Bekkenløysing og stengte tilbud

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
Korleis går det med dåka så har bekkenløysing i desse dager der ein ikkje får gått til behandling og stengte treningstilbud?
Eg savner fysioen min og svømmehallen veldig no:( svømming og bevegelse i vatn den beste medisinen! Prøver å gjera øvelser heima altså, gå turer, men med nedpress og kynnere så blir det ikkje så lange turer;) Enkelte dager er gode andre ikkje så gode. får så dårlig samvittighet ovenfor dattera mi når eG har så vondt, for då blir lunta mi kortare :(

Har ikke bekkenløsning men prolaps i nakken som trykker inn på ryggrad og noen nerver som gir med smerte under høyre skulderblad :( best å ligge, dritvondt å sitte og spes på ettermidsag er kroppen helt ferdig!
prøver å være i bevegelsen og gjøre øvelser jeg fikk av manualterapeuten før “shit hit the fan” men er ikke altid like lett :( må liksom få manipulering også! klarer for det meste å løsne det som setter seg fast i korsrygg/bekken med bevegelse men ikke det som sitter lenger oppe.

Fødebagen på Instagram tar opp den problemstillinga nå. Der kan en kanskje få litt tips.

Jeg sliter også veldig med det nå :( blir en veldig inaktiv mamma for 3 åringen og jeg liker det skikkelig dårlig! :(

Ja, det suger... mye verre enn forrige svangerskap :hungover: prøver å holde det i sjakk med så mye hvile som mulig med en toåring hjemme!

Her er det ikke sååå ille enda, men kjenner det og noen dager værre enn andre. Jeg er fra tidligere plaget med nakke/korsrygg og skulle inderlig vært til kiro/naprapat OG akupunktør! Håper virkelig det åpner igjen snart. Har brukt det for å holde migrene i sjakk også, nå når jeg ikke kan ta medisinen jeg normalt sett bruker er det for meg ekstra viktig

Blir veldig rolige dager. Og tar en paracet før jeg går tur med hunden. Og siden jeg ikke liker å ta unødvendig mye smertestillende, så ender det med at alle andre går tur med henne:sorry:

Går sjeldent tur med hunden selv nå om dagen, blir samboers jobb... må bare være sånn til etter babyen er født.

Prøver å gjøre litt øvelser hjemme, men blir sakte men sikkert bare verre... tviler på at jeg klarer å jobbe helt frem til permisjon

Går sjeldent tur med hunden selv nå om dagen, blir samboers jobb... må bare være sånn til etter babyen er født.

Prøver å gjøre litt øvelser hjemme, men blir sakte men sikkert bare verre... tviler på at jeg klarer å jobbe helt frem til permisjon
Akkurat samme her. Har heldigvis flere som vil låne hunden pga stengte treningssenter. Men liker jo å gå selv:sorry:
Hvor fant du øvelser? Alt sitter nederst i ryggen og utover her. Skikkelig plagsomt:bag:

Akkurat samme her. Har heldigvis flere som vil låne hunden pga stengte treningssenter. Men liker jo å gå selv:sorry:
Hvor fant du øvelser? Alt sitter nederst i ryggen og utover her. Skikkelig plagsomt:bag:

Liker også best å gå selv, er så vant til å gå tur at jeg blir forbanna når jeg oppdager hvor tungt det er nå om dagen.
Fant noen på YouTube og noen på instagram, bruker bare de øvelsene jeg føler at jeg skjønner helt hvordan de skal gjøres.

Her er det skikkelig ille, men har ikke noen barn fra før eller hunder som trenger aktivitet, så hvis det er helt forferdelig en dag kan jeg faktisk gjøre minimalt, selv om jeg prøver å få pakket ut mest mulig i det nye huset. :bag:

Var på kontroll hos jordmor idag, ho anbefalte at jeg snakket med legen på neste legetime for å se om krykker kunne være en plan på dårlige dager, men har så mye problemer med skuldrene pga betennelser og sånn, at jeg heelst vil prøve å unngå den belastninga krykker gir.

Var og sjekket på apoteket etter sånne belter som skal gi støtte, men synes ikke det fungerte for min del, så ja.. det kan bli spennende hvis det blir verre og jeg ikke har tilgang på fysioterapeuten eller andre tilbud som kan lindre. :hungover:

Jeg skulle begynne hos fysio og på bassengtrening uken etter Norge stengte :inpain: Har fått meg krykker og prøver å gjøre noen øvelser jeg har fått av jordmor hjemme, men det blir bare verre. :(

Har en på 1,5 år fra før, og han får jeg ikke bidratt stort med annet enn kos og lesing av bok. Kan ikke sitte på gulvet med han, for det er vondt. Får ikke sittet så lenge med han ved bordet når han leker med play doh etc, for stolene er vonde. Kan ikke løfte han eller kle på. Han elsker å spille ball og at vi jager han, men det klarer jeg ikke nå lenger. Det gjør vondt i mammahjertet, og nå har han blitt skikkelig pappadalt disse ukene. Skjønner han godt, for det er der all lek og moro har vært de siste ukene. Har ekstra dårlig samvittighet for at barnehagen er stengt og at jeg bare har vondt. Får ikke bidratt stort i hjemmet heller, for hvis jeg tar i et tak blir jeg sengeliggende dagen etter. Hater å måtte ha hjelp til alt mulig rart, i hvert fall når samboeren drar hele lasset i utgangspunktet

Jeg har oppdaget at jeg kan sykle uten å få vondt! Så hvis dere ikke har prøvd det, så er det et tips :)
Jeg kan ikke gå tur, men på sykkelen føler jeg meg som normale meg igjen! Så da kan jeg hvertfall ta med barna på sykkelturer i nærmiljøet.
Ellers hadde jeg tenkt til å begynne på trening i varmebasseng, men det utgår jo nå. Har heldigvis ikke behov for krykker enda, håper veldig å slippe det denne gangen.

Har kjøpt meg treningsball og strikk i tillegg til yogamatte og har skrevet ut et 20 minutters treningsprogram som jeg kan gjøre hjemme hver dag, med fokus på bekken.

Prøver også å gå turer i sakte tempo og med noenlunde samlede ben når formen tillater det. Heldigvis er samboer også hjemme så han gjør alt av arbeid som gir vondt. Gjør seff knipeøvelser hver dag. Må dog si jeg savner bassenget om trimsykkelen på treningssenteret!

Back
Topp