Melatonin øker sjansen?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei!
Tok akkurat en Paracet og Circadin(som er melatonin). Sistnevnte er for å hjelpe til med å bli søvnig, og det er et naturlig hormon i kroppen. Men siden jeg prøver å bli gravid, og er i dpo-land, tenkte jeg å Google om det kan ha skadelig effekt.:bookworm:

Ble faktisk overrasket over lesingen! Ifølge Relis skal det kanskje ha gunstig effekt for fertilisering og normal fosterutvikling, slik jeg tolker det?! Selv om de ikke akkurat anbefaler å ta det.. litt tvetydig:p
Det er visst forsket veldig lite på, men spennende da! Ble ikke redd for å ha tatt melatonin iallfall:rolleyes:

Noen som har erfaring med circadin/melatonin og graviditet?

Lov å dele link her? Isåfall kan dere lese her. Litt gammel forskning da riktignok: https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/5-2378

Brukte melatonin 5 mg før jeg ble gravid i desember (mista i slutten av Jan/beg av feb).
A84D97F4-3508-4E0B-A8B6-E3B4331ABBA6.jpeg
Slutta da jeg ble veldig trøtt da jeg var gravid. Jeg har spurt Tryggmammamedisin om dette med å bruke melatonin. Det er besvart av farmasøyt.

Hei!
Tok akkurat en Paracet og Circadin(som er melatonin). Sistnevnte er for å hjelpe til med å bli søvnig, og det er et naturlig hormon i kroppen. Men siden jeg prøver å bli gravid, og er i dpo-land, tenkte jeg å Google om det kan ha skadelig effekt.:bookworm:

Ble faktisk overrasket over lesingen! Ifølge Relis skal det kanskje ha gunstig effekt for fertilisering og normal fosterutvikling, slik jeg tolker det?! Selv om de ikke akkurat anbefaler å ta det.. litt tvetydig:p
Det er visst forsket veldig lite på, men spennende da! Ble ikke redd for å ha tatt melatonin iallfall:rolleyes:

Noen som har erfaring med circadin/melatonin og graviditet?

Lov å dele link her? Isåfall kan dere lese her. Litt gammel forskning da riktignok: https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/5-2378
Interessant det svaret der. Jeg bruker melatonin igjen nå, og kommer til å bruke det frem til jeg event blir gravid igjen. Spurte om et par andre legemidler, og ene ble jeg helt klart frarådet av Tryggmammamedisin å ta 14 dager før jeg blir gravid.

Back
Topp