Avlyst oppfølging

LilleBlomsten92

Forelsket i forumet
Er det flere enn meg som opplever avlyst svangerskapsoppfølging om dagen?

Jeg skulle her før helgen hatt en time på sykehuset grunnet store komplikasjoner ved forrige fødsel og tidligere fødselskade.
I dag skulle jeg hatt time hos jordmor. Begge tingene ble avlyst i siste liten. Når jordmor ringte og avlyste fikk jeg rett og slett knekken og brast ut i tårer. Hu ble veldig satt ut og fikk nok vondt av meg. Så sier hun at vi gjerne kan ta timen over telefonen neste dag- noe jeg takket pent ja til. Sitter med en del spørsmål fordi jeg har et risikosvangerskap. Lang historie kort. Hun ringte ikke som avtalt. Forstår det er mye å gjøre om dagen, men føler meg bare så hjelpesløs. Det skremmer meg. Er fremdeles lenge til fødsel såklart (12 uker for min del). Men dette bekymrer meg mye.

Forstår at dette er en vanskelig og uvant situasjon for alle. Så kan sikkert ikke klage. Likevel opplever jeg det som veldig frustrerende. Noen andre som har opplevd lignende?

Ååå skjønner deg så godt... Var kontroll i forrige uke. Rakk d vel før d ble veldig strengt og kaos..
Fikk ny time.. Og den er om 3uker til.. Spent om jeg får den.
Og i risikosvangerskap og trenge de timene sårt for å roe meg.
Vil sende deg en klem.. Og hadde nok ringt sykehuset for å forklare litt til situasjonen din..og prøvd fått ny time
Samtidig som jeg vet at de gjør nok så godt de kan..
Håper d orde seg for deg

Sender en klem ❤️ jeg vet ikke hva som skjer i dagdne/ukene fremover men håper systemet klarer å hjelpe dem som trenger det mest!
Jeg håper å få komme inn til bp i uke 24 pga rhesus neg og mulige antistoffer - resten kan jeg leve uten så lenge jeg kjenner jenta mi

Er det flere enn meg som opplever avlyst svangerskapsoppfølging om dagen?

Jeg skulle her før helgen hatt en time på sykehuset grunnet store komplikasjoner ved forrige fødsel og tidligere fødselskade.
I dag skulle jeg hatt time hos jordmor. Begge tingene ble avlyst i siste liten. Når jordmor ringte og avlyste fikk jeg rett og slett knekken og brast ut i tårer. Hu ble veldig satt ut og fikk nok vondt av meg. Så sier hun at vi gjerne kan ta timen over telefonen neste dag- noe jeg takket pent ja til. Sitter med en del spørsmål fordi jeg har et risikosvangerskap. Lang historie kort. Hun ringte ikke som avtalt. Forstår det er mye å gjøre om dagen, men føler meg bare så hjelpesløs. Det skremmer meg. Er fremdeles lenge til fødsel såklart (12 uker for min del). Men dette bekymrer meg mye.

Forstår at dette er en vanskelig og uvant situasjon for alle. Så kan sikkert ikke klage. Likevel opplever jeg det som veldig frustrerende. Noen andre som har opplevd lignende?

Er timene helt avlyst eller bare midlertidig avlyst? Har fått beskjed om å vente med prøver som ikke haster å se om ikke ting roer seg ned etter påske...
Skjønner godt at du blir oppgitt og lei når du har risiko svangerskap. Jeg hadde nok prøv å fått nye timer, for er ikke sånn at gravide ikke skal få oppfølging, spesielt ikke de som trenger det mest!

Jeg var til time på sykehuset idag. Har vært annenhver uke siden desember pga risikosvangerskap. Fikk beskjed om at alle mine fremtidige avtaler vil gå som normalt, og like hyppig som jeg har hatt til nå. Ble fortalt at selv om dette viruset herjer, går graviditeten sin gang og det skal følges opp. Veldig betryggende:)

Slik jeg har forstått det så er det mange av de som er kommet kortere enn 24uker som får avlyst. Men at de skal prioritere de etter 24 uker.

Jeg er også avlyst og får mest sannsynlig ikke fysisk time før uke 28 eller 32, ho trodde det ble 32 :( skal ha time over tlf idag. Ikke akkurat det samme men..

Slik jeg har forstått det så er det mange av de som er kommet kortere enn 24uker som får avlyst. Men at de skal prioritere de etter 24 uker.

Fikk beskjed om at neste time ble uke 28 eller 32, mest sannsynlig 32 hvis det fortsatte sånn her :(

Jeg er også avlyst og får mest sannsynlig ikke fysisk time før uke 28 eller 32, ho trodde det ble 32 :( skal ha time over tlf idag. Ikke akkurat det samme men..

Utrolig kjipt... får min neste time over telefonen isåfall... syns det er bedre enn ingenting

Utrolig kjipt... får min neste time over telefonen isåfall... syns det er bedre enn ingenting

Ja jeg hadde 24 ukers kontrollen over tlf idag. Gikk greit det altså. Fikk vite at jeg hadde ferritin- greier på 11, det skulle være på minst 70. Så må ut og kjøpe jerntilskudd i dag.
Så fikk jeg beskjed om at glukosebelastninga skal tas som normalt :arghh::hilarious:

Ja jeg hadde 24 ukers kontrollen over tlf idag. Gikk greit det altså. Fikk vite at jeg hadde ferritin- greier på 11, det skulle være på minst 70. Så må ut og kjøpe jerntilskudd i dag.
Så fikk jeg beskjed om at glukosebelastninga skal tas som normalt :arghh::hilarious:

Fikk du vært innom å tatt prøver på forhånd da? Jeg har ikke levert inn noe blodprøve siden uke 12 :sorry:

Fikk du vært innom å tatt prøver på forhånd da? Jeg har ikke levert inn noe blodprøve siden uke 12 :sorry:

Det er fra den vanlige blodprøverunden fra rundt uke 12 jeg fikk svar på idag :)

Ja, fikk svar før vi fylte ut helsekortet, legen ønsket å ha svar på alle prøvene først så fylte ut helsekortet i uke 14 :)

Åh såpass! Jeg har ikke vært hos jordmor siden jeg tok prøvene da, kanskje derfor :p

Back
Topp