Partner ikke til stede under barsel

Wanderlust97

Blir kjent med forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som vet om dette også gjelder pasienthotellet?
 

Vedlegg

  • 7731EEAC-A758-4AA6-B8CE-7E54C55A1FA7.jpeg
    7731EEAC-A758-4AA6-B8CE-7E54C55A1FA7.jpeg
    29,3 KB · Visninger: 86
Det tror jeg egentlig. Var på Ullevål og spurte om dette. Fikk beskjed om at de kunne være med på fødsel. (Hvis ikke det var noe grunn til å avslå, for eksempel forkjølelse, karantene eller lignende). Så spurte jeg i forhold til å få levert ting man trenger etterpå. Fikk da beskjed om at det fikk bli levert i resepsjon, og så ble det levert til meg. Hun spurte ikke om det var i forhold til hotellet eller fellesrom. Men de fleste ligger vel på hotellet, så jeg tolket det dit at det gjaldt begge deler.
 
Å nei, nå gruer jeg meg skikkelig :( Og så syns jeg synd på pappaen som så klart har veldig lyst til å være med. Forstår at de gjør det for en grunn, men gruer meg alikevel...
 
Å nei, nå gruer jeg meg skikkelig :( Og så syns jeg synd på pappaen som så klart har veldig lyst til å være med. Forstår at de gjør det for en grunn, men gruer meg alikevel...
Samme her... En «god stund» til termin enda, så mye kan jo skje til nærmere mai - men allikevel. Ble virkelig lei meg av tanken på å være alene etterpå, både for min egen del og fars del om man får lov til å si det
 
Jeg er redd de ikke endrer denne praksisen før toppen er over... Og det er jo spådd i august september...
 
Jeg er så redd for at mannen skal bli snufsete nå, (hvem er vel ikke det i mars/april?!) eller at de strammer inn enda mer, så selv fullstendig friske partnere ikke får være med på fødsel.

Skjønner veldig godt tiltakene, og er ikke uenig, men det er jo fortsatt veldig kjipt å få en sånn beskjed som dette. Plutselig ble jeg livredd for hele greia. Litt panikkfølelse. Det kom så brått på, tre uker før termin. Vi skulle jo gjøre dette sammen.

På St. Olavs har de vanligvis tilbud om å reise fort hjem etter fødsel hvis alt er bra, og heller få jordmorbesøk hjemme. I utgangspunktet tenkte jeg at det var uaktuelt, men nå, som alternativet er å være alene på barsel, vil jeg helst komme hjem så fort det lar seg gjøre. Noen som vet om «jordmor hjem» fortsatt blir tilbudt i disse korona-tider?
 
Mannen min, sønnen min og jeg er i karantene de neste 14 dagene, jeg har termin om 3 uker. Noen som vet hva som skjer hvis fødsel starter i karantene-tiden?
 
Jeg er så redd for at mannen skal bli snufsete nå, (hvem er vel ikke det i mars/april?!) eller at de strammer inn enda mer, så selv fullstendig friske partnere ikke får være med på fødsel.

Skjønner veldig godt tiltakene, og er ikke uenig, men det er jo fortsatt veldig kjipt å få en sånn beskjed som dette. Plutselig ble jeg livredd for hele greia. Litt panikkfølelse. Det kom så brått på, tre uker før termin. Vi skulle jo gjøre dette sammen.

På St. Olavs har de vanligvis tilbud om å reise fort hjem etter fødsel hvis alt er bra, og heller få jordmorbesøk hjemme. I utgangspunktet tenkte jeg at det var uaktuelt, men nå, som alternativet er å være alene på barsel, vil jeg helst komme hjem så fort det lar seg gjøre. Noen som vet om «jordmor hjem» fortsatt blir tilbudt i disse korona-tider?

Jordmor hjem er det slutt på her. Mener jeg har lest om at det er nasjonale retningslinjer og ikke bare for kommunene? Er ett tiltak for å forhindre smitte begge veier. De vil også verne om jordmødrene på helsestasjoner, i tilfelle de må omdisponeres til føden på sykehusene. De følger også bare opp spesielle tilfeller her nå, og utfører samtaler per tlf...

Skjønner godt at det er skummelt som førstegangs å ikke skulle ha partner der. Det skremmer også meg som er annen gang. Spesielt siden jeg var i dårlig form sist og 100% avhengig av mannen i 2 døgn. Men mange er friske og raske heldigvis. Jeg er også redd for sykdom hos mannen, spesielt siden sønnen og jeg allerede er syk. Heldigvis noen uker igjen
 
Mannen min, sønnen min og jeg er i karantene de neste 14 dagene, jeg har termin om 3 uker. Noen som vet hva som skjer hvis fødsel starter i karantene-tiden?
Jeg vet ikke, men tror kanskje du må føde på isolat? Man må i allefall det om man er smittet... Og når man er i karantene så er man jo det fordi det er fare for å være smittet?
 
Veldig spent på utviklingen fremover. Her er situasjonen litt uavklart ved at samboer er pålagt hjemmekontor av arbeidsgiver fordi han 1) muligens har vært i kontakt med smittet person og 2) muligens har vært i kontakt med personer som har vært i kontakt med bekreftede smittede personer.

Det er jo ikke noe problem i utgangspunktet for ham å holde seg hjemme i 14 dager, men litt spent på hva som skjer hvis fødselen starter. Må jo bare vente og se og høre med sykehuset når den tid kommer. Hjelper ikke at han begynner å føle seg litt dårlig heller (men håper han bare overanalyserer formen sin ;) ).

Prøver å mentalforberede meg på både fødsel og barsel alene, men håper håper håper at jeg slipper :)
 
Krysser fingrene for at dette vil gjelde på alle barselhotell til april..
 

Vedlegg

  • 8DA2D950-B55D-41C3-8C8D-0B4C7523DA06.png
    8DA2D950-B55D-41C3-8C8D-0B4C7523DA06.png
    85,7 KB · Visninger: 126
Krysser fingrene for at dette vil gjelde på alle barselhotell til april..
Åh, herregud!! For et håp du tente i meg nå!! Takk for at du delte denne. Har ikke sett det samme på St. Olavs sine sider, men det må være lov å håpe at det kommer:Heartred
 
På Kalnes får ikke pappan være med på barsel. Og heller ikke på fødselen om det er mistanke om smitte eller symptomer.. Heldigvis er vi friske nå, og håper det fortsetter med rett over to uker igjen.. syns det er helt forferdelig å måtte være på barsel alene, men det skal vel gå på ett vis eller reiser hjem tidligere enn jeg vanligvis ville gjort.. men å føde alene - nei, det vil jeg virkelig ikke!!! :(
 
Åh, herregud!! For et håp du tente i meg nå!! Takk for at du delte denne. Har ikke sett det samme på St. Olavs sine sider, men det må være lov å håpe at det kommer:Heartred
Sniker
St. Olavs har gått ut med ingen besøk på barsel, ikke engang av partner dessverre
 
Her
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200316_105702_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200316_105702_com.android.chrome.jpg
    31 KB · Visninger: 36
Ja, dette kom de ut med på fredag :) Trodde det var noe fler og «skremmende» regler jeg nå.
 
Sniker
St. Olavs har gått ut med ingen besøk på barsel, ikke engang av partner dessverre

Jeg vet det, men håpet om at det kan bli endra ble likevel tent her, altså. For det er jo helt logisk at om han får være med på fødsel så bør han få være på barsel også. Hvis han er smitta så er jo også jeg smitta. Det er vel mer sannsynlig at alle fedre (uansett hvor friske) etter hvert ikke får være med på fødsel heller, men det er lov å håpe at det heller går andre veien :)
 
Back
Topp