Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan anbefale ‘new active birth’ av Janet Balaskas spesielt om du ønsker praktiske råd om hvordan du kan bruke kroppens naturlige ressurser. Her finner du også gode fødestillinger m.m.
ellers er boken ‘fødsel’ av Eva Rose nydelig med bilder og litt informasjon om ulike muligheter i forhold til fødselstilbudet i Norge.
Hva slags informasjon er du ute etter? De fødselsforberedende kursene som sykehusene gir har ofte mer fokus på det medisinske og gir informasjon om f.eks muligheter for smertelindring (epidural, tens, bruk av vann m.m). Og det finnes jo bøker om dette også om du ønsker å vite mer om vanlige medisinske inngrep osv.
Er det ingen som tilbyr nettkurs? Jeg har tenkt tanken på å tilby noe selv, men vet ikke om jeg har overskudd nå. Har jobbet som gravidyogalærer i flere år og underviser fødselsforberedende kurs for gravide og partner med fokus på hvordan man benytte kroppens naturlige ressurser under fødsel (enten alene eller i kombinasjon med medisinsk smertelindring).
Jeg har jo også tenkt at det må være mange gravide der ute nå som er ekstra bekymret og som kunne ha godt av å lære seg avspenningsteknikker og få muligheten til å få støtte av en gravid som ikke er redd for fødsel og barseltid. Det er jo litt ekstra skummelt nå
Jeg er mest interessert i en god forklaring på fødselsforløpet, hva man kan forvente og hvordan jobbe med kroppen. Ikke så interessert i det medisinske for tar det litt som det kommer og etter hvilket behov jeg kjenner etterhvert. Så tenker at det kan jeg få opplyst om underveis ved behov. Også skulle det jo på sykehuset være en del av kurset som var rettet mot far, hva hans rolle oppi detta var og hva han burde forberede seg på. Også litt info om barseltid og hva som skjer i den tiden både på sykehus og hjemme.
Det finnes utallige fødselsforberedende kurs på nett så det er en jungel, men enten så ser det ikke ut i beskrivelsen at de dekker de områdene jeg ønsker eller så står det nesten ikke noe om hva kurset går igjennom.
Så har tittet etter bøker på nett siden bibliotekene er stengt, det finnes jo utrolig mange om emnet så var derfor jeg tenkte å spørre her for er sikkert noen som har blker de liker om emnet selv
Ja de så ikke dumme ut, takkHva med heftene til jordmor Kristina på fødebagen?