Hysteriet corona virus

Lily2019

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen andre som begynner å bli veldig lei av alt hysteriet rundt coronaviruset?
Ser spesielt at de hauser hverandre opp i den termingruppa på face:confused: skulle tru det var den neste svartedauven som var på tur i verden:banghead:
 
Noen andre som begynner å bli veldig lei av alt hysteriet rundt coronaviruset?
Ser spesielt at de hauser hverandre opp i den termingruppa på face:confused: skulle tru det var den neste svartedauven som var på tur i verden:banghead:
Får ganske nok av det selv og må nesten le litt av det:hilarious: Føler meg rolig som skjæra på tunet:p
 
Jaaaa!! Bare å se på mediene også.
«Fem personer i Elverum isolert!!!» - eh ja, isolert i påvente av prøvesvar fordi de har vært i smitterammet område i Italia.
Ro reka litt ‘a!
 
Noen andre som begynner å bli veldig lei av alt hysteriet rundt coronaviruset?
Ser spesielt at de hauser hverandre opp i den termingruppa på face:confused: skulle tru det var den neste svartedauven som var på tur i verden:banghead:

Helt enig. Eneste vi får gjort er å følge rådene fra helsemyndighetene og foreløpig er det ikke noe spesielle ting vi får gjort fra eller til! God håndhygiene etc er jo uansett noe vi alle bør ha :) Jeg er veldig lite bekymret kjenner jeg :)
 
Helt enig.. Og ikke er det noe vi får gjort med det heller. Blir man smittet, så blir man smittet.
 
Sniker men ja!
Tok en kikk innom KG og der var det massivt hysteri.

Lurer på om de hadde vært like redde dersom det var masse mediaoppslag om sesonginfluensaen og hvordan skolebarn har dødd av den i Norge i år, mens influensanivået enda er lavt, eller om RS-viruset osv.

Synes det er skummelt at folk ikke når gjennom på 113 fordi folk ringer inn og er bekymret for Corona...
 
Åh herregud det vil jo ingen enda ta.
Først renner det over med "X antall personer på isolat/hjemmekarantene" #katastrofetilstander
Og så kommer det "Isolert person testet negativt/er ikke smittet".
Hva med å bare la være å skrive om alle disse isolatene og hjemmekarantene til det faktisk er påvist smitte da..???

Er også rart media ikke har kommet opp med noe skrekknavn for viruset.. "Vinterdauden" eller no sånt.. :rolleyes:
 
Åh herregud det vil jo ingen enda ta.
Først renner det over med "X antall personer på isolat/hjemmekarantene" #katastrofetilstander
Og så kommer det "Isolert person testet negativt/er ikke smittet".
Hva med å bare la være å skrive om alle disse isolatene og hjemmekarantene til det faktisk er påvist smitte da..???

Er også rart media ikke har kommet opp med noe skrekknavn for viruset.. "Vinterdauden" eller no sånt.. :rolleyes:

Nei da får de jo ikke hausa opp folk så det kan de jo ikke vente med:confused:
Media kan få ta på seg noe av skylden for at folk ringer ned nødnummeret, men jeg fatter virkelig ikke hvorfor folk ringer dit istedenfor legen sin:banghead: står det virkelig så dårlig til med iq'en til folk? Kjenner jeg blir forbanna og lei meg på vegne av alle de som ikke når igjennom og faktisk sitter der med liv i fare:arghh:

De hadde vel blitt halshugd av WHO hvis de forandret navnet og forvirret folk enda mer, hvis ikke hadde de sikkert gjort det for lenge siden:hilarious:
 
Nei da får de jo ikke hausa opp folk så det kan de jo ikke vente med:confused:
Media kan få ta på seg noe av skylden for at folk ringer ned nødnummeret, men jeg fatter virkelig ikke hvorfor folk ringer dit istedenfor legen sin:banghead: står det virkelig så dårlig til med iq'en til folk? Kjenner jeg blir forbanna og lei meg på vegne av alle de som ikke når igjennom og faktisk sitter der med liv i fare:arghh:

De hadde vel blitt halshugd av WHO hvis de forandret navnet og forvirret folk enda mer, hvis ikke hadde de sikkert gjort det for lenge siden:hilarious:
Ja, er helt tragisk. Hva forventer dem av alarmsentralen da?? De er jo ikke der for å svare på spørsmål, men for å sende hjelp til folk i nød. Er lov å bruke hue!
Men på den andre side så er jeg godt vant med at folk ringer veterinærvakta klokka to på natta for å spørre om katta trenger ormkur, så folk overrasker meg liksom ikke lenger.. :rolleyes:
 
Ja, er helt tragisk. Hva forventer dem av alarmsentralen da?? De er jo ikke der for å svare på spørsmål, men for å sende hjelp til folk i nød. Er lov å bruke hue!
Men på den andre side så er jeg godt vant med at folk ringer veterinærvakta klokka to på natta for å spørre om katta trenger ormkur, så folk overrasker meg liksom ikke lenger.. :rolleyes:
:hilarious: :hilarious: ringer faktisk folk midt på natta for å spørre om katten trenger ormekur? :facepalm:
Jeg har måtte stoppe ei fra å ringe veterinær vakta da hun oppdaget at hesten hennes hadde Bendelorm. For hun var helt panisk :hilarious:

Men ja, folk er ganske så overhysteriske av seg. Skulle tro det var verdens undergang
 
:hilarious: :hilarious: ringer faktisk folk midt på natta for å spørre om katten trenger ormekur? :facepalm:
Jeg har måtte stoppe ei fra å ringe veterinær vakta da hun oppdaget at hesten hennes hadde Bendelorm. For hun var helt panisk :hilarious:

Men ja, folk er ganske så overhysteriske av seg. Skulle tro det var verdens undergang
Oh yes... :rolleyes: Folk ringer jo også vakta fordi de har funnet en kul på bikkja. For det kan liksom ikke vente til morgenen etter?
Du kan jo også tenke deg hvordan det var da denne «hundedøden» herjet i høst. «Hunden BRAKK SEG nettopp!! Kommer den til å dø????». Og vi bare «neeeeej....».
 
Oh yes... :rolleyes: Folk ringer jo også vakta fordi de har funnet en kul på bikkja. For det kan liksom ikke vente til morgenen etter?
Du kan jo også tenke deg hvordan det var da denne «hundedøden» herjet i høst. «Hunden BRAKK SEG nettopp!! Kommer den til å dø????». Og vi bare «neeeeej....».
:hilarious: da vil jeg nok tro det var mange som ringte inn å var hysteriske ja. Jeg kjenner at jeg har så lite til overs for sånne folk :bag: hun samme dama er kjempehysterisk om hesten hennes får et sår. Så jeg må spørr henne hva hun hadde gjort om en av barna hennes hadde fått det samme. Men da hadde hun ikke gjort noe :hilarious: da begynner man jo å lure
 
:hilarious: da vil jeg nok tro det var mange som ringte inn å var hysteriske ja. Jeg kjenner at jeg har så lite til overs for sånne folk :bag: hun samme dama er kjempehysterisk om hesten hennes får et sår. Så jeg må spørr henne hva hun hadde gjort om en av barna hennes hadde fått det samme. Men da hadde hun ikke gjort noe :hilarious: da begynner man jo å lure
Hahaha, vet aldri med hest vettu - bare du kikker stygt på den så får den jo kolikk :hilarious::hilarious:
 
Hahaha, vet aldri med hest vettu - bare du kikker stygt på den så får den jo kolikk :hilarious::hilarious:
Ja, det er sant :hilarious: jeg er sikkert en forferdelig dyreeier for jeg har veldig avslappet holdning til det meste :hilarious:
 
Ja, er helt tragisk. Hva forventer dem av alarmsentralen da?? De er jo ikke der for å svare på spørsmål, men for å sende hjelp til folk i nød. Er lov å bruke hue!
Men på den andre side så er jeg godt vant med at folk ringer veterinærvakta klokka to på natta for å spørre om katta trenger ormkur, så folk overrasker meg liksom ikke lenger.. :rolleyes:

Nei ikke godt å si hva de forventer, jeg fatter ikke hva de tenker med:p
Såpass ja:shifty: ja det kan jo ikke vente til neste dag :hilarious: jeg var nå rimelig spent sjøl i høst når bikkja plutselig hadde diare en morra, men jeg venta nå for å se om han utvikla noe symptomer eller om han bare var dårlig i magen(noe han var for det gikk over utover dagen)

Men vi har desverre fått et veldig hysterisk samfunn fyllt av egotripp besserwissere som ikke tåler motgang eller kritikk.... så vi får en stor oppgave med å oppdra ungene våre riktig for å prøve å få snudd på det.
 
Oh yes... :rolleyes: Folk ringer jo også vakta fordi de har funnet en kul på bikkja. For det kan liksom ikke vente til morgenen etter?
Du kan jo også tenke deg hvordan det var da denne «hundedøden» herjet i høst. «Hunden BRAKK SEG nettopp!! Kommer den til å dø????». Og vi bare «neeeeej....».

Hahahaha :woot::woot::woot: Herregud. Har kun ringt vakta EN gang på 20 år når jeg hadde en valp på 3 uker jeg trodde skulle dø. Skjønner ikke at folk ikke tenker selv.. :yuck:
 
Hahahaha :woot::woot::woot: Herregud. Har kun ringt vakta EN gang på 20 år når jeg hadde en valp på 3 uker jeg trodde skulle dø. Skjønner ikke at folk ikke tenker selv.. :yuck:
Tenke med hodet gikk hvertfall ikke, for nesten alle mista det da denne blodige oppkasten og diaréen herjet. Nå er det Salmonella-utbrudd blant katter, men dette ser du ingenting av i media, og vi har vel ikke fått en eneste telefon :p Jaggu forskjellig status på disse to kjæledyrene :rolleyes:
 
Back
Topp