Februar 2020!

Så kjekt å høre :) kos gikk det med innsettet i dag? Overlevde de natta? ❤

Smerten kom i 16 tia i dag. Så da måtte eg ta 2 Paralgin forte å så forsvant de heldigvis :) hadde forberedt mer ig fikk legen til å skrive ut resept da vi ikke skal ta Ibux.. var visst ikke bra å ta i denne perioden .

Jo no kan jeg settes på ruger ❤️
Av 6 befruktet egg var det 3 som delte seg fint!
Så gullegget er satt inn i dag så fikk vi 2 på frys

Eg fikk morfin, paraset og kvalmeforebyggende. Huske ikke navnå på de... men tror nok det skal gå fint :)

Måtte google menopur litt, fordi eg ser det e mange som går på d. Mindre som går på gonal-f som meg føle eg. Men må si det virket stress med Menopur sin... mye forberedelser? Kort protokoll?
Syns ikke det er stress :) Men de er ikke ferdig opptrekte, er Gonal-f det? Menopur kommer i hetteglass, så må man blande det selv og trekke opp daglig dose. Men det er jeg veldig vant med fra jobb, så kanskje derfor jeg ikke syns det er stress.

Syns ikke det er stress :) Men de er ikke ferdig opptrekte, er Gonal-f det? Menopur kommer i hetteglass, så må man blande det selv og trekke opp daglig dose. Men det er jeg veldig vant med fra jobb, så kanskje derfor jeg ikke syns det er stress.

Både gonal-f og bemfola er som insulinpenner, ferdigfylte med justerbart doseringsvindu (ligner ovitrelle). Superenkle å bruke. Jeg synes også at menopur virker innviklet, men så er jeg ikke sykepleier heller da. Du har nok en stor fordel der!

Hurra for sprøytestart, endelig! :woot:

Både gonal-f og bemfola er som insulinpenner, ferdigfylte med justerbart doseringsvindu (ligner ovitrelle). Superenkle å bruke. Jeg synes også at menopur virker innviklet, men så er jeg ikke sykepleier heller da. Du har nok en stor fordel der!

Hurra for sprøytestart, endelig! :woot:
Ja sånn sett så har jeg en fordel der :) Det eneste jeg var bekymret for i blandingsprosessen var å få for mye overtrykk i hetteglasset slik at noe av væsken ble sølt. Men jeg var veldig påpasselig når jeg blandet og sølte ikke en dråpe :D Veldig fint at de andre er ferdigblandede, det gjør det jo litt mer brukervennlig! Men jeg tror man fort vender seg til å blande Menopur dersom man ikke har gjort det før :) Er også veldig fint instruksjonsvideoer på felleskatalogen/Menopur appen.

Jeg kan også settes på stimulerer, tok første sprøyte i går. Eller rettere sagt mannen tok den på meg for jeg gruet meg sånn. Gikk bedre enn forventer, svidde litt, men gikk fort over. Likevel strømmet tårene på da jeg var ferdig. Ikke på grunn av at det var vondt, men fordi jeg var så full i følelser. Spent, redd, lettet over å være i gang, men samtidig overveldet av den virkeligheten vi går inn i nå for å forhåpentligvis kunne møte vårt etterlengtede barn! Så til dere som har stått i dette i mange år, gjennom flere forsøk: fytti så sterke dere er! Ikke la noen få deg til å tro noe annet!! ❤️

Jeg har oppfølging i dag, jeg er så spent. Det bobler i magen, jeg er så oppblåst og håper så inderlig at det er noe respons. Å så har jeg fått 'raufoss', det passet jo veldig bra i dag :laughing001

Jeg fikser oppdatering på deg @SmerteiHjerte rettelse, du stod allerede på stimulerer...

Så ble forsøket avbrutt pga lav respons:smiley-angry017
Jeg er så skuffa! Vi hadde ett forsøk som ble avbrutt i desember, og nå dette. Nå er sykehuset ferdige med oss, og vi må søke hjelp andre steder. De har ikke troen på oss :smiley-angry002

Fader heller!!!

Jeg er så skuffa! Vi hadde ett forsøk som ble avbrutt i desember, og nå dette. Nå er sykehuset ferdige med oss, og vi må søke hjelp andre steder. De har ikke troen på oss :smiley-angry002

Fader heller!!!
Å nei! Så forferdelig!! Hvorfor ga de opp?

Fader heller!!!

Ånei, så utrolig kjipt! Det må ha vært en utrolig tung beskjed å få. :Heartred Sender deg mange styrkeklemmer! Får de ikke til å stimulere deg, er det det som er problemet? Hva tenker dere om veien videre nå da?

Å nei! Så forferdelig!! Hvorfor ga de opp?
Ånei, så utrolig kjipt! Det må ha vært en utrolig tung beskjed å få. :Heartred Sender deg mange styrkeklemmer! Får de ikke til å stimulere deg, er det det som er problemet? Hva tenker dere om veien videre nå da?

Eggposene var bare 9.5 mm, slimhinnen 7. Det mener de er fordårlig respons. Jeg prøvde å få ett nytt forsøk fordi jeg mener de har klussa det til. De sa i Desember at vi skulle gjøre den samme rutinen som når vi fikk barn, men de har satt meg på provera og 3 uker med synarella( før fsh), noe jeg aldri har gjort før?! Likevel mener de at mine sjanser var den gang vi lykkes i 2017.
Veien vår videre nå er å puste litt, flytte inn i huset vårt og ringe Hausken etterpå.. Vi har ikke gitt opp! Jeg hadde en sjekk hos Hausken i november, da hadde jeg faktisk 5 eggposer til modning, og det var uten stimulering. Jeg vet at det kan gå, og jeg har sagt til mannen at jeg er villig til å gjennomføre eggdonasjon. Han ønsker ikke under noen omstendigheter å adoptere eller ha fosterbarn, men eggdonasjon kan han gå med på :happy118
Takk for styrkeklemmer :Heartreddet var utrolig tungt å få den beskjeden. Jeg begynte å gråte, legen sa det var bra. Få det ut, sa hun.

Eggposene var bare 9.5 mm, slimhinnen 7. Det mener de er fordårlig respons. Jeg prøvde å få ett nytt forsøk fordi jeg mener de har klussa det til. De sa i Desember at vi skulle gjøre den samme rutinen som når vi fikk barn, men de har satt meg på provera og 3 uker med synarella( før fsh), noe jeg aldri har gjort før?! Likevel mener de at mine sjanser var den gang vi lykkes i 2017.
Veien vår videre nå er å puste litt, flytte inn i huset vårt og ringe Hausken etterpå.. Vi har ikke gitt opp! Jeg hadde en sjekk hos Hausken i november, da hadde jeg faktisk 5 eggposer til modning, og det var uten stimulering. Jeg vet at det kan gå, og jeg har sagt til mannen at jeg er villig til å gjennomføre eggdonasjon. Han ønsker ikke under noen omstendigheter å adoptere eller ha fosterbarn, men eggdonasjon kan han gå med på :happy118
Takk for styrkeklemmer :Heartreddet var utrolig tungt å få den beskjeden. Jeg begynte å gråte, legen sa det var bra. Få det ut, sa hun.

huff, dårlige greier! Har mer trua på Hausken altså, fikk høre om ei som hadde gått på FSH dobbet så lenge som normalt pga lav respons. Er nok mer fleksibelt privat. Håper det ordner seg for dere!

Sniker meg inn i gruppa igjen, har holdt meg litt unna forumet for det har vært så mye annet å fokusere på. Ferdig utdanna nå og begynte direkte i full jobb. Skikkelig spennende, men veldig krevende og. Spent på å se om jeg klarer både IVF og jobb samtidig. Har hatt 6 forsøk med hormonstim./inseminasjon og da ble jeg ganske dårlig.

Begynner på provera i morgen, for mensen gidder bare ikke komme. Så når mensen kommer (forhåpentligvis i neste uke) starter vi med IVF privat :)

Stjernestrikk, 28, #1, provera, gonal-f, fyremadel, uke 8/9

Fader heller!!!
Neeei... :(
Heier videre på dere! Jeg har troen på at dette skal ordne seg for dere, godt å lese at dere ikke gir opp. Nyt nytt hus, og ta vare på hverandre. God klem!

Godt å høre at dere fortsatt er ved såpass godt mot! De offentlige sykehusene må jo operere innenfor mye strengere og mer rigide rammer enn private klinikker, så Hausken kan forhåpentligvis gjøre mer for dere! :) Masse lykke til iallefall!

I dag startet jeg på cyclogest og lutinus, går på progynova og klexane i tillegg. Er det noen som drikker alkohol i denne perioden? Skal på hyttetur i helga:nailbiting: ønsker egentlig ikke å si noe om hvordan vi ligger an i løypa til de:oops:

Tusen takk for all støtte. Det hjelper veldig å vite at noen heier på oss :Heartred Det skal nok gå, jeg bare håper det ikke tar for lang tid.. Jeg kommer fortsatt til å snike innom gruppa her. Jeg heier enormt på dere som fortsatt holder på :love7 Lykke til, alle sammen!

I dag startet jeg på cyclogest og lutinus, går på progynova og klexane i tillegg. Er det noen som drikker alkohol i denne perioden? Skal på hyttetur i helga:nailbiting: ønsker egentlig ikke å si noe om hvordan vi ligger an i løypa til de:oops:

Jeg har valgte å holde meg helt borte fra alkohol når eg startet på spørytene. Men drakk et par glass vin når jeg var på ferie mens eg gikk på Progynova. Et triks e å lage alkoholfri drikke. Bland sammen sprite, litt rød grenadine og 2 limebåter ;) da tror alle at du drikker drink. Å d smaker himmelsk ;)

Ellers lurer jeg litt på hva dere andre her gjør ifm trening i denne perioden? Fått beskjed om å unngå løping og hard sykling mens eg gikk på sprøytene og minst en uke etter pga eggposene. Men eg savne så sykt å løpe! Så prøve å finne ut når eg kan begynne igjen....

Jeg kan også settes på stimulerer, tok første sprøyte i går. Eller rettere sagt mannen tok den på meg for jeg gruet meg sånn. Gikk bedre enn forventer, svidde litt, men gikk fort over. Likevel strømmet tårene på da jeg var ferdig. Ikke på grunn av at det var vondt, men fordi jeg var så full i følelser. Spent, redd, lettet over å være i gang, men samtidig overveldet av den virkeligheten vi går inn i nå for å forhåpentligvis kunne møte vårt etterlengtede barn! Så til dere som har stått i dette i mange år, gjennom flere forsøk: fytti så sterke dere er! Ikke la noen få deg til å tro noe annet!! ❤️
Ditt første forsøk også sant? Håper dette går veien ❤️❤️

Back
Topp