Hvordan kjennes egentlig spark/bevegelser?

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
Leser at det kjennes som en fjær/fisk som er nær deg på innsiden, men har de siste dagene fra tid til annen hatt «tak» eller «dult/stikk» på venstre side av magen. Kommer og blir borte igjen, og opplever at om jeg dytter på det område, kommer «dultet/stikket». Kan det være bebis? Livmor? Ønsketenkning? :wacky:

Jeg synes kanskje det kan minne litt om luft i magen i starten.. husker forrige svangerskap. Trodde hele tiden det var luft i tarmene, men svakt. Var 17 uker på vei da jeg innså med sikkerhet at det var baby. Skjønte da at jeg antagelig hadde kjent det et par uker. Er 14 uker nå, og tror kaaanskje jeg har kjent noe såvidt men ikke sikker.. hjelper visst ikke å være andregangs..

Hvis det er på venstre side og slik du beskriver kan det være luft i tykktarmen. Det er en sving der og det kan samles luft.

Spark er definitivt ikke vonde og jeg har aldri opplevd de som tak eller stikk. Men så kan vi jo oppleve stikk/tak ulike også. Hehe.

Fisk, bobler, små dult, leamus er min erfaring i alle fall :-)

Spark kan kjennes ut som små bobler som sprikker. Jeg kjente det spralta som en fisk i magen forleden (gravid for 2 gang), så kjente det igjen fra sist, men selve sparka tror jeg er liiiitt tidlig, men mulig å kjenne liv :)

For førstegangs gravide kan det være vanskelig å kjenne forskjell på liv og luft i begynnelsen, da det kan føles ganske likt

Litt som små luftbobler. Veldig svakt og lite i begynnelsen, sånn at det er vanskelig å si om det er baby eller luft. Og så blir det tydeligere etterhvert og tvilen forsvinner!

Leser at det kjennes som en fjær/fisk som er nær deg på innsiden, men har de siste dagene fra tid til annen hatt «tak» eller «dult/stikk» på venstre side av magen. Kommer og blir borte igjen, og opplever at om jeg dytter på det område, kommer «dultet/stikket». Kan det være bebis? Livmor? Ønsketenkning? :wacky:
Har også tenkt det var ønsketekning eller at jeg kjente min egen puls i magen. Men har kjent noen florlette bevegelser, som en liten fisk. Liksom som om det killer mellom navlen og skambeinet. Håper det er bevegelse jeg kjenner:Heartred hvis det er så, så har den aktive perioder ila dagen og chille perioder. Nå i ettermiddag har jeg kjent langt flere 'sprell' enn mens jeg var på kontoret.

Takk for svar dere! Må nok bare smøre meg med tålmodighet! ❤️

vet dere når det er vanlig å kjenne liv som førstegangsfødende (har et par kilo ekstra og)

vet dere når det er vanlig å kjenne liv som førstegangsfødende (har et par kilo ekstra og)
Spurte jordmora om det idag!! Ligger morkaka foran så kan det fort bli uke 20. Men ellers så kan du forvente det når som helst. Jeg er 14+1 idag og hun sa det ikke var heeelt uvanlig å ha kjent noe alleredet. Men 'vanlig' er kanskje rundt uke 17-18?

Med første opplevde jeg det som en fisk som svømte fort forbi i begynnelsen. Denne gangen kjenner jeg små dult, akkurat som noen tar på meg med pekefingeren innvendig. Helt løst, men merker det godt :p

Jeg er ganske tynn og hadde morkaken liggende bak, og kjente liv første gang i uke 20

For meg har d kjent ut som små luftbobler..
15 uker idag og ikke kjent noe enda... Litt bekymret... Siden jeg er flergangsfødende...

Sist kjente jeg det i uke 16. Er 15 nå og kjenner det som bobler, på eksakt samme sted flere ganger uten at det virker å være luft Men trodde babyen ligger på andre siden av magen, så er ikke 100% sikker. Første gangen tror jeg ikke jeg kjente noe før iallefall uke 18. Er veldig individuelt hvor mye og tidlig en kjenner det. Blir ganske intenst på slutten, så en får igjen om en ikke kjenner det tidlig.

Jeg kjente ikke noe før rundt uke 20 under forrige svangerskap, men så visste jeg ikke helt hva jeg skulle kjenne etter heller! Det er ulikt fra person til person, men for meg var det en bobleliknende følelse:)

Andregangs 14+4 og har kjent dette ca 2 1/2 uke, føler det på begge sider under navlen. Kjennes litt ut som leamus eller dult, kan også forstå forklaringen med slag fra en fiskehale. Jeg fikk sjokk når jeg kjente det så tidlig, men jeg var på ultralyd og sa nå kjenner jeg en type leamus og fikk da beskjed at da kjenner jeg jeg babyens bevegelser. Bare blitt sterkere siden da.

Back
Topp