Erfaring med klexane?

mo9que

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Heihei,

Jeg går på klexane og jeg lurte på om det er vanlig å få store blåmerker rundt hvert sprøytestikk? Den jeg tok idag ble som en kul også. Tok klexane i høst noen uker da jeg var gravid, men ble ikke så blå og hoven som nå.
 
Jeg setter Fragmin, og hadde lignende problemer i starten av forrige svangerskap. Tror det tok litt tid å lære å sette dem uten at det ble så mye merker. Jeg setter kun nederst på magen et stykke under navlen og ikke for langt ut på sidene. Beveger meg fra venstre til høyre side så jeg rullerer på stikka. Man bør ikke sette sprøyten i et blåmerke. Det varierer litt hvordan merke jeg også får, men er omtrent aldri store blåmerker. Kun litt merke rundt stikksåret. Prøv å sett sprøyta litt på skrå inn, og bruk lang til på innsprøytningen.
 
Det hender en treffer borti et blodkar og da får en blåmerker, helt normalt :)
 
Jeg setter Fragmin, og hadde lignende problemer i starten av forrige svangerskap. Tror det tok litt tid å lære å sette dem uten at det ble så mye merker. Jeg setter kun nederst på magen et stykke under navlen og ikke for langt ut på sidene. Beveger meg fra venstre til høyre side så jeg rullerer på stikka. Man bør ikke sette sprøyten i et blåmerke. Det varierer litt hvordan merke jeg også får, men er omtrent aldri store blåmerker. Kun litt merke rundt stikksåret. Prøv å sett sprøyta litt på skrå inn, og bruk lang til på innsprøytningen.
Ok. Jeg setter den litt på skrå inn, bytter mellom høyre å venter side. Nå begynner det å bli vanskelig å ikke sette i et blåmerke.... Sist jeg gikk på klexane ble jeg ikke blå i det hele tatt så derfor jeg lurte på om det var normalt...
 
Jeg så ut som et lappeteppe de første ukene. Nå er det heldigvis litt bedre :)
Er sykepleier og har aldri laget blåmerke på en pasient.. men på meg selv... :bag:
Godt jeg ikke skal bade i offentlighet på en stund.. :joyful:
 
Back
Topp