Sykmelding pga trøtthet?

Ellemelle92

Forelsket i forumet
Noen som er sykmeldt pga trøtthet?
Føler det er så «lite» grunn til sykmelding, men jeg er skikkelig sliten og utmatta nå, mer enn forrige svangerskap. Jobben er veldig travel for tiden, så etter jobb er jeg helt skutt og må bare holde ut siste timene med sønnen min før han legger seg før jeg ligger langflat på sofaen. Huset ser ikke ut og jeg får vondt i magen hver gang jeg tenker på jobb..men kjenner det sitter så sykt langt inne å sykmelde seg..og særlig når jeg ikke er kvalm enda heller..
Hvorfor er dere sykmeldte?

Foreløpig er jeg sykemeldt pga kvalme og oppkast.

I første svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 16 og ut svangerskapet. Fram til ca uke 21 pga kvalme og oppkast og resten av svangerskapet fordi jeg var så sliten, orket ingenting og slet med blodtrykksfall.

Tenker at man selv kjenner på kroppen hva som er «god nok grunn» eller ikke til sykemelding. Man er ikke tjent på å slite seg ut :Heartred

Ja! Jeg er Sm 40% pga trøtthet! Jeg fungerer ikke hjemme de dagene jeg er på jobb, da sovner jeg på sofaen etter middag:wacky: og sover mer eller mindre til neste dag... Bruker dagene hjemme til å sove meg ut sånn at jeg kan være med jenten min på ettermiddagen og hjelpe litt til med hus og hund. Har høyt tempo på jobb og ikke lett å tilrettelegge noe særlig. Men om du har en jobb som tillater det går det an å jobbe kortere dager eller ha ferre oppgaver for å ikke bli så sliten:)

Ja! Jeg er Sm 40% pga trøtthet! Jeg fungerer ikke hjemme de dagene jeg er på jobb, da sovner jeg på sofaen etter middag:wacky: og sover mer eller mindre til neste dag... Bruker dagene hjemme til å sove meg ut sånn at jeg kan være med jenten min på ettermiddagen og hjelpe litt til med hus og hund. Har høyt tempo på jobb og ikke lett å tilrettelegge noe særlig. Men om du har en jobb som tillater det går det an å jobbe kortere dager eller ha ferre oppgaver for å ikke bli så sliten:)
Takk for svar. Det hørtes godt ut å ha et par dager det en kan sove seg litt frempå.
Jobber i barnehage så ikke så mye å gjøre med dagene der. Det er høyt tempo og lite tid til å ta det med ro..

Burde blitt det. Får 4 til 5 timer søvn hver natt pga jobb og ei som våkner mellom 4 og 5. Holder på å miste forstanden :( Tåler ingenting. Gråt å sint om hver andre

Burde blitt det. Får 4 til 5 timer søvn hver natt pga jobb og ei som våkner mellom 4 og 5. Holder på å miste forstanden :( Tåler ingenting. Gråt å sint om hver andre
Huff ja det hørtes utrolig slitsomt ut:( kanskje lurt å sykmelde seg da:Heartred
Jeg legger meg kl 21 hver dag nå og våkner like trøtt på morgenen likevel.. kommer seg jo litt når en jobber og er i aktivitet, men er helt utslitt etter arbeidsdagen

Huff ja det hørtes utrolig slitsomt ut:( kanskje lurt å sykmelde seg da:Heartred
Jeg legger meg kl 21 hver dag nå og våkner like trøtt på morgenen likevel.. kommer seg jo litt når en jobber og er i aktivitet, men er helt utslitt etter arbeidsdagen

Ja jeg sa det i dag etter en episode her hjemme. Nervene blir fort frynsete av alt for lite søvn. Å vi legger jo oss tidlig også men med eldre barn som legger seg kl 21 og ei som våkner kl 04 05 og kanskje opp flere ganger for å dytte i smokk så blir det veldig urolig og lite søvn. Gubben jobber ekstremt mye å føler ikke for å be han ta henne i helgene heller da han ganske sikkert er mer på randen av søvn mangel enn meg. Står opp kl 05 og å hjemme fra jobb 21.

Ja jeg sa det i dag etter en episode her hjemme. Nervene blir fort frynsete av alt for lite søvn. Å vi legger jo oss tidlig også men med eldre barn som legger seg kl 21 og ei som våkner kl 04 05 og kanskje opp flere ganger for å dytte i smokk så blir det veldig urolig og lite søvn. Gubben jobber ekstremt mye å føler ikke for å be han ta henne i helgene heller da han ganske sikkert er mer på randen av søvn mangel enn meg. Står opp kl 05 og å hjemme fra jobb 21.
Skjønner det er vanskelig da ja..en kan jo ikke holde på sånn for lenge. Det der er jo slitsomt selv når en ikke er gravid:wacky:

Takk for svar. Det hørtes godt ut å ha et par dager det en kan sove seg litt frempå.
Jobber i barnehage så ikke så mye å gjøre med dagene der. Det er høyt tempo og lite tid til å ta det med ro..

Jeg jobber i barnehage også! Syns som du sier at det er vanskelig å legge opp dagene slik det er lavere tempo :p det er bare en sånn jobb der det krevers at du er 100% på uansett.

Jeg jobber i barnehage også! Syns som du sier at det er vanskelig å legge opp dagene slik det er lavere tempo :p det er bare en sånn jobb der det krevers at du er 100% på uansett.
Ja det er virkelig fullt kjør. Og vi har så mange sykmeldinger og sykdom nå om dagen så er ekstra travelt med vikarer og usikkerhet om hvem som kommer på jobb osv. Jeg er nok ekstra sliten bare pga det også..

Ja det er virkelig fullt kjør. Og vi har så mange sykmeldinger og sykdom nå om dagen så er ekstra travelt med vikarer og usikkerhet om hvem som kommer på jobb osv. Jeg er nok ekstra sliten bare pga det også..

Hørest akkurat ut som hos oss:p jeg tenker som så at akkurat nå presterer jeg bedre på jobb med å ha 2 dager i uken til å "ta meg inn igjen" kan godt hende at jeg er i bedre form når jeg bikker inn i 2.trimester og kan gå tilbake å jobbe 100%. Det er ikke mange ganger i livet jeg skal være i den e situasjonen så nå tar jeg godt vare på meg selv (og lille i magen) :dummy:

Hørest akkurat ut som hos oss:p jeg tenker som så at akkurat nå presterer jeg bedre på jobb med å ha 2 dager i uken til å "ta meg inn igjen" kan godt hende at jeg er i bedre form når jeg bikker inn i 2.trimester og kan gå tilbake å jobbe 100%. Det er ikke mange ganger i livet jeg skal være i den e situasjonen så nå tar jeg godt vare på meg selv (og lille i magen) :dummy:
Det er sant. Blir nok en tur til legen i morgen likevel siden jeg blør litt nå plutselig også..

Jeg er sykemeldt pga ekstrem kvalme, trøtthet og svimmel. Jobber også i barnehage. Jeg har dårlig samvittighet, men veit jeg ikke klarer og være 100% på på jobb, også har jeg to små heime jeg vil ga energi til heller. Tar med meg setningen «ikke mange fanger jeg skal være i en slik situasjon i livet, så jeg skal ta vare på meg selv og den lille i magen»

Jeg er sykemeldt med diagnose «slapphet»:laughing025

Det er helt fjern og flaut! Men trøtthet/slapphet er visst en av de vanligste årsakene til sykemelding hos gravide i følge min jordmor og ingen ting å skamme seg over!

Jeg er gradert sykmeldt på grunn av veldig mye vondt i hodet. Som igjen fører til at jeg blir veldig sliten og bare føler meg i generelt dårlig form. Graviditet er ingen sykdom sies det jo, men av og til kan det føles sånn må jeg si:dead: Har noen få dager innimellom der jeg plutselig føler meg normal.

Jeg blir så trøtt på ettermiddagen jeg, så da sovner jeg og når kvelden kommer så får jeg ikke sove. Også mistenker jeg at jeg sover litt dårlig...fordi jeg kanskje snorker bittelitt:smiley-ashamed008

Jeg er 40% sm pga bekkenplager, nen nå har jeg i tillegg fått sinnsyk hodepine. Er inne på dag 5 med det nå, og kroppen sliter seg gjennom timene jeg er på jobb.
Tar dere paracet når dere har så vondt i hodet?

Sniker fra november her. Jeg jobber i barnehage og er sm 50% pga tretthet. Jeg jobber halve dager, som oftest siste halvdel av dagen slik at jeg får sovet litt lengre på morgenen, og ha god tid til å forberede meg til å være på avdeling. Dette gjør at jeg fungerer bra både hjemme og på jobb :)

Jeg er 40% sm pga bekkenplager, nen nå har jeg i tillegg fått sinnsyk hodepine. Er inne på dag 5 med det nå, og kroppen sliter seg gjennom timene jeg er på jobb.
Tar dere paracet når dere har så vondt i hodet?
Jeg tar 1g paracet ved hodepine:)

Back
Topp