Glukosebelastning

• Trådstarter Trådstarter Mamma_i_2020
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_i_2020

Guest
Noen som har tatt den? ble dere dårlige?
leser det er ca 75g sukker. Er utrolig mye.
Nesten så man kunne tenkt man fikk diabetes bare av prøven :woot:

Tatt den i alle mine svangerskap. Kvalmende ja, definitivt med fleste når jeg fikk druesukker rørt ut i lunket vann. Senere tid har jeg fått smaksatt blanding, fra kjøleskap. Da er det ikke på langt nær så ille.

Har tatt den fire ganger :p Vært med i studie om svangerskapsdiabetes, så to ganger ekstra. Syns det er helt greit, kjedelig da, så bok/musikk er lurt. Be om å få drikken iskald og jeg har foretrukket sitrussmak, da sklir den lettest ned.

Ble litt dårlig så måtte legge meg ned på legekontoret. Men så hadde jeg også svangerskapsdiabetes så ble nok litt for mye for kroppen. Men gikk fort over og fikk god oppfølging :)

Ble litt kvalm på slutten, men ellers gikk det helt fint :-) Ha med noe å holde på med, da det er lenge å vente... Mye bedre å ta testen, enn å ha oppdaget svangerskapsdiabetes.

Har tatt den flere ganger.
Be om et glass som ikke er videre i topp enn i bunn for å slippe ekstra lukt og be om et par slurker vann etterpå.
Har gått helt fint

Tatt den to ganger, gikk bra det. Fikk den flasken som er ferdigblandet. Måtte legge meg ned litt andre gangen, men ellers er det mest kjedelig med ventingen. Hadde svangerskapsdiabetes og ble fulgt opp så det er viktig å sjekke :)

Har tatt den fire ganger :p Vært med i studie om svangerskapsdiabetes, så to ganger ekstra. Syns det er helt greit, kjedelig da, så bok/musikk er lurt. Be om å få drikken iskald og jeg har foretrukket sitrussmak, da sklir den lettest ned.
Jeg og er med i den studien :happy: synes den testen var helt grei, var verre med blodprøver :bored:

Tatt den 1 gang.
Fikk den iskald og med sitronsmak.
Tror det hjalp mye at den var kald!
Det var selvfølgelig ikke godt, men jeg overlevde :hilarious:
Jeg fikk et eget rom som jeg ventet på i mellomtiden, så jeg slappet bare av på en undersøkelsesseng og strikket :D

Tok den i første svangerskap. Kasta opp etter 1 time :depressed:
Målte bare langtidsblodsukkeret i svangerskap nr 2.
Kommer til å ta glukosebelastningen i et eventuelt svangerskap nr 3 :)

Gikk fint her. Gjort det to ganger.

Tatt den. Ble dårlig. Livredd for å spy det opp igjen da jeg sleit veldig med å spy og kvalme utenom.. Holdt seg heldigvis nede da. Men fikk ett eget rom og ligge på for å hvile. Tror jeg ble litt grønn etterpå :p Ble rimelig kvalm så. Var glad når det var overstått.

Har tatt den to ganger. Siste gangen fikk jeg drikken kald og med sugerør, var vesentlig lettere å få ned da.

Back
Topp