Svimmel uten grunn

Sommerdrøm87

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Jeg har jo hatt store problemer med at jeg blir svimmel bare jeg står mer enn et minutt, og fikk beskjed fra legen når jeg var der for noen uker siden at siden jeg hadde såpass lavt blodtrykk var det nok derfor. Var hos jordmor idag, blodtrykket mitt er mye bedre, og kan vel egentlig ikke kalles lavt lenger. Så da blir jo spørsmålet, hvorfor i alle dager er jeg fortsatt nøyaktig like svimmel? :hungover: Noen andre som har opplevd det samme?

Du kan ha blodtrykksfall når du står eller reiser deg selv om BT er normalt i hvile. Veldig vanlig:happy:

Du kan ha blodtrykksfall når du står eller reiser deg selv om BT er normalt i hvile. Veldig vanlig:happy:

Jeg trodde også kanskje det, men det burde jo ikke skje hver gang jeg står/reiser meg opp? Og, ser jeg glemte og skrive det i første greie, jeg blir også svimmel noen ganger når jeg sitter eller ligger, og da er det vel heller ikke helt normalt og få blodtrykksfall? Jeg hadde liksom håpet litt på at hvis blodtrykket normaliserte seg, ville jeg få det bedre:bag:

Er det en mulighet for at det er et virus på balansenerven? Høres litt slik som når jeg hadde det :think005

Er det en mulighet for at det er et virus på balansenerven? Høres litt slik som når jeg hadde det :think005

Nei, har hatt krystallsyken før, og da, så vidt jeg husker, så var det noen som nevnte at virus på balansenerven kan være noe likt i symptomer. Er det riktig? For da måtte jeg på en måte "holde meg fast" i veggen for å ikke gå på trynet når jeg gikk, er heldigvis ikke helt der nå :p

Jeg vet ikke, alle blodprøver så veldig fine ut for noen uker siden, men det kan jo hende det har endra seg :confused005

Tusen takk til alle som kommer med tips på hva det kan være, setter pris på det:Heartred Merker at jeg synes det er teit at "grunnen" for svimmelheta skal forsvinne, og så bare blir den værende på trass likevel :wacky:

Nei, har hatt krystallsyken før, og da, så vidt jeg husker, så var det noen som nevnte at virus på balansenerven kan være noe likt i symptomer. Er det riktig? For da måtte jeg på en måte "holde meg fast" i veggen for å ikke gå på trynet når jeg gikk, er heldigvis ikke helt der nå :p

Jeg vet ikke, alle blodprøver så veldig fine ut for noen uker siden, men det kan jo hende det har endra seg :confused005

Tusen takk til alle som kommer med tips på hva det kan være, setter pris på det:Heartred Merker at jeg synes det er teit at "grunnen" for svimmelheta skal forsvinne, og så bare blir den værende på trass likevel :wacky:

Er ikke sikker på hvor lik de er, men husker selv at med virus vær det som hele verden plutselig begynte å snurre.
Lykke til! Håper det ordner seg og at svimmelheten gir seg fort!

Er ikke sikker på hvor lik de er, men husker selv at med virus vær det som hele verden plutselig begynte å snurre.
Lykke til! Håper det ordner seg og at svimmelheten gir seg fort!

Ja, nå har jeg hatt det siden uke 6, imorgen er jeg 17+0, så det må da bli bedre snart synes jeg :p Tusen takk :Heartred

Jeg fikk beskjed av legen at det skyltes at kroppen prøver å stabilisere seg etter en lang periode med hyperemis. Og at da vil blodtrykket gå mye opp og ned (særlig når jeg er i aktivitet, reiser meg, spiser osv) for å finne ut hva som blir best for kroppen. Også sa hun at det ofte var vanlig i andre termin pga mer blod osv. Kanskje noe av det samme for deg? :)

Jeg fikk beskjed av legen at det skyltes at kroppen prøver å stabilisere seg etter en lang periode med hyperemis. Og at da vil blodtrykket gå mye opp og ned (særlig når jeg er i aktivitet, reiser meg, spiser osv) for å finne ut hva som blir best for kroppen. Også sa hun at det ofte var vanlig i andre termin pga mer blod osv. Kanskje noe av det samme for deg? :)

Det kan jo godt hende! Jeg har ikke fått den diagnosen, men jeg har spydd mange ganger daglig fra uke 6-7 tom uke 15 omtrent, nå er det "bare" annenhver dag eller noe, så er jo en endring uansett hva grunnen er :) Og det andre hørtes også ganske riktig ut. Da slår jeg meg til ro med at det kan hende det er noe sånt, tusen takk for svaret ditt:Heartred

Har også slitt mye med kvalme og oppkast.
Fikk du svar på saltnivåene dine?
Jeg blir ofte svimmel når jeg har lite salter, men ikke så svimmel som du beskriver.
Høres virkelig ikke godt ut å ha det sånn. Har du vurdert å dra tilbake til legen din for en ny vurdering?

Har også slitt mye med kvalme og oppkast.
Fikk du svar på saltnivåene dine?
Jeg blir ofte svimmel når jeg har lite salter, men ikke så svimmel som du beskriver.
Høres virkelig ikke godt ut å ha det sånn. Har du vurdert å dra tilbake til legen din for en ny vurdering?

Tror ikke det ble tatt så mange prøver av saltnivåer, men tok noen andre prøver pga noen medisiner jeg går på, og noen av de var bittelitt utafor (men absolutt ikke alvorlig langt utenfor) som kunne tyde på at jeg tar opp næring litt feil hvis jeg forstod det rett, men tror det var fordi jeg spydde mye mer rundt den tida enn nå. Men igjen, tror ikke det har blitt tatt noen prøver av saltnivåer, er det en prøve de vanligvis tar?

Skal vel tilbake til legen om et par uker, og jeg har jo ikke jobb, så jeg vet ikke om jeg orker/gidder mase om noe før det, der svaret sannsynligvis blir litt i gata "Ja, sånn er det og være gravid":rolleyes: Tusen takk for tips uansett :Heartred

Hadde en runde forige helg. Holdt på å svime av i dusjen og mens jeg laget pizza. Måtte legge meg ned.
Fikk forklart at det kan ha med at blod volumet økte. Og noe med at det brukte lenger tid gjennom kroppen? Tror det var noe sånn

Back
Topp