Partner ikke til stede under barsel

Krysser fingrene for at de finner ut at det kan være stor hjelp i å ha med far videre på barsel, mot at de (muligens få) jordmødrene som er på jobb må hjelpe til med småting som far vanligvis ville gjort. Ser det er mange uttalelser om at far er litt gratis arbeidskraft for dem på barsel, så når det nærmer seg april får vi håpe at de har lettet litt på reglene. Jeg kan godt forstå at man ikke får besøk av besteforeldre, søsken osv - men jeg syns man skal kunne få med barnefar. Ihvertfall når de som føder i Stavanger får det, synes det burde vært likt for alle sykehus ihvertfall...
 
Klarer ikke se for meg å være på hotellet alene uten mann. Er førstegangsfødende og har den siste uken måtte gå meg krykker p.g.a. Bekkenløsning, kan ikke se for meg at dette mirakuløst skal rette seg etter fødsel. Og kan ikke se for meg hvordan jeg skal klare meg uten mannen, til å løfte og hente ting har ikke gruet meg til fødsel før nå.
 
Klarer ikke se for meg å være på hotellet alene uten mann. Er førstegangsfødende og har den siste uken måtte gå meg krykker p.g.a. Bekkenløsning, kan ikke se for meg at dette mirakuløst skal rette seg etter fødsel. Og kan ikke se for meg hvordan jeg skal klare meg uten mannen, til å løfte og hente ting har ikke gruet meg til fødsel før nå.

Jeg slet skikkelig med bekkenet før forrige fødsel - og det gikk seg til etter fødsel. Selv om det høres rart ut når man har så vondt. Sliter med bekkenet nå også, men er ganske sikker på at det blir bedre med en gang ungen er ute. Du kommer til å klare deg helt fint uten mannen på barsel. Du får slappe av og kan hente deg inn - og du får hjelp om du trenger det :) Utfordringen blir at man bør pakke fødebagen litt mer "nøye" i forhold til at det ikke er like greit å få noen til å komme med ting. Men er det noe du trenger, så kan de levere det i resepsjonen og så får du det levert. Dette ordner seg nok helt fint skal du se :)
 
I Danmark blir man nå testet for korona før fødsel. Hadde vært fint om både den gravide og partneren kunne blitt testet for fødsel, slik at partner også kan være med på barsel. Men det trengs vel en større testkapasitet for å kunne få til det.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kro...gravide-skal-testes-coronavirus-inden-foedsel

Det blir en falsk trygghet, siden man ikke får positiv før man har fått symptomer. Hvis mannen får symptomer etter et døgn så kan det bli krise på barselavdelingen.

Men gravide med luftveisinfeksjon mener jeg at de tester. De har hvertfall gjort det på noen nå
 
Back
Topp