Litt blod - livredd

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Gravid for første gang, etter mange prøverørsforsøk.. opplevde idag etter tur at jeg har bittelitt blod «i utfloden».. rosa/brunt. Vet det er lite, men blir livredd. Noen som kan berolige meg? Burde jeg sjekke det? :(

er 19+6 og har aldri blødd, ikke kommet noe etter nå og har heller ikke noe vondt.

Last edited:
Har du begynt å kjenne liv? Var det etter sex? Slimhinnene er jo så tynne, skal lite til før man får rifter. Og viss du er kommet så langt at du kjenner liv ville jeg kanskje slappet mer av om du kjenner lik mengde. Ellers kan det jo være greit å ringe jordmor/lege i morgen om du er veldig engstelig :)

Mest sannsynlig helt ufarlig, og bare et bittelite blodkar i ei slimhinne som har røket. Det er helt normalt.

når man har kommet så langt som oss, skal det som regel ganske mye blod til før det er grunn til bekymring. Og hvertfall om du ikke svar smerter/kramper i magen

Har du begynt å kjenne liv? Var det etter sex? Slimhinnene er jo så tynne, skal lite til før man får rifter. Og viss du er kommet så langt at du kjenner liv ville jeg kanskje slappet mer av om du kjenner lik mengde. Ellers kan det jo være greit å ringe jordmor/lege i morgen om du er veldig engstelig :)
Ja, kjent masse liv tidligere idag, men helt stille nå :( var etter en liten tur.. var veldig lite altså, men med historien vår blir man så innmari engstelig

Skjønner at du blir bekymret. Er det sånt en kan ringe inn for å komme inn og evt. komme til kontroll hos jordmor på sykehuset for? Kan vel ikke skade å ringe og høre med dem om du er bekymret tenker jeg. Kan bli en lang natt om du skal vente helt til i morgen med bekymringene dine. Forhåpentligvis er det ingenting å bekymre seg for, men jeg ville ha ringt bare for å høre. Det er fordi jordmoren som følger meg opp på helsestasjonen sier: Heller en telefon for mye, enn å ikke ringe når du burde ha ringt. Klem og masse varme tanker

Skjønner at du blir bekymret. Er det sånt en kan ringe inn for å komme inn og evt. komme til kontroll hos jordmor på sykehuset for? Kan vel ikke skade å ringe og høre med dem om du er bekymret tenker jeg. Kan bli en lang natt om du skal vente helt til i morgen med bekymringene dine. Forhåpentligvis er det ingenting å bekymre seg for, men jeg ville ha ringt bare for å høre. Det er fordi jordmoren som følger meg opp på helsestasjonen sier: Heller en telefon for mye, enn å ikke ringe når du burde ha ringt. Klem og masse varme tanker
Kan man ringe sykehuset så tidlig? Ikke tenkt at det er en mulighet.. fastlegen min har UL apparat, men ikke mye peiling.. men kan jo prøve å få komme inn dit for å se om det var liv :)

Jeg tenker umiddelbart at hvis du har kjent masse liv tidligere i dag er alt bra. Den sover jo mer enn den er våken enda og det kan FINT gå flere dager uten å kjenne noe, selvom du er vant til å kjenne mye❤️ kan hende at det bare er et blodkar som flere sier, hvis du har vært aktiv.
Nervevrak som jeg er hadde jeg sikkert dratt på privat ul i morgen just in case, men vil tro alt er bra når du har kjent mye liv i dag ❤️

Drikk litt saft eller noe annet sukkerholdig, vent noen minutter og legg deg på siden eller ryggen og dult forsiktig borti magen eller stryk med litt trykk for å se om du får noe respons :) Det kan hjelpe litt på bekymringen.

Hvis du ikke kjenner noe hele kvelden ville jeg faktisk dratt ned på legevakten hvis jeg var deg. Ikke fordi jeg tror det er grunn til bekymring, men fordi det er grusomt å gå og legge seg så bekymret. Jeg var innom der i uke 15 etter en liten blødning sist svangerskap. Fikk faktisk ultralyd også. Alt var bra :-)

Ellers må jeg bare si meg enig med dem over.

Drikk litt saft eller noe annet sukkerholdig, vent noen minutter og legg deg på siden eller ryggen og dult forsiktig borti magen eller stryk med litt trykk for å se om du får noe respons :) Det kan hjelpe litt på bekymringen.

Hvis du ikke kjenner noe hele kvelden ville jeg faktisk dratt ned på legevakten hvis jeg var deg. Ikke fordi jeg tror det er grunn til bekymring, men fordi det er grusomt å gå og legge seg så bekymret. Jeg var innom der i uke 15 etter en liten blødning sist svangerskap. Fikk faktisk ultralyd også. Alt var bra :)

Ellers må jeg bare si meg enig med dem over.

Enig! Hvis legevakten vil gi ul er det mye bedre enn å ligge med bekymringer. Det er så grusomt vondt!!

Kan man ringe sykehuset så tidlig? Ikke tenkt at det er en mulighet.. fastlegen min har UL apparat, men ikke mye peiling.. men kan jo prøve å få komme inn dit for å se om det var liv :)

Jeg ville ha ringt om jeg var veldig bekymret, fordi de kanskje kn berolige deg per telefon også og gi videre veiledning på når du eventuelt tar kontakt igjen. Utfra det du beskriver vile de vurdere om de tar deg inne på sjekk, men sannsynligheten for at de gjør dette før 23+0 er dessverre ganske liten.
Du kan eventuelt også ringe gynekologisk avdeling å høre hva de sier.
Dette høres dog ufarlig og normalt ut, særlig etter en gåtur. Drikk/spis gjerne noe med sukker og isbiter.
Om fastlegen har ul, kan du også ringe dit i morgen tidlig.

Ganske sikker på at jeg nå kjenner liv (men tviler jo på meg selv og amt nå) :p så avventer til imorgen og ringer fastlege/gyn da, legevakt har ikke UL mulighet og de får jo ikke gjort noe uansett!

Dette går nok veldig bra <3 jeg føler «alt» av slimhinner blør om dagen :shifty: når jeg nyser, snyter meg, pusser tenner eller gjør nr 2 på do:bored:
Det er nevnt at man kan begynne å blø litt etter fysisk aktivitet- så jeg hadde tatt det helt med ro:Heartpink eventuelt som sagt over her. Ringt gyn og fått noen å snakke med. Ofte hjelper det:Heartpink

Dette går nok veldig bra <3 jeg føler «alt» av slimhinner blør om dagen :shifty: når jeg nyser, snyter meg, pusser tenner eller gjør nr 2 på do:bored:
Det er nevnt at man kan begynne å blø litt etter fysisk aktivitet- så jeg hadde tatt det helt med ro:Heartpink eventuelt som sagt over her. Ringt gyn og fått noen å snakke med. Ofte hjelper det:Heartpink

Samme her. Jeg begynner feks å blø neseblod av trykket når jeg står bøyd over do og spyr :p

Åååh! Fortsatt kvalm?:(

Periodevis.. :meh: Kan ha en lang god periode uten kvalme, men så kommer det en dårlig periode igjen. Går heldigvis over så fort jeg har spydd da. Men noen få dager kan jeg spy flere ganger og da renner blodet fra nesa ned i do samtidig :yuck:

Periodevis.. :meh: Kan ha en lang god periode uten kvalme, men så kommer det en dårlig periode igjen. Går heldigvis over så fort jeg har spydd da. Men noen få dager kan jeg spy flere ganger og da renner blodet fra nesa ned i do samtidig :yuck:
Uff :bag: men det høres ut som du har ett bedre svangerskap denne gangen, enn med frøkna :rolleyes: mener å huske du kasta opp konstant med henne?:bored:

Jeg ble tatt inn flere ganger før uke 24 forrige svangerskap. Heller ringe en gang for mye enn en gang for lite. Tror nok det ikke er farlig, de sier ofte at om det er noe alvorlig vil det være mye blod og evt smerter!
Krysser fingrene for det og sender en god klem, vet veldig godt hvordan du har det :Heartpink

Back
Topp