Ekstrem vektoppgang tidlig?

Augustspire

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Junibollene 2023
Jeg er nå i uke 18 og har allerede gått opp 14 kg! Er det noen flere som har gått opp så mye tidlig og har opplevd at vektoppgangen har flatet ut? Evt om det var veldig vanskelig å gå ned disse kg igjen etterpå?

Det skal også sies at jeg er veldig overvektig fra før...

Jeg er overvektig fra før, er nå 16 uker på vei og har allerede gått opp 9 kg. Synes det er mye så tidlig, la ikke på meg så mye så tidlig i forrige svangerskap så prøver nå å være mer aktiv og spise sunnere for at det kanskje skal flate mer ut.

Har time hos jordmor på fredag og tenkte å ta det opp da

Jeg er overvektig fra før, er nå 16 uker på vei og har allerede gått opp 9 kg. Synes det er mye så tidlig, la ikke på meg så mye så tidlig i forrige svangerskap så prøver nå å være mer aktiv og spise sunnere for at det kanskje skal flate mer ut.

Har time hos jordmor på fredag og tenkte å ta det opp da
Tok det opp med jordmor på tirsdag og han sa at det kanskje flatet seg ut når jeg begynte på jobb igjen, men jeg er fremdeles bekymret

Jeg gikk opp omtrent som deg ja, om ikke mer. Spiste ofte for å døyve kvalmen. Gikk opp 25 kg totalt. Mini er 11 mnd nå, og har fremdeles 10 kg mer på baken.

Jeg er nå i uke 18 og har allerede gått opp 14 kg! Er det noen flere som har gått opp så mye tidlig og har opplevd at vektoppgangen har flatet ut? Evt om det var veldig vanskelig å gå ned disse kg igjen etterpå?

Det skal også sies at jeg er veldig overvektig fra før...

I mitt siste svangerskap gikk jeg opp 3 kg i første trimester og så 1kg i uka fram til rundt uke 20, så ja, ca 11kg opp når jeg var kommet til 18+0. Men fra uke 20 så gikk j g ikke like fort opp. Gikk opp totalt 20 kg i svangerskapet, mot 13 kg i første svangerskap.
2 mnd etter fødsel så var jeg gått ned 17 av de kiloene, heldigvis uten noe større egeninnsats, annet enn å prøve og spise sundt og variert, samt gå daglig tur med hund og vogn.
Noen går opp mye, noen lite, noen går opp mye første del av svangerskapet, andre lite først og så mye på slutten. Er nok like individuelt som alt annet i et svangerskap :)

Back
Topp