Sykemeldt- kor masse og kvifor?

100% med ekstrem svangerskapskvalme. Nå er jeg også lagt inn så ble vist ikke noe første uke på jobb på meg på mandag... Får se om vi kan finne noen kvalmestillende å få meg ut i jobb igjen.

U
100% med ekstrem svangerskapskvalme. Nå er jeg også lagt inn så ble vist ikke noe første uke på jobb på meg på mandag... Får se om vi kan finne noen kvalmestillende å få meg ut i jobb igjen.
ff det høyrtes ikkje noko kjekt ut :( pga svangerskapskvalme? God bedring til deg :)

Så bra at formen blei så stigande etter 14 dager med jern:D eg har sjølv tatt jerntabletter i snart 2 mnd no men merka ingen forskjell på trøttheten.
Ja. Veldig fornøyd med det. Følte meg helt utmattet uansett hva jeg gjorde. Kan jo også være at formen er bedre pga 2. Trimester også. Ikke godt å si. Håper formen din kommer seg snart!

U

ff det høyrtes ikkje noko kjekt ut :( pga svangerskapskvalme? God bedring til deg :)
Ja. Gikk ned 5 kg på et par uker, og fikk så vidt i meg mat eller drikke. Det begynte da å slå ut på ketoner i urinen så da ble det innleggelse for å få meg på beina igjen. Takk forresten :)

Ja. Gikk ned 5 kg på et par uker, og fikk så vidt i meg mat eller drikke. Det begynte da å slå ut på ketoner i urinen så da ble det innleggelse for å få meg på beina igjen. Takk forresten :)
Uff, håpa da går bedre med deg no!

Var det legen/jordmoren deres som bestemte det eller hadde dere mye å si selv?
Jeg er 12 fullgåtte uker idag. Men jeg har slitt med småblødning( senest i går ), voldsom kvalme som gjør at jeg våkner om natten, oppkast etc. Jobber som sykepleier innenfor akuttmedisin og har slitt meg på jobb, selv om jeg har gått på sparebluss. Den merker jeg nå er oppbrukt. Kroppen er sliten, jeg kaster opp og er mer og mer kvalm føler jeg selv og har nesten ikke overskudd til de hjemme.
Tenkte å ta det opp med lege i morgen, men frykter nok for hva arbeidsgiver vil si, da jeg personlig føler jeg har litt dårlig erfaring med å bli sykmeldt tidligere

Var det legen/jordmoren deres som bestemte det eller hadde dere mye å si selv?
Jeg er 12 fullgåtte uker idag. Men jeg har slitt med småblødning( senest i går ), voldsom kvalme som gjør at jeg våkner om natten, oppkast etc. Jobber som sykepleier innenfor akuttmedisin og har slitt meg på jobb, selv om jeg har gått på sparebluss. Den merker jeg nå er oppbrukt. Kroppen er sliten, jeg kaster opp og er mer og mer kvalm føler jeg selv og har nesten ikke overskudd til de hjemme.
Tenkte å ta det opp med lege i morgen, men frykter nok for hva arbeidsgiver vil si, da jeg personlig føler jeg har litt dårlig erfaring med å bli sykmeldt tidligere

uff da høyrtes ikkje godt ut:(
Eg berre bestilte meg legetime heilt i beg (4veker) for eg va altså så trøtt at eg sov heila tiå og greide ikkje fokusere heilt på jobb. Så sa berre at eg va trøtt og la på litt kvalme itillegg ;) så har vore 50% sm siden dess. Snakka med jordmor sist veka, føle meg litt meir opplagt, men fortsatt trøtt,. Så ho sa at eg måtte tenka på meg, og evt bekkenløysning så snart kjeme, om å berre fortsetta i samme sm %. Var til legen på fredag og er veldig glad for det når eg kjennner bekkenløysingen kjeme snikande ;)
Du må lytta til kroppen, sei til legen korleis du har da, og at du ikkje har så masse å gå på. Ta 50% evt viss du greia da. Men viktig å ta vare på seg sjøl og bebisen. Lykke til :)

Ja jeg må bare ta det opp i morgen. Trenger i allefall å komme meg ovenpå

Back
Topp