Spinell
Flørter med forumet
Heldige dere som ikke er avhengig av bil daglig! Her er det helt elendig bussforbindelse, og vi bor heller ikke i nærheten av noen butikker, så må nesten ha bil 
Samboer har en v50 som etterhvert skal byttes i en mindre «konebil», så det blir min nye som brukes på turer osv. Har vurdert Mitsubishi outlander som noen av dere nevner her. Da sitter man jo høyt, og de er overkommelige i pris også. Ellers syns jeg Kia Optima er kjempefin, og også Ford Mondeo.
Vanskelig det her! Skal man gå for stort bagasjerom på en stasjonsvogn, eller sitte litt høyere og ha noe mindre bagasjerom?

Samboer har en v50 som etterhvert skal byttes i en mindre «konebil», så det blir min nye som brukes på turer osv. Har vurdert Mitsubishi outlander som noen av dere nevner her. Da sitter man jo høyt, og de er overkommelige i pris også. Ellers syns jeg Kia Optima er kjempefin, og også Ford Mondeo.
Vanskelig det her! Skal man gå for stort bagasjerom på en stasjonsvogn, eller sitte litt høyere og ha noe mindre bagasjerom?

har klart oss veldig fint med den med bare ett barn, men skal innrømme at vi gjerne skulle hatt noe større nå som vi venter nummer to. Nå har vi valgt en god del barneutstyr basert på at vi har liten bil, så vi klarer oss greit (har kontrollert at vi har plass til to bilstoler og vogn for to). Har vært på hyttetur med vogn, reiseseng, barnestol og klær og mat for ei uke, med DET er det nok ikke plass til med to barn
Vi har det også som FrkVerpesyk at vi tar kollektivt i hverdagen og bruker bilen til å f eks besøke besteforeldre.
Vi titta litt på SUVer og biler med firehjulstrekk, men har slått dette fra oss, da vi ikke egentlig har behovet og de koster en del mer. De modellene vi oftest kommer tilbake til er Skoda octavia og Volkswagen Passat blant stasjonsvognene, og Skoda Roomster, Skoda Yeti og Volkswagen Touran blant flerbruksbilene. Jeg synes flerbruksbilene SER skikkelig tantete ut, men lånte en av mamma i jula (Toyota verso) og det er jo superdigg å sitte så høyt, i tillegg er de veldig praktiske.