Februar 2020!

Vi fikk også null befruktning med IVF på vårt første forsøk, men hadde veldig god befruktning med ICSI sist gang. Bra at de prøvde begge deler, Spøkelse, så ikke alle bare gikk til grunne!
Ja det er helt sant! Selv om det er jeg som er den største årsaken, så valgte de nok ICSI da mannen også har litt dårlige svømmere.. Nå er jeg bare veldig spent på å se hvor mange som overlever ut uka. Etter det jeg leser på nett ser det ut som veldig mange faller ifra.

Ja det er helt sant! Selv om det er jeg som er den største årsaken, så valgte de nok ICSI da mannen også har litt dårlige svømmere.. Nå er jeg bare veldig spent på å se hvor mange som overlever ut uka. Etter det jeg leser på nett ser det ut som veldig mange faller ifra.

Har inntrykk av at det varierer veldig, men ja - ofte er det jo mange som ikke klarer seg. Men har hørt om flere der nesten alle har blitt blastoer også! Så det er ikke noe lett å spå :) Bare å vente og håpe og krysse fingrene!

Huff, så spennende. På forhånd snakket de om å dele prøven hos oss og, men idag snakket labdamen om å kanskje ta alle på ivf til tross for at prøven ikke var så bra. Hun mente det var håp siden jeg hadde blitt gravid naturlig for er par mnd siden. Nå agrer jeg på at jeg ikke maste mer på at de skulle ta noen med ivsi

Aha, ikke hørt det/glemt det..
fikk med paralgin forte for «de hadde herja inni der».. har ikke fått det før. Uansett husker jeg ikke så mye nå, helt fjern da jeg våkna. Husker ikke at jeg kledde på meg eller hvordan jeg kom tilbake til hvilerommet :hilarious:

Fikk et par tabletter med meg jeg og, men slik det ser ut nå kommer jeg ikke til å trenge det. Finnes ikke vondt akkurat nå. Men har sovet TUNGT i noen timer. Låner leiligheten til en venninne i byen i natt, for å få hvile i fred, hadde egentlig tenkt meg ut for å kjøpe middag, men vurderer sterkt pizza på døra gitr

Huff, så spennende. På forhånd snakket de om å dele prøven hos oss og, men idag snakket labdamen om å kanskje ta alle på ivf til tross for at prøven ikke var så bra. Hun mente det var håp siden jeg hadde blitt gravid naturlig for er par mnd siden. Nå agrer jeg på at jeg ikke maste mer på at de skulle ta noen med ivsi
Hvor mange egg fikk du ut? Håper IVF er løsningen for dere dersom de ikke prøver med icsi :happy:

Fikk et par tabletter med meg jeg og, men slik det ser ut nå kommer jeg ikke til å trenge det. Finnes ikke vondt akkurat nå. Men har sovet TUNGT i noen timer. Låner leiligheten til en venninne i byen i natt, for å få hvile i fred, hadde egentlig tenkt meg ut for å kjøpe middag, men vurderer sterkt pizza på døra gitr

Pizza på døra høres ut som et godt valg, spør du meg! I mitt hode er pizza alltid et godt valg da, men særlig på en dag som dette! :)

6 egg, så det var jo ikke så veldig mye.. men hadde 6 poser også, så var jo det beste jeg kunne håpe på.
Okei, men det er jo absolutt noe! De håper som regel på mellom 5-10, og kvantiteten er ikke viktigere enn kvaliteten av eggene! Jeg som hadde så mange eggposer er jo bekymret for at kvaliteten skal bli dårlig. Det får tiden vise når vi ser hvor mange som overlever. Så det er fordeler og ulemper med begge deler hvis deg er en trøst ❤️

Endelig ferdig med mitt uttak:happy: Ikke en spesielt behagelig opplevelse, høyre side gikk helt fint, men venstre side var ganske vond. Men deilig å være ferdig og nå har jeg veldig lite smerter. Og de fikk ut 18 egg. De sa ingenting om ivf vs icsi (og jeg er ny i dette så jeg spør ikke). Dere som vet litt mer, når er det vanlig å prøve icsi?

Det kjennes ut som om magen min bare større og større...det ser ut som om jeg er 5 måneder på vei, ingen av buksene mine passer meg lengre! Noen som vet om dette er normalt, har noen av dere samme problem? :) Det er 12 dager siden innsett.

Last edited:
Endelig ferdig med mitt uttak:happy: Ikke en spesielt behagelig opplevelse, høyre side gikk helt fint, men venstre side var ganske vond. Men deilig å være ferdig og nå har jeg veldig lite smerter. Og de fikk ut 18 egg. De sa ingenting om ivf vs icsi (og jeg er ny i dette så jeg spør ikke). Dere som vet litt mer, når er det vanlig å prøve icsi?

18 egg hørtes veldig bra ut! :) Jeg tror det er vanlig når det er dårlige svømmere. ICSI ble brukt på alle mine egg, de hadde egentlig tenkt å prøve halvparten IVF og halvparten ICSI etter lab.undersøkelse, men endte opp med å bruke ICSI på alle.

Uttaket gikk bra! Fikk ut 12 egg, og det gikk nesten smertefritt. Eneste som plager meg er kvalmen. Ble veldig kvalm av morfintabletten selv om jeg fikk kvalmestillende, burde gitt beskjed til sykepleier men tenkte det var normalt fordi jeg ofte reagere slik på sterke ting. (Spydd begge gangene jeg fikk paralgin forte i forbindelse med å fjerne visdomstenner) Sykepleier sa jeg kunne få sprøyte i stedet hvis vi må gjøre det igjen. Håper det snart gir seg, sliter med å spise alt kommer opp igjen. Ellers er jeg veldig spent på resultatene i morgen. Jeg vet heller ikke om det er IVF eller ICSI de bruker heller

Jeg skal egentlig teste meg den 27. jeg også, men har ikke vært like sterk som deg :p Det er utrolig spennende dette!!!! Jeg har også veldig harde pupper, og en utrolig stor oppblåst mage som jeg tror er bivirkninger av innsett og medisiner. Testen jeg tok i dag viser helt tydelig positiv :happy::happy:

Så kjektat du har positiv test :) tar du ny hver dag må, eller vente du med å ta den siste den 27? Eg ska holde meg tenke eg.nå e d bare å holde ut morgendagen :)

Det kjennes ut som om magen min bare større og større...det ser ut som om jeg er 5 måneder på vei, ingen av buksene mine passer meg lengre! Noen som vet om dette er normalt, har noen av dere samme problem? :) Det er 12 dager siden innsett.

Jeg slet med veldig oppblåst mage og vondt fra uttak og frem til 1 dag etter innsett. D skyltes at eggposene va blitt fylt med væske. Hvis jeg ikke ble bedre så skulle jeg ta kontakt med sykepleierene. Men ble heldigvis bedre.

Sa de noe om eggposene dine på innsett? De så på ultralyden at de var fylt hos meg sia eg sa eg hadde vært plagt med vondt i livmor området.

Hadde du mange egg ut? Har iallefall hørt at hvis man er overstimulert så kan dette slå ut eller forverre seg ved graviditet, pga Hcg-produksjonen :) Så jeg ville tatt det som et positivt tegn!

Hadde du mange egg ut? Har iallefall hørt at hvis man er overstimulert så kan dette slå ut eller forverre seg ved graviditet, pga Hcg-produksjonen :) Så jeg ville tatt det som et positivt tegn!

Sier du det ja, håper du har rett :) Jeg hadde 14 egg (har kun en eggstokk), de sa at hvis det hadde vært ett til egg så hadde det ikke blitt innsett.

Last edited:
Så kjektat du har positiv test :) tar du ny hver dag må, eller vente du med å ta den siste den 27? Eg ska holde meg tenke eg.nå e d bare å holde ut morgendagen :)

Jeg slet med veldig oppblåst mage og vondt fra uttak og frem til 1 dag etter innsett. D skyltes at eggposene va blitt fylt med væske. Hvis jeg ikke ble bedre så skulle jeg ta kontakt med sykepleierene. Men ble heldigvis bedre.

Sa de noe om eggposene dine på innsett? De så på ultralyden at de var fylt hos meg sia eg sa eg hadde vært plagt med vondt i livmor området.

Jeg tenkte egentlig ikke å ta noen flere tester, tror du det er nødvendig?
Takk for dine erfaringen, får satse på at det gir seg hos meg også :) Kan ikke huske at de sa noe spesielt om det nei...men var mye inntrykk og mye informasjon så er ikke sikkert jeg fikk med meg alt :p

Last edited:
Eg kan settes på negativ, har ikke fått svar på blodprøven enda men tr er kommet, og testen viser klart negativ :banghead:
Masse lykke til til dere som hadde uttak i går <3
Håper det går bedre med dere enn meg :singing:

Her blir det sikkert ikke nytt fryseforsøk før etter påske pga stor pågang på Riksen :wtf:

Det var kjedelig @NALA85 :Heartred

Back
Topp