Slutte på progesteron og blødning

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Kjenner jeg fikk litt lettere panikk nå. Begynte forrige uke da jeg ble 12 uker på vei å trappe ned på progesteron. Tok forrige uke én pille hver dag i stedet for to. Denne uken tenkte jeg å ta en pille annen hver dag, og så slutte helt i helgen.

Er 13+1 i dag og fikk plutselig blod på papiret da jeg var på do. Har noen erfaring med blødning etter å slutte på progesteron? Kjenner jeg syns denne blødningen er veldig skummel.

Har ringt gynekologen. Kom til sekretæren og hun har skrevetned beskjeden og skal få gynekologen til å ringe meg tilbake.

Her gikk jeg rett fra progesteron 3 ganger daglig til ingenting i da jeg var 12 uker. Trappet bare ned på østrogen. Merket ingenting da jeg sluttet. Har også lest at noen slutter mye tidligere.
Var det mye blod? Hvis det var litt, kanskje det var tilfeldig?

Her gikk jeg rett fra progesteron 3 ganger daglig til ingenting i da jeg var 12 uker. Trappet bare ned på østrogen. Merket ingenting da jeg sluttet. Har også lest at noen slutter mye tidligere.
Var det mye blod? Hvis det var litt, kanskje det var tilfeldig?

Var heldigvis bare litt blod på et dobesøk (foreløpig i hvert fall). Var bare på papiret på første tørk og kanskje 3-4 cm i diameter? Var lyst rødt, virket litt som det var blandet ut med vanlig utflod. Håper det bare er tilfeldig. Har time hos gynekologen på torsdag morgen ❤️

Godt å høre at nedtrappingen på progesteron gikk bra i hvert fall :)

Når det er så lite er det nok bare tilfeldig. Man blør lettere når man er gravid pga økt blodgjennomstrømning. Prøv å ikke vær bekymret, og godt det ikke er lenge til time hos gynekolog :Heartred

Når det er så lite er det nok bare tilfeldig. Man blør lettere når man er gravid pga økt blodgjennomstrømning. Prøv å ikke vær bekymret, og godt det ikke er lenge til time hos gynekolog :Heartred

Satser på det. Litt roligere nå på kvelden. Hjelper at murringer/de lette mensensmertene har gitt seg og at jeg ikke har blødd noe mer ☺️

Satser på det. Litt roligere nå på kvelden. Hjelper at murringer/de lette mensensmertene har gitt seg og at jeg ikke har blødd noe mer ☺️

Hvordan går det med deg? Håper det gikk bra hos gynekologen i dag?

Hvordan går det med deg? Håper det gikk bra hos gynekologen i dag?

Alt så fint ut med mini heldigvis. Masse liv og vokst seg stor og fin. Gynekologen fant en liten blodansamling i en av livmorene mine som kan være grunnen til blødningen. Trolig var det helt tilfeldig at det kom litt blod samme dag som jeg sluttet på pillen ☺️ Hun forberedte meg på at det kunne komme mer blod, men at det ikke var noe farlig.

Så bra. Da vet du at du ikke trenger å bli bekymret om det skulle komme litt mer.

Det var godt å høre at alt står bra til med den lille :Heartred

Alt så fint ut med mini heldigvis. Masse liv og vokst seg stor og fin. Gynekologen fant en liten blodansamling i en av livmorene mine som kan være grunnen til blødningen. Trolig var det helt tilfeldig at det kom litt blod samme dag som jeg sluttet på pillen ☺️ Hun forberedte meg på at det kunne komme mer blod, men at det ikke var noe farlig.

hurra! Så godt at alt var fint:happy:

Back
Topp