Hva slags bil har dere?

Spinell

Flørter med forumet
Selv har jeg en pitteliten Toyota IQ som jeg skal bytte inn i noe litt større. Syns det er vanskelig å velge. Vil gjerne ha en bil som har god plass til barnevogn og barnesete, samtidig som jeg gjerne vil sitte litt høyt da jeg selv er ganske lav.

Hva slags bil har dere? Har dere god plass? Kom gjerne med tips ;)
 
Vi har en Skoda kodiaq som hovedbil og en e-golf. Har masse plass i Skodaen og er veldig fornøyd med den. Skal vi ut med vogna kan vi ikke bruke e-golfen da, men det er bare en ekstra bil på en måte
 
Vi har en Skoda kodiaq som hovedbil og en e-golf. Har masse plass i Skodaen og er veldig fornøyd med den. Skal vi ut med vogna kan vi ikke bruke e-golfen da, men det er bare en ekstra bil på en måte

Har sett på Skoda kodiaq selv, den ser kjempefin ut! Er det god plass til andre ting i bagasjerommet når dere har vogna baki? :)
 
Har sett på Skoda kodiaq selv, den ser kjempefin ut! Er det god plass til andre ting i bagasjerommet når dere har vogna baki? :)
Ja, vi synes det og vi har en ganske stor vogn. Vi har emmaljunga mondial og har hatt denne i bilen med baggasje, matvarer, reiseseng osv. Reiser mye på helgeturer da foreldrene mine bor 2 timer unna, men aldri problem med plassen i bagasjerommet :happy: nå har vi bare et barn fra før, men tror ikke det skal være noe problem med baggasje til et barn til feks ;)
 
Vi har en Tesla model 3 og får heldigvis plass til bilstoler til alle tre ungene i baksetet selv om jeg glatt innrømmer at det er trangt baki der med en forovervendt stol til 5-åringen, en bakovervendt stol til snart 3-åringen, og en babystol til kommende lillebror! Derimot har vi veldig bra med bagasjeplass, så den biten er grei :)

Det bør også nevnes at vi ikke bruker bil i det daglige overhodet (har barnehage, skole og alt vi trenger av butikker i det daglige i gangavstand fra huset) og at begge vi voksne tar t-banen til jobb, så vi bruker omtrent bare bilen til en og annen utflukt i helgene samt bilferie noen uker om sommeren.
 
Vi har en liten golf kombi (98-modell) :hilarious: har klart oss veldig fint med den med bare ett barn, men skal innrømme at vi gjerne skulle hatt noe større nå som vi venter nummer to. Nå har vi valgt en god del barneutstyr basert på at vi har liten bil, så vi klarer oss greit (har kontrollert at vi har plass til to bilstoler og vogn for to). Har vært på hyttetur med vogn, reiseseng, barnestol og klær og mat for ei uke, med DET er det nok ikke plass til med to barn:happy: Vi har det også som FrkVerpesyk at vi tar kollektivt i hverdagen og bruker bilen til å f eks besøke besteforeldre.

Men vi har titta litt på bil altså. Siden vi bruker den så lite i hverdagen (årlig kjørelengde på den vi har er ca 3000km) så ønsker vi ikke å legge ned alt for mye penger (150’ kanskje?). Våre søkekriterier på Finn er stasjonsvogner og flerbruksbiler som gir mye bil for pengene (kombinasjon av årstall og kjørelengde). Vi har i tillegg krav om hengerfeste, siden vi holder på å pusse opp hus, og på ønskelista står automatgir. Skinninteriør er også et pluss med småbarn:wacky: Vi titta litt på SUVer og biler med firehjulstrekk, men har slått dette fra oss, da vi ikke egentlig har behovet og de koster en del mer. De modellene vi oftest kommer tilbake til er Skoda octavia og Volkswagen Passat blant stasjonsvognene, og Skoda Roomster, Skoda Yeti og Volkswagen Touran blant flerbruksbilene. Jeg synes flerbruksbilene SER skikkelig tantete ut, men lånte en av mamma i jula (Toyota verso) og det er jo superdigg å sitte så høyt, i tillegg er de veldig praktiske.

Foreløpig sitter vi litt på gjerdet. Vi får se om behovet presser seg fram i løpet av våren når vi får kjent på realiteten av å ha to barn:hilarious:
 
Vi har en liten Kia, og har ikke plass til 3 bilstoler og 2 voksne i den, så ser på ny bil.
Bruker ikke bil i det daglige, men må ny bil før vi alle kan dra på hytta til sommeren
 
Byttet selv fra Volvo v40 til Volvo xc60 for bedre plass til 2 barneseter, og plass til emmaljunga mondial og annet diverse i bagasjerommet for noen uker siden :)
 
Har en liten Citroen cactus og får plass til alle tre barna, men ho eldste er så stor og sitter bare på pute , så da funker det :) vi ser på ny bil, men jeg er så kresen. Så legger det på vent en stund. For oss er faktisk nytt hus viktigere nå:hilarious:
 
Har en peugeot 7-seter, som er den bilen vi må bruke når alle skal være med. Såvidt plass til vogn når vi fjerner det 7.sete:hilarious:
Ellers har vi en Renault stv, den er veldig romslig i baksetet og god bagasjeplass.
 
Jeg har en Toyota yaris, den blir trang å få vogna i, men familiebilen er en Toyota Rav4, der vi kommer til å montere bilstolen, og storebror er nesten 12 år, så god plass da:)
 
Jeg har en Nissan Leaf (den nye modellen) og den er overraskende romslig! Hadde en Volvo v60 før og baggasjerommet er omtrent likt. Ikke noe problem med barnevogn ++
Elbil er en rimelig bil i drift hvis du kan lade hjemme, så jeg er kjempefornøyd med denne.
Minuset er jo at man ikke kan dra på langtur uten å lade underveis da.
 
Toyota avensis (sitter ikke høyt, men hos plass og sete kan jo jekkes godt opp) og e-golf som også har plass til både bilstol og vogn :happy:
 
Har hatt en Toyota Avensis med ett barn og vært veldig fornøyd, men fikk ikke barnesete bak min langbente samboer i den, så har akkurat kjøpt en Skoda superb (også stasjonsvogn)
Man kommer ikke høyt i de bilene, men har til gjengjeld veldig god plass både i baksetet og bagasjen.
+ at flere av bilene man kommer høyere i er så mye dyrere på mila.
 
Vi har kjøpt en Mitsubishi Outlander og er veldig fornøyd. Til all daglig bruk klarer vi oss på strøm/hybriddelen så sparer penger på drivstoff, og vognen går inn på langs i bagasjerommet så hunden vår får plass ved siden av.
 
Ja, vi synes det og vi har en ganske stor vogn. Vi har emmaljunga mondial og har hatt denne i bilen med baggasje, matvarer, reiseseng osv. Reiser mye på helgeturer da foreldrene mine bor 2 timer unna, men aldri problem med plassen i bagasjerommet :happy: nå har vi bare et barn fra før, men tror ikke det skal være noe problem med baggasje til et barn til feks ;)
Hvordan er denne med benplass i baksetet mtp bilstol nr 2 og soden beltestol? Vi så på superb i sommer, og jeg digga bakseteplassen, men så vil sambo gjerne ha høyere bil og da har vi vært inne på kodiaq også, men ikke sett på enda.
 
Vi har to biler, en volvo v50 og en mitsubishi pajero 7 seter. Volvoen "min" bil og har fungert greit som konebil til og fra jobb, og når jeg og frøkna er på tur alene. Men det er ei bittelita stasjonsvogn der barnevogna fyller nesten hele bagasjerommet, og det er trangt for passasjer nå som vi har bakovervendt stol til frøkna på 2,5. Denne bilen bytter vi derfor ut med større bil når vi er ferdige med permisjon og ulønnet permisjon, og har normale inntekter igjen. Sambo har en pajero som jeg føler er som å kjøre traktor. Den er høy, og kjemperomslig både i forsetene, baksetene og har enormt bagasjerom siden vi kun har i bruk 5 seter. Kjørekomforten er dog ikke noe å skryte av, og bilen er blitt 10 år gammel og har gått langt, så denne beholder vi til den er oppbrukt. Pga vi er to stk som jobber skift og har jobb i hver vår retning, er vi avhengig av to biler. Kollektivtilbudet her i bygda= skolebuss, og det går ikke så bra med min tredelte turnus:hilarious:
 
Back
Topp