemelding jeg kan kanskje komme, men at de skal ta forhåndsregler. Jeg får svar imorgen om det blir aktuelt eller ikke
 
Jeg skulle uansett ringe å høre, men tenkte kun å høre siden var usikker på hvilket svar jeg ville ha fått fra legekontoret. Har allerede ringt, og fikk itilbakemelding jeg kan kanskje komme, men at de skal ta forhåndsregler. Jeg får svar imorgen om det blir aktuelt eller ikke
Håper det ordner seg :happy: Ta vare på deg selv!
 
Har du vært i nærheten av en smittet person ville jeg aldri ha reist til en lege å risikert å smitte andre. Du vet aldri om du kan være bærer av smitten :) måtte selv avlyse legetime igår pga sykdom, ikke noe gøy selvfølgelig. Men liv og helse kommer alltid først
 
Da fikk jeg svar, måtte avbestille siden det ikke var nødvendig å få det gjennomført kjapt. Fikk ny time den 14/4.
 
Back
Topp