omplassering på jobb

HennieL

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Julikulene 2020
Smånissene 2022
Har blitt omplassert på jobb, og jeg lurte på om dette kan påvirke lønnen min?
Glemte å spørre sjefen i dag og kjenner jeg stresser litt med det... Har gått fra å ha lederansvar til og ikke ha det... men tenker at siden det er omplassering pga svangerskapsplager og ikke fordi stillingen er blitt borte så skal jeg vel fremdeles ha lønnen jeg har på kontrakten?

Sist svangerskap ble jeg flyttet fra nattevakter til dagvakter pga svangerskapsplager, men jeg beholdt natt tilleggene ;)

Sist svangerskap ble jeg flyttet fra nattevakter til dagvakter pga svangerskapsplager, men jeg beholdt natt tilleggene ;)

Ikke verst hadde du da kontrakt på å kunn gå natt eller x antall nattevakter?

Jeg vil da tro at du beholder lønnen. Det er jo en del av tilretteleggingen, og du har en kontrakt!

Jeg vil da tro at du beholder lønnen. Det er jo en del av tilretteleggingen, og du har en kontrakt!

Årslønnen står i kontrakten så vil da tro at jeg skal beholde den, men så var det da dette med sjefer som liker å lage sine egen regler og jeg kjenner jeg blir litt stresset :(

Årslønnen står i kontrakten så vil da tro at jeg skal beholde den, men så var det da dette med sjefer som liker å lage sine egen regler og jeg kjenner jeg blir litt stresset :(

Ja, jeg ser den! Er du medlem av Utdanningsforbundet? Jeg ville isåfall kontaktet dem om det skulle bli et problem. Men kan ikke skjønne noe annet enn at du skal ha vanlig lønn! Ellers hadde det vært mer kostbart for deg å være sykemeld..!

Ja, jeg ser den! Er du medlem av Utdanningsforbundet? Jeg ville isåfall kontaktet dem om det skulle bli et problem. Men kan ikke skjønne noe annet enn at du skal ha vanlig lønn! Ellers hadde det vært mer kostbart for deg å være sykemeld..!

Er medlem av fagforbundet så får evt ta kontakt med dem om det skulle bli noe tull

Ikke verst hadde du da kontrakt på å kunn gå natt eller x antall nattevakter?

Hadde bare nattevakter i turnus. Jobber som sykepleier. Men kontaktet sykepleierforbundet sammen med sjefen min flyttet vi bare vaktene mine over til dag men beholdt samme lønn.
En skal jo ikke straffes for at en må få tilrettelegging på jobb.

Trodde ikke det var lov å sette ned lønnen med mindre det er pga nedkjæringer/kutt ? Det skal i såfall skriftlig avtales på forhånd.
De kan jo ikke bare endre kontrakten uten samtykke.

Trodde ikke det var lov å sette ned lønnen med mindre det er pga nedkjæringer/kutt ? Det skal i såfall skriftlig avtales på forhånd.
De kan jo ikke bare endre kontrakten uten samtykke.

Det jeg tenker, men finner ingen steder på nett hvor det står. Vært greit å hatt noe håndfast å komme med

Back
Topp