Skravletråd for mars. Snart vår?

Vel om du set angiversamfunnet som har kommet de siste ukene selv om man holder seg innenfor reglene så skjønner jeg godt at msn prøver å skjule ting.
Det er masse hets mot de som reiser over grensa rundt i diverse kommentarfelt

Om en reiser over grensa og deretter forholder seg til 14 dager strikt karantene, så ser jeg ikke hvorfor noen skulle ha noe å si. Men desverre er kommentarfelt-samfunnet stygt. Det som skrives der gjelder dog reelt ikke de som forholder seg til reglene om strikt karantene.

Om man derimot ikke har tenkt å holde seg til karantene, så fortjener man ikke den hetsen som er i samfunnet, men alvorlig tilsnakk og korreks er på sin plass.

Om en reiser over grensa og deretter forholder seg til 14 dager strikt karantene, så ser jeg ikke hvorfor noen skulle ha noe å si. Men desverre er kommentarfelt-samfunnet stygt. Det som skrives der gjelder dog reelt ikke de som forholder seg til reglene om strikt karantene.

Om man derimot ikke har tenkt å holde seg til karantene, så fortjener man ikke den hetsen som er i samfunnet, men alvorlig tilsnakk og korreks er på sin plass.
Det er mye stygt i disse dager dessverre, så noen som hadde tatt bilder sv andre og lagt ut i en gruppe også. Det er nesten skummelt sånn det har blitt.

Vel om du set angiversamfunnet som har kommet de siste ukene selv om man holder seg innenfor reglene så skjønner jeg godt at msn prøver å skjule ting.
Det er masse hets mot de som reiser over grensa rundt i diverse kommentarfelt
Det er fryktelig mye stygt rundt i kommentarfeltene. Men sjansen for å bli skrevet om i media er mye større hvis man bruker gamle smuglerveier fremfor å bruke bilen på hovedveiene. Og jeg ser jo flere som får bøter pga brudd på karantene, så har mistet litt troen på mange folk:p

Det er fryktelig mye stygt rundt i kommentarfeltene. Men sjansen for å bli skrevet om i media er mye større hvis man bruker gamle smuglerveier fremfor å bruke bilen på hovedveiene. Og jeg ser jo flere som får bøter pga brudd på karantene, så har mistet litt troen på mange folk:p
Slett ikke sikker på om sjansen r større da i grunn

Det er mye stygt i disse dager dessverre, så noen som hadde tatt bilder sv andre og lagt ut i en gruppe også. Det er nesten skummelt sånn det har blitt.
Det er ikke en bra utvikling der nei

Men å dra over grensen er ikke ulovlig. Det er 14 dager karantene, og dersom man ikke har hjemmekontoret det lønnstrekk eller ferie en må bruke på det. Så om noen velger det så bør de få lov til det. Da med streng 14 dagers karantene. Som betyr ikke til Sverige, til kiwi eller naboen de neste 14 dagene. Det er DET mange sniker seg unna. Og god grunn til å tro at de som sniker deg smuglerveier over grensa har planer om det ellers hadde de ikke blitt tatt det igjen.

Men at dette angiveriet i sosiale media har tatt av et det nok ikke tvil om. Det er lavmål.

Men har du ditt på det rene både med "kvotevarer" og karantene så er det jo reelt ikke noe galt gjort

Jeg er bare såpass kynisk at jeg fort tror de som går, sykler og kjører gjennom skogen ikke gjør det fordi de har tenkt å følge alle lover.

Men har du ditt på det rene både med "kvotevarer" og karantene så er det jo reelt ikke noe galt gjort

Jeg er bare såpass kynisk at jeg fort tror de som går, sykler og kjører gjennom skogen ikke gjør det fordi de har tenkt å følge alle lover.
Og ikke minst, skal de ikke stopp alle som kjører over grensen nå for å registrere hvem de er siden de da må i karantene.
Dersom alle skal registreres tror jeg neppe tollere har tid til å sjekke om folk har med seg for mye tilbake.
Og sykle og gå, hvor mye får man da egentlig med seg?
Mange av de veiene er også så dårlige at jeg ikke ville ha kjørt dem ved tanke på understellet på bilen..

Jeg tenker akkurat likt. Kynisk kanskje, men kan ikke for det når man ser mange snike seg unna karantene o.l:rolleyes:

Det tror jeg:p veldig mange tenker sitt (spesielt nå i disse tider) når noen prøver å snike seg over grensa, men i tillegg snur når de ser heimevernet:p
Men hvorfor gjør de det? Er det kun fordi de er redd for å bli kritisert? Kritikken blir absolutt ikke bedre av å snike seg over grensa ved hjelp av gamle smuglerveier :hilarious:

Nei men det betyr ikke at man ikke blir hengt ut desscerre.

Må innrømme at jeg synes det er merkelig jeg da at man ikke får med seg at selv om man følger regler så er det likevel mange som blir hengt ut.

Litt som hyttedebatten , den ble lgså ganske stygg.

Jeg syns det er merkelig at man kanskje ikke ser at det ser veldig mistenkelig ut å bruke smuglerveier, hvertfall når det blir oppdaget og eviggjort gjennom bilde. Enda verre enn å bruke de vanlige veiene. Hvis man absolutt MÅ til et annet land, vurder hvilke alternativer som "ser best ut". Da har man absolutt sitt på det rene, uansett hva folk sier :happy:

(jeg havnet i en slik diskusjon på et kommentarfelt der folk oppfordrer andre til å bruke kjøpesentrene akkurat slik de ville, og som om det er en vanlig hverdag, "for det hadde nemlig myndighetene sagt at vi skulle". Jeg skrev så fint at myndighetene oppfordrer oss til å støtte de lokale forretningene, kjøpe den norske maten osvosv. De oppfordrer ikke folk til å stimle sammen på sentre. Fikk slengt tilbake at folk som ikke fulgte oppfordringene om å gå på kafe, kjøpesentre o.l som en vanlih hverdag ikke viste respekt for myndighetene og det de jobber for)

Må innrømme at jeg synes det er merkelig jeg da at man ikke får med seg at selv om man følger regler så er det likevel mange som blir hengt ut.

Litt som hyttedebatten , den ble lgså ganske stygg.

Jeg får med meg at det skrives om at folk henges ut.

Jeg får ikke meg meg at folk henges ut direkte, for det ser jeg ikke noe sted.

Jeg tviler ikke av den grunn på at det skjer. Det bare skjer ikke på steder jeg ferdes. At det deles bilder av folk som lovlig har tenkt å sitte i karantene og henger dem ut.

Jeg tviler ikke på at det skjer. Men jeg tviler likevel på at de som tar smugler rien gjør det for å slippe å henges ut når de har tenkt å følge alle regler. For jeg tror ikke på at flertallet av dem har tenkt å følge alle regler. Når de altså starter med å snike i skogen.

Men. Jeg bor langt fra grensa så slikt skjer ikke her. Ikke har jeg sett bilder og uthenging av folk på hamstring, hyttetur eller annet heller. Litt skjermet er jeg sikkert.

Jeg får med meg at det skrives om at folk henges ut.

Jeg får ikke meg meg at folk henges ut direkte, for det ser jeg ikke noe sted.

Jeg tviler ikke av den grunn på at det skjer. Det bare skjer ikke på steder jeg ferdes. At det deles bilder av folk som lovlig har tenkt å sitte i karantene og henger dem ut.

Jeg tviler ikke på at det skjer. Men jeg tviler likevel på at de som tar smugler rien gjør det for å slippe å henges ut når de har tenkt å følge alle regler. For jeg tror ikke på at flertallet av dem har tenkt å følge alle regler. Når de altså starter med å snike i skogen.

Men. Jeg bor langt fra grensa så slikt skjer ikke her. Ikke har jeg sett bilder og uthenging av folk på hamstring, hyttetur eller annet heller. Litt skjermet er jeg sikkert.
Nå snakker ikke jeg bare om karantene , men man henges ut im møter møter noen, man kan risikere å bli kjeftet på fordi man går på butikken, er man hytteeier får man som hatten passer osv

Back
Topp