Februar 2020!

Poojenta

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Aprilspirene 2024❤️
For oss som skal ha forsøk i februar.

Jeg har lang protokoll, og startet allerede i fjor (31.12) med Provera. Uttak er satt til uke 8, så jeg regner meg som en februar prøver
Håper det er flere enn meg som blir med her ❤️
Jeg vil at dette skal være en gruppe hvor vi deler opp og nedturer, stiller spørsmål og hjelper hverandre.

Skriv Nick, alder, hvilket barn prøver du på, medisiner, oppstart.

Stimulerer:

Venter på oppstart:

Ruger:


Lykke3 41 år, barn, #10 ICSI, FER, Lutinus, UNN, Ruger fra i dag - 24.02


Em_83 - 36 år - barn #1 - Rikshospitalet - Har tatt Synarela siden 21/1, planlagt egguttak i uke 9

Stjernestrikk, 28, #1, provera, gonal-f, fyremadel, uke 8/9

Gravid:
lillespøn - 29 år - barn #1 - IVF #3 - UNN Tromsø - Pergoveris, Fyremadel, Klexane, Lutinus.

Endelig - 38år, kort protokoll med menopur og fyremadel, IVF #2, søskenforsøk, ruger fra 20.2

Sauemor - 30 - barn2 - FER3 - Medicus - progynova og cyclogest

Bkno8019362, 32, #2, Menopur og fyremadel, oppstart 29.jan 2020 med medisiner.

Icsi-prøver - 32 - ICSI#1 - Haugesund sykehus - Kort protokoll; Progynova, Gonal-F 175ie , Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus - uttak uke 7

Fnøst – 27 – barn #1 – FER#1 – Progynova, Cyclogest – innsett av blasto 03/02 – testdato 17/02

SmerteiHjerte- 30år- #1- Progynova, Bemfola 150IE, fyremadel, Ovitrelle og Lutinus, usikker på sprøytestart, men starter på Progynova 22.01

AnetteU, 33 år, prøver på barn #2.
Lang protokoll, synarela, Bemfola og ovitrelle. Uttak 25.02

Ikke gravid:
LIMO80 - 39 - B1- FER 1 - innsett 06.02 - Progynova og Lutinuz.

Kinine - 28 år - #1 barn - 3 IVF/ICSI - Synarela, Menopur, Ovitrelle, Lutinus - Oppstart Synarela 29.1

Fiol - 36 - barn #1 - FER - Medicus, innsett ca. uke 9.

☆Starlight☆ - 33år - B#2 - ICSI#2 FER#3 - Progynova, Crinone, Prednisolon - innsett uke 8

TKW- 32 år - barn #2 - FER #5 - CFC - naturlig syklus + lutinus, innsett mars

Gladpus - 38 - Barn #2 - IVF #3/ICSI #2 - Spiren - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest. Antar uttak i uke 9.

fjellgeita92 - 27år - barn #1 - innsett #7 - haugesund - progynova, klexane, lutinus og cyclogest - oppstart 01.02

Smuta - 38 - B2 - PP22/IVF#1 - kort protokoll - Menopur, Cetrotide, Ovitrelle, Lutinus - Klinikk Hausken - uttak 06.02 - innsett 11.02 - testdato 21.02.

NALA85 - #1 barn - pp5 - Første ivf - Lang protokoll - Synarela - Gonal-F 150 - Ovitelelle - Crinone - Uttak 10.02 - Innsett 12.02

Avbrutt/totalfrys:
Spøkelse, 28, barn #1, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, oppstart 12/2 uttak uke 9

Blåklokke, 41 år. #2 ivf. Fertilitetssenteret. Gonal-F. Uttak uke 9

Heila, 45, barn #2, Letrozol, Bemfola. Fyremadel, Prednisolon, Hjertealbyl

Sykesøsteren, 28 år. #1 IVF. St Olav. Gonal-F 150, Menopur 150/225, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus. Uttak uke 9

Piana - 31år - #1 barn - 3 IVF/ICSI - Menopur, Fyremadel, Ovitrelle - oppstart rundt 12.2

Poojenta, 32 år, #2 barn(søskenforsøk), provera, Synarela, gonal-F og ovitrelle, oppstart 31.12.19

Ikke oppdatert:
Morild79 - 40år - barn #1 - IVF #3 (2 avbrutt) - St. Olavs- Bemfola 225/300, Menopur 75, Fyremadel, Ovitrelle
 
Last edited:
Jeg satser på å bli med! Så jeg henger i tråden inn til videre :)
Kommer helt an på når (og hvis) jeg får min menstruasjon.. ;)
 
Håper jeg også får høre til her! Skal på samtale denne uka, og har embryo på frys, så håper å få starte neste menstruasjon som er forventet i slutten av januar. Men aner ikke noe om ventetiden, så dette er i beste fall! Oppdaterer her når jeg vet mer :)
 
Hurra for Februar gruppe :)
Jeg skal i gang med lang protokoll på Riksen nå!

NALA85 - #1 barn - pp5 - først ivf - oppstart Synarela 10.1 - uttak uke 7 - skal på kontroll 27.1- kommer med mer info etterhvert :)
 
Vi skal også i gang igjen i februar! Men jeg må advare om at jeg er relativt demotivert og pessimistisk for tida, og bare skikkelig lei meg over at dette ikke går. Dette blir tredje uttak for oss, de to forrige forsøkene har begge blitt avbrutt da det ikke har vært noe å sette inn. Så jeg føler liksom at sjansen for å lykkes denne gangen er så liten, gruer meg og er redd at det bare kommer til å bli enda en kjempenedtur.

Håper jeg ser litt lysere på ting når det nærmer seg mer!

Piana - 31år - #1 barn - 3 IVF/ICSI - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle - oppstart rundt 12.2
 
Vi skal også ha vårt aller første IVF forsøk i februar håper på uttak i uke 9.

SmerteiHjerte- 30år- #1- Progynova, Bemfola 150IE, fyremadel, Ovitrelle og Lutinus, usikker på sprøytestart, men starter på Progynova 22.01
 
Håper jeg også får høre til her! Skal på samtale denne uka, og har embryo på frys, så håper å få starte neste menstruasjon som er forventet i slutten av januar. Men aner ikke noe om ventetiden, så dette er i beste fall! Oppdaterer her når jeg vet mer :)
Fikk beskjed om ca 2 mnd ventetid etter at jeg ringer inn neste mens, så da blir det vel ikke oppstart før i slutten av mars tenker jeg. Lykke til alle sammen! :)
 
Vi skal også i gang igjen i februar! Men jeg må advare om at jeg er relativt demotivert og pessimistisk for tida, og bare skikkelig lei meg over at dette ikke går. Dette blir tredje uttak for oss, de to forrige forsøkene har begge blitt avbrutt da det ikke har vært noe å sette inn. Så jeg føler liksom at sjansen for å lykkes denne gangen er så liten, gruer meg og er redd at det bare kommer til å bli enda en kjempenedtur.

Håper jeg ser litt lysere på ting når det nærmer seg mer!

Piana - 31år - #1 barn - 3 IVF/ICSI - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle - oppstart rundt 12.2


Å, kjære deg. Det er en tung prosess. Ikke glem å håpe! Det er det viktigste vi har. Jeg krysser fingrene for at det går denne gangen ❤️
 
Vi skal også i gang igjen i februar! Men jeg må advare om at jeg er relativt demotivert og pessimistisk for tida, og bare skikkelig lei meg over at dette ikke går. Dette blir tredje uttak for oss, de to forrige forsøkene har begge blitt avbrutt da det ikke har vært noe å sette inn. Så jeg føler liksom at sjansen for å lykkes denne gangen er så liten, gruer meg og er redd at det bare kommer til å bli enda en kjempenedtur.

Håper jeg ser litt lysere på ting når det nærmer seg mer!

Piana - 31år - #1 barn - 3 IVF/ICSI - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle - oppstart rundt 12.2


Ikke gi opp ❤️
Jeg har 4 inseminasjoner bak meg, ble gravid på andre forsøker, men mista i uke 20...
Gikk på en kjempesmell, men vi må bare kjempe videre for og få oss det barnet vi ønsker oss så utrolig høyt ❤️
 
Kjære vene. I går gikk jeg rett i kjelleren.gråt store deler av dagen, klarte ikke å stoppe. Jeg var hjemme med sønnen min på to år, og mens jeg skifter bleie triller tårene. Stakkaren så på mamma med rare øyne og lurte sikkert på hva som var galt... Medisiner, oppussing, krevende jobb, aleneansvar hjemme og en mann konstant på jobb får skylden...
Jeg har bestemt meg for at det blir ikke årevis med prøving, det klarer jeg ikke....

Jeg lurer litt på om jeg skulle snakket med legen for å kunne få noen prosenter sykemelding. Det kan kjennes som om at det er nødvendig, likevel så liker jeg det overhode ikke. Jeg er ei som sikkert hadde gått på jobb med spysyken om det var lov, bihulebetennelse på jobb klarer jeg jo. Hodet mitt sier at det er et nederlag å be om hjelp, jeg må snu denne innstillingen. Jeg skal jo ikke slite ut kroppen helt og holdent heller..
 
Håper jeg havner i denne gruppa :smiley-angelic001 Jeg skulle egentlig ha min første oppstart i desember, men så var TSH for høy for ivf, derfor har jeg startet opp med Levaxin for å nedregulere den. Jeg har nå doblet dosen og håper å være innenfor målet når jeg tar neste blodprøve 3/2, som tilfeldigvis også er samme dagen som jeg forventer tr (hvis syklusen er like lang som forrige). Hvis jeg er veldig heldig blir det rett på oppstart med Menopur og Fyremadel :happy090
 
Håper jeg havner i denne gruppa :smiley-angelic001 Jeg skulle egentlig ha min første oppstart i desember, men så var TSH for høy for ivf, derfor har jeg startet opp med Levaxin for å nedregulere den. Jeg har nå doblet dosen og håper å være innenfor målet når jeg tar neste blodprøve 3/2, som tilfeldigvis også er samme dagen som jeg forventer tr (hvis syklusen er like lang som forrige). Hvis jeg er veldig heldig blir det rett på oppstart med Menopur og Fyremadel :happy090

Jeg heier på at du får være med ❤️
 
Kjære vene. I går gikk jeg rett i kjelleren.gråt store deler av dagen, klarte ikke å stoppe. Jeg var hjemme med sønnen min på to år, og mens jeg skifter bleie triller tårene. Stakkaren så på mamma med rare øyne og lurte sikkert på hva som var galt... Medisiner, oppussing, krevende jobb, aleneansvar hjemme og en mann konstant på jobb får skylden...
Jeg har bestemt meg for at det blir ikke årevis med prøving, det klarer jeg ikke....

Jeg lurer litt på om jeg skulle snakket med legen for å kunne få noen prosenter sykemelding. Det kan kjennes som om at det er nødvendig, likevel så liker jeg det overhode ikke. Jeg er ei som sikkert hadde gått på jobb med spysyken om det var lov, bihulebetennelse på jobb klarer jeg jo. Hodet mitt sier at det er et nederlag å be om hjelp, jeg må snu denne innstillingen. Jeg skal jo ikke slite ut kroppen helt og holdent heller..

Sniker, for jeg hører ikke til her lenger, men ville bare si dette: Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. I slitenheten og sårheten i prøvinga, som gjør at ting bare renner over innimellom alt man skal klare. Og jeg anbefaler både sjukemeldingsgrad og psykolog eller noen andre å snakke med. Jeg gjorde til slutt begge deler, holdt virkelig på å gå på en smell etter tre negative søskenforsøk, og var konstant sint eller på gråten, og greide ikke konsentrere meg som før på jobb. Så klem til deg :Heartred

Det er, slik jeg ser det, ikke et nederlag å være utslitt i en slik påkjennende prosess, men jeg sto også på som deg, til det nesten ikke var mer krefter igjen. Og trengte en psykolog som satte ord på hvor sliten jeg var før jeg skjønte det sjøl.
Lykke til!
 
:Heartred:Heartred
Kjære vene. I går gikk jeg rett i kjelleren.gråt store deler av dagen, klarte ikke å stoppe. Jeg var hjemme med sønnen min på to år, og mens jeg skifter bleie triller tårene. Stakkaren så på mamma med rare øyne og lurte sikkert på hva som var galt... Medisiner, oppussing, krevende jobb, aleneansvar hjemme og en mann konstant på jobb får skylden...
Jeg har bestemt meg for at det blir ikke årevis med prøving, det klarer jeg ikke....

Jeg lurer litt på om jeg skulle snakket med legen for å kunne få noen prosenter sykemelding. Det kan kjennes som om at det er nødvendig, likevel så liker jeg det overhode ikke. Jeg er ei som sikkert hadde gått på jobb med spysyken om det var lov, bihulebetennelse på jobb klarer jeg jo. Hodet mitt sier at det er et nederlag å be om hjelp, jeg må snu denne innstillingen. Jeg skal jo ikke slite ut kroppen helt og holdent heller..

Jeg har selv tenkt å få sykmelding under neste forsøk. Har ikke vært sykmeldt under de forrige forsøkene, men nå kjenner jeg at det er behov for det. Jeg tenker at jeg vil legge best mulig til rette for et vellykket forsøk ved å ha det bra selv, og om det ikke skulle gå denne gangen heller så tror jeg at jeg vil takle det bedre hvis jeg har litt ro rundt meg. Tror jeg skal be om sykmelding fra første ultralyd og iallefall til dato for planlagt innsett, som sikkert blir ei ukes tid. Jeg håper du finner en løsning som er riktig for deg. Som noen skrev over her så er det ikke noe nederlag eller skam i å føle det som en påkjenning å gå gjennom dette :Heartred
 
Jeg satser på å tilhøre her etter hvert jeg også, etter negativt forsøk i januar. Usikker på om jeg går rett på nytt forsøk på kommende syklus eller om jeg hopper over en, men jeg har så korte sykluser at jeg uansett havner innafor februar, enten tidlig eller sent.
 
Sniker, for jeg hører ikke til her lenger, men ville bare si dette: Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. I slitenheten og sårheten i prøvinga, som gjør at ting bare renner over innimellom alt man skal klare. Og jeg anbefaler både sjukemeldingsgrad og psykolog eller noen andre å snakke med. Jeg gjorde til slutt begge deler, holdt virkelig på å gå på en smell etter tre negative søskenforsøk, og var konstant sint eller på gråten, og greide ikke konsentrere meg som før på jobb. Så klem til deg :Heartred

Det er, slik jeg ser det, ikke et nederlag å være utslitt i en slik påkjennende prosess, men jeg sto også på som deg, til det nesten ikke var mer krefter igjen. Og trengte en psykolog som satte ord på hvor sliten jeg var før jeg skjønte det sjøl.
Lykke til!
:Heartred:Heartred

Jeg har selv tenkt å få sykmelding under neste forsøk. Har ikke vært sykmeldt under de forrige forsøkene, men nå kjenner jeg at det er behov for det. Jeg tenker at jeg vil legge best mulig til rette for et vellykket forsøk ved å ha det bra selv, og om det ikke skulle gå denne gangen heller så tror jeg at jeg vil takle det bedre hvis jeg har litt ro rundt meg. Tror jeg skal be om sykmelding fra første ultralyd og iallefall til dato for planlagt innsett, som sikkert blir ei ukes tid. Jeg håper du finner en løsning som er riktig for deg. Som noen skrev over her så er det ikke noe nederlag eller skam i å føle det som en påkjenning å gå gjennom dette :Heartred

Takk for gode råd damer. Jeg var nettopp innom legekontorets app for å se når jeg kan få time, og jeg må vente helt til neste uke, og de timene som er satt opp får jeg egentlig ikke liv til å benytte meg av (hellig ettermiddagstid på jobben), jeg har tidligere søkt etter psykolog i Bergen som kan noe om IVF, men jeg må vel bare belage meg på å ta en hvilken som helst. Alt er vel bedre enn ingenting akkurat nå...
 
Var visst litt kjapp når jeg skrev jeg skulle gå på Bemfola. Ringte inn til klinikken i dag og da fikk jeg høre at jeg var satt opp på Menopur! Har i utgangspunktet fått beskjed om at jeg responderer godt på Bemfola og har fine verdier av alt. Men de vil vel prøve noe nytt for å se om det funker bedre. Jeg kjenner at tanken på å endre litt på ting gjorde meg litt mer optimistisk også! :) Da blir det oppstart i uke 7 for oss.
 
Kjære vene. I går gikk jeg rett i kjelleren.gråt store deler av dagen, klarte ikke å stoppe. Jeg var hjemme med sønnen min på to år, og mens jeg skifter bleie triller tårene. Stakkaren så på mamma med rare øyne og lurte sikkert på hva som var galt... Medisiner, oppussing, krevende jobb, aleneansvar hjemme og en mann konstant på jobb får skylden...
Jeg har bestemt meg for at det blir ikke årevis med prøving, det klarer jeg ikke....

Jeg lurer litt på om jeg skulle snakket med legen for å kunne få noen prosenter sykemelding. Det kan kjennes som om at det er nødvendig, likevel så liker jeg det overhode ikke. Jeg er ei som sikkert hadde gått på jobb med spysyken om det var lov, bihulebetennelse på jobb klarer jeg jo. Hodet mitt sier at det er et nederlag å be om hjelp, jeg må snu denne innstillingen. Jeg skal jo ikke slite ut kroppen helt og holdent heller..

Du bør be om noen prosent sykmelding når du har det sånn. Jeg gikk gjennom første sprøyterunde i 100% jobb, fullt trøkk, barn hjemme og styr med oppussing, og lovet meg selv at det skjer ikke igjen. Fikk 50 % sykmelding fra første dag i runde to. Hadde det mye bedre da!

ta vare på deg selv, det er en kort periode ❤️
 
Takk alle dere!
Legen hadde fått noe ledig på fredag, så jeg trosser jobbens oppfordring om å ha legetimer i arbeidstiden, og bestilte tid.. Jeg hater å be om 'hjelp', men jeg tror det er det riktige å gjøre, for hele familien ❤️

Jeg må forresten spørre, har noen av dere erfaring med Provera før synarela, jeg har ikke helt skjønt hvorfor jeg skulle ta det. Den skal gi stabil syklus, men det hadde jeg jo allerede, de en skal tørke ut endometriose, men det er lenge siden jeg har hatt så sterke mens smerter som de to dagene her...
 
Jeg begynte på synarela i dag. Spent på hvordan det går. Sist jeg brukte det merket jeg lite til bivirkninger, håper det blir sånn denne gangen og
 
Back
Topp