Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tar tre tabletter Lutinus til uke 12, HÅPER jeg kommer dit denne gangen. Også Fragmin, 5000 iE sprøyter hver dag denne gangen. Før har jeg bare tatt Lutinus (Crinone de første to innsetta).
Det har fungert til nå, er 7+5 i dag. Fjerde gangen jeg er gravid på to år. Håper det holder ut nå
Takk for detØnsker deg lykke til![]()

Har hatt en MA (første ivf-forsøk) og 2 forsøk med kjemiske graviditeter/tidlig SA rett før uke 5.
Det var først ved 6. innsett, og etter å ha mistet 2 ganger jeg fikk prednisolon og klexane (har også tatt progesteron ved fryseforsøk i naturlig syklus). Til tross for supplering av klexane og prednisolon, mistet jeg også på 6. innsett, som altså var den første gangen dette ble prøvd ut. Jeg trappet den gang ned til 5 mg prednisolon rett etter innsett, og skal dette forsøket trappe ned en uke etter innsett.
Det er utredet for habituell abort, og alle prøver er helt fine, altså ikke noe som tilsier at f.eks klexane skulle være nødvendig, men nå prøver vi det. Var jeg som spesifikt spurte om jeg kunne ta klexane også dette forsøket. Prednisolon var besluttet at jeg skulle gå på, uten at jeg spurte denne gangen.
Jeg har fått prednisolon, progesteron og Albyl-E nå etter to kjemiske graviditeter + et mislykket forsøk, men ble ikke gravid denne runden heller.
Har hatt en MA (første ivf-forsøk) og 2 forsøk med kjemiske graviditeter/tidlig SA rett før uke 5.
Det var først ved 6. innsett, og etter å ha mistet 2 ganger jeg fikk prednisolon og klexane (har også tatt progesteron ved fryseforsøk i naturlig syklus). Til tross for supplering av klexane og prednisolon, mistet jeg også på 6. innsett, som altså var den første gangen dette ble prøvd ut. Jeg trappet den gang ned til 5 mg prednisolon rett etter innsett, og skal dette forsøket trappe ned en uke etter innsett.
Det er utredet for habituell abort, og alle prøver er helt fine, altså ikke noe som tilsier at f.eks klexane skulle være nødvendig, men nå prøver vi det. Var jeg som spesifikt spurte om jeg kunne ta klexane også dette forsøket. Prednisolon var besluttet at jeg skulle gå på, uten at jeg spurte denne gangen.
Hei.
Jeg har ikke prøvd prednisolon selv (ennå), men hvorfor vil de at du skal trappe ned så tidlig? Ser noen går på høyere doser mye lenger, men generelt virker det som det er store forskjeller på dosene de enkelte får.
Bør man gå på blodfortynnende samtidig, eller er ikke det et «must»?
Jeg vet ikke hvorfor jeg er satt på den doseringen, eller hvorfor jeg skal trappe ned når jeg skal. Har ikke stilt spørsmål til det. Har lest et sted at man justerer dose ut fra vekt, men det skal jeg ikke si er en sikker kilde. Har også lest at noen har fått økt dose etterhvert, da etter ytterligere mislykkede forsøk. Ellers er jo bruken av prednisolon ved ivf-behandling noe kontroversiell. Det er vel usikkert om det har effekt. I tillegg skal det brukes med forsiktighet i forbindelse med tidlig svangerskap. Altså ikke for høye doser og ikke over for lang tid.
Har ikke hørt noe om at blodfortynnende er et must i kombinasjon med prednisolon nei.
Ja, det sant. Nå tar fortsetter jeg jo med min fulle dose frem til en uke etter innsett, mens tidligere nedjusterte jeg samme dag som innsett. Legen nevnte noe om at det kunne være mest kritisk etter innsett, og at jeg derfor skulle nedtrappe litt senere, hvis jeg forsto riktig. Det er privat ja.Sikkert lurt å klare seg med lavest mulig dose, samtidig vil man gjerne at den skal ha effekt. Bra du får det direkte av klinikken, så de kan følge deg opp. Er det privat ivf-klinikk?
Ja, det sant. Nå tar fortsetter jeg jo med min fulle dose frem til en uke etter innsett, mens tidligere nedjusterte jeg samme dag som innsett. Legen nevnte noe om at det kunne være mest kritisk etter innsett, og at jeg derfor skulle nedtrappe litt senere, hvis jeg forsto riktig. Det er privat ja.
Skal du prøve ut prednisolon nå?![]()
Jeg vil gjerne det, men hører til det offentlige, så jeg får se hva de sier![]()