Gå trilletur med baby på 12 dager?

Kristinh

Andre møte med forumet
Hvor tidlig kan man gå ut på trilletur med de små, nå i februar? Bor i Oslo-området og det er jo noen varmegrader nå om dagen, og har en god vinter-vognpose. Jeg har hørt at man bør vente til baby er eldre enn noen uker før man går ute på tur med de, men stemmer det? Erfaringer?
Vår jente ble født 4. februar, og foreløpig har vi holdt oss innendørs. Tenkte å gå en relativt kort tur, halvtime-times tid, hva tenker dere om det? :)
 
Jeg har tidligere fått på sommeren, og da har vi vært ute fra vi kom hjem fra sykehuset. Planlegger egentlig å trille til og fra bhg med storesøsken så fort baby kommer denne gangen også. Med god pose og vindtrekk på vogna ligger de jo lunt og godt? :)
 
Hvor tidlig kan man gå ut på trilletur med de små, nå i februar? Bor i Oslo-området og det er jo noen varmegrader nå om dagen, og har en god vinter-vognpose. Jeg har hørt at man bør vente til baby er eldre enn noen uker før man går ute på tur med de, men stemmer det? Erfaringer?
Vår jente ble født 4. februar, og foreløpig har vi holdt oss innendørs. Tenkte å gå en relativt kort tur, halvtime-times tid, hva tenker dere om det? :)

Det stemmer ikke at man må vente. Ville vært litt forsiktig ved flere minusgrader og mye vær, men sånn som det er i Oslo nå er det bare å ut å trille :)
For min egen del fødte jeg i januar 18 og d var det jo 6 meter snø ute, men vi var på trilletur fr jeg orket 2 uker etter fødsel.
Liker å gå turer på maks 30 min i starten, evt at man kommer til et sted hvor det går an å mate/amme/stelle/rape/skifte, alt sånt er jo litt kronglete utenom varm vår/sommer på farten med nyfødte.
Vi gikk til et senter med amme og stellerom. Ca 30 min tur, og det var veldig fint.
Såklart viktig å sjekke de små underveis ang temperatur men som nybakt mor gjør man jo gjerne det nok ganger i løpet av de første trilleturene :hilarious:
 
Vi trillet en tur i dag med babyen vår som er 10 dager. Ikke hørt noe om at man bør vente med det.
 
Gikk tur med forje dagen etter vi kom hjem.
Var jo sommerbarn da, men aldri hørt at man skal vente. God pose og lun vogn så ligger dem godt❤️
 
Hvor tidlig kan man gå ut på trilletur med de små, nå i februar? Bor i Oslo-området og det er jo noen varmegrader nå om dagen, og har en god vinter-vognpose. Jeg har hørt at man bør vente til baby er eldre enn noen uker før man går ute på tur med de, men stemmer det? Erfaringer?
Vår jente ble født 4. februar, og foreløpig har vi holdt oss innendørs. Tenkte å gå en relativt kort tur, halvtime-times tid, hva tenker dere om det? :)
Du kan ta baby ut når som helst, så lenge det er varmere enn 10 minusgrader. Vi hadde vår første trilletur i -3 og 6 dager gammel. Ta deg en liten runde rundt blokka for å finne ut hva du er komfortabel med og hvor mye påkledning lille trenger. Vi var kjempenervøse for dette med for mye/for lite klær, og startet med å bare gå ca 100 meter og var fornøyd med det. Så økte vi på. Var godt for meg å komme ut og bevege meg. Jeg ble klippet og sydd, så hadde vondt når jeg satt. Og med strålende sol fristet det veldig å komme seg ut og gå! Nå har vi vært ute ca annenhver dag i snitt, og lille er 6 uker.
 
Høres deilig ut med tur, planlegger å gå ut med min lille på 4 dager nå til uka på tur. Skal bli godt å få rørt på seg.
 
Trill i vei så lenge ikke det er mange minusgrader eller fryktelig mye vær:happy: det at man må vente er vel en gammel anbefaling som ikke har noe for seg så lenge man kler de små godt. Storesøster ble riktignok født midt på sommeren, men det var en kald sommer! Vi var på første trilletur når hun var seks dager gammel, da var var det bare 4 grader ute og litt duskregn i lufta. Vi kledde henne godt og brukte vinterposen i vogna, og stoppa for å sjekke temperaturen i nakken hennes ofte. Trilla heller ikke så lenge, en halvtimes tid så var hun klar for mer mat og da dro vi hjem.
 
Trillet første gang når baby var 3-4 dager med første, ikke lang tur da
 
Har ett sommerbarn og ett høstbarn, var ut å trillet bare noen dager etter fødsel. Gikk helt fint, begge lever i beste velgående :)
 
Back
Topp