Vogn

Endelig

Elsker forumet
Marsboerne2017
Novemberlykke 2020
Hva slags vogn skal du ha - og hvorfor?

Vi tenker å kjøpe en dobbel sykkel\joggevogn, og en duovogn bare til babyen. Blir 3,5år mellom våre, så vi trenger bare dobbeltvogn til sykkelturer og evt lengre turer der den største trenger å hvile bena litt. Har ikke bestemt oss for hva slags duovogn enda, har handla mindre bil siden forrige barn og må ha vogn som tar liten plass.
 
Har foreløpig en Emmaljunga Edge Duo til barn nr 1, som jeg er kjempefornøyd med :) Hun er 8 mnd nå, og har akkurat byttet til sportsdelen. Bagen var stor og romslig slik at vi kunne bruke den lenge! Utrolig stabil og god vogn, men stor og tung! Barn nr 1 skal fortsette å bruke Emmaljunga hjemme. Når barn nr 2 kommer i november setter vi på bagdelen på Emmaljungaen, og eldste får bruke en stabil trillevogn på heltid :)
 
Last edited:
Jeg tenker på britax smile 3 eller bugaboo buffalo/fox/cameleon. må ha en smal vogn i bilen :)
 
Vi vurderer babyjogger city premier eller cybex priam som hovedvogn til babyen... må ha noe som ikke tar mye plass i bilen!
 
Eg hadde babyjogger city elite til førstemann (når ho begynte med sittedel) og er strålande fornøgd med den! Hadde ei billigvogn frå Jollyroom med bagdel likte ikkje den!

Vurdere å kjøpe ei babyjogger til!
Har også vurdert søskenvogn (Bugaboo donkey), men trur ikkje det er vits. Ho er nesten 2,5 når nestemann blir født!

syns Stokke er fin og då..
 
Har en emaljunga edge duo som jeg elsker, men lurer på om at vi må selge den og kjøpe en annen emaljunga vogn for jeg finner ikke bagdel til den :shifty:
 
Vi har bugaboo buffalo som hjemmevogn nå som vi setter bagdelen på når lillebror kommer. Har babyjogger city elite i barnehagen (har en deluxebag liggende i boden men den selger jeg siden storesøster sover så godt i city elite vogna). Begge vognene tar veldig liten plass i bilen, er lette og gode :)
Ellers har vi Hamax Outback dobbel sykkelvogn som vi har kjøpt babyslynge til slik at lillebror kan «ligge» i den vogna på tur fra han er ganske liten :) Outback er foreløpig den eneste sykkelvogna hvor ryggen kan legges bakover for ungene :)
 
Har en nydelig limited edition bugaboo fox som jeg ikke vil gi slipp på. Kommende storebror trenger muligens en vogn til barnehagen bare :cat:
 
trodde forskjellen var nytt og gammelt navn?
Det er visst noen andre forskjeller og. Ene er større i bagen enn den andre, også er det forskjell på hjulene. Husker ikke hvor jeg leste dette hen, var kanskje flere forskjeller og.
 
Vi har en babyjogger mini GT til jenta vår som ikke blir brukt. Enten kjøper jeg bag til den (tror ikke den er det mest ideelle i tilfelle masse snø), ellers har jeg lyst på en Britax smile 2 eller 3.
 
hvordan er denne på grus/snø?
...ja hvordan er den på snø? Synes denne vogna ser fiiin ut! Vet du forskjell på fox og buffalo forresten?

Synes den funker fint på begge egentlig. Bor i Bergen, så her er dessverre mesteparten av snøen veldig våt og tung, så det blir tungt å dytte, men jeg har ikke opplevd å sette meg fast. Kan sies at jeg bor høyt over byen hvor det faktisk er snø. Grus har jeg ikke opplevd noen problemer med heller, og om det har gått trått med grus eller snø, så er det bare å låse forhjulene og kjøre på :cat: jeg er i alle fall veldig fornøyd! Den er forøvrig utrolig behagelig å trille inne/kjøpesenter og den blir veldig liten i heis.

Forskjellen på fox og Buffalo er for det første at Buffalo er ute av produksjon, så den må man nesten kjøpe brukt. Bugaboo fox er en blanding av cameleon og Buffalo. Buffalo var liksom den robuste mens cameleon var mer ei byvogn (om du titter på forhjulene, så er jo de litt... spesielle). I fox har de hvertfall forsøkt å kombinere det beste av cameleon og fox :cat: Fox er en del nettere enn Buffalo. Hjulene er litt annerledes, som nevnt oppi her. Angående bag vet jeg ikke hvem som har størst, men jeg hadde en annen vogn til babyen når han har nyfødt og han vokste ut av bagdelen på kun 2 måneder!!! Så jeg kjøpte fox i november 2018 (solgte den første) for da hadde han god plass til seg selv og vognpose. Jeg er i alle fall 100% sikker på at bagdelen varer en stund, bytta når han var 7 måneder fordi han da hadde behov for å sitte og se verden, hadde enda plass til å sove.

Dette ble brått langt og svarte på mye mer enn dere spurte om :hilarious: håper det gir mening :cat: ellers bare spør!
 
Synes den funker fint på begge egentlig. Bor i Bergen, så her er dessverre mesteparten av snøen veldig våt og tung, så det blir tungt å dytte, men jeg har ikke opplevd å sette meg fast. Kan sies at jeg bor høyt over byen hvor det faktisk er snø. Grus har jeg ikke opplevd noen problemer med heller, og om det har gått trått med grus eller snø, så er det bare å låse forhjulene og kjøre på :cat: jeg er i alle fall veldig fornøyd! Den er forøvrig utrolig behagelig å trille inne/kjøpesenter og den blir veldig liten i heis.

Forskjellen på fox og Buffalo er for det første at Buffalo er ute av produksjon, så den må man nesten kjøpe brukt. Bugaboo fox er en blanding av cameleon og Buffalo. Buffalo var liksom den robuste mens cameleon var mer ei byvogn (om du titter på forhjulene, så er jo de litt... spesielle). I fox har de hvertfall forsøkt å kombinere det beste av cameleon og fox :cat: Fox er en del nettere enn Buffalo. Hjulene er litt annerledes, som nevnt oppi her. Angående bag vet jeg ikke hvem som har størst, men jeg hadde en annen vogn til babyen når han har nyfødt og han vokste ut av bagdelen på kun 2 måneder!!! Så jeg kjøpte fox i november 2018 (solgte den første) for da hadde han god plass til seg selv og vognpose. Jeg er i alle fall 100% sikker på at bagdelen varer en stund, bytta når han var 7 måneder fordi han da hadde behov for å sitte og se verden, hadde enda plass til å sove.

Dette ble brått langt og svarte på mye mer enn dere spurte om :hilarious: håper det gir mening :cat: ellers bare spør!

takk for ett utfyllende svar :D har sett litt på denne vogna... å står høyt oppe på ønske listen :) hadde emmaljunga sist, syns denne var så tung! Men elsket bag delen på den!
 
takk for ett utfyllende svar :D har sett litt på denne vogna... å står høyt oppe på ønske listen :) hadde emmaljunga sist, syns denne var så tung! Men elsket bag delen på den!

Den sto øverst på min, men endte opp med å kjøpe en annen fordi den var litt billigere... men denne billigere dekte ikke hele behovet, så jeg satt med to vogner og plutselig så vokste han ut av den ene og da solgte jeg begge og kjøpte fox. Skulle bare kjøpt fox med en gang og spart meg alle problemene :hilarious:
 
Den sto øverst på min, men endte opp med å kjøpe en annen fordi den var litt billigere... men denne billigere dekte ikke hele behovet, så jeg satt med to vogner og plutselig så vokste han ut av den ene og da solgte jeg begge og kjøpte fox. Skulle bare kjøpt fox med en gang og spart meg alle problemene :hilarious:

ser den :hilarious: må prøve litt i evt butikker når den tid kommer! Men vet jeg ikke ønsker noen tung vogn :p
 
...ja hvordan er den på snø? Synes denne vogna ser fiiin ut! Vet du forskjell på fox og buffalo forresten?
Buffalo er ute av produksjon - fox skulle være en oppdatert versjon av Buffalo - men er i bunn og grunn mer en oppdatert versjon av Cameleon. Cameleon og fox bruker samme kalesjer, en del like ekstradeler osv.

Buffalo har de største forhjulene, fox har mindre, cameleon har veldig små forhjul.
Kalesjen på fox og cameleon er den samme/de kan brukes om hverandre, og er mindre enn kalesjen på Buffalo.
Bag og sportsdel på bugaboo bruker samme ramma, man bytter liksom bare ut selve «trekket» - her er ramma på buffalo størst - det vil si at både bagdel og sportsdel er større. Fox er midt i mellom og cameleon er litt mindre enn fox.
Fox/cameleon er også en del lavere enn buffalo.
Fox er den letteste av vognene, og er den eneste som har demping i forhjulene - men kan ikke si jeg har merket noe nevneverdig forskjell i dempingen på buffalo og fox altså... alle tre vogner er gode på hver sin måte :)

ps: man kan forøvrig bruke Donkey kalesje på buffalo vogna dersom du kjøper spilene til donkey i tillegg :) da sitter donkey kalesjen som smekk på buffalo, men er bittelitt mindre :)
 
Vi har en jente på 2, så trenger vel en dobbeltbogn. Har en brukt stokke trailz som jeg kjøpte til førstemann. Til tross for at vi har kjøpt nye hjul er jeg ikke fornøyd med den. Den er tung og vinglete.

jeg har veldig lyst på en bugaboo donkey, og jeg har lyst å unne meg en ny vogn denne gangen.

får kanskje vente til jeg er over 12 uker :angelic:
 
Back
Topp