Andre trimester!

Lillespire82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Sommerfuglene
Julikulene 2020
PEr ikke det litt rart og deilig å tenke på at de fleste av oss nå er i andre trimester og over den værste kneiken av bekymringer for spontanaborter, kvalme og alt som hører med?
Synes vi skal juble for oss selv og denne milepælen:smiley-bounce016

Det er veldig godt å føle seg bedre, men er det ikke ganske få som er i andre trimester egentlig?
Det begynner vel 14+0? Jeg er «bare» 14+2 og har termin 05.07?

Det er veldig stor uenighet om når andre trimester starter ut i fra hva jeg har lest og svaret du får er avhengig av hvem du spør. Eksempelvis sier NHI at det andre trimester starter i uke 14, mens babyverden sier det er fra uke 13.

Dere har derfor rett begge to!:)

Jeg kunne ta influensa vaksinen i 2.rrimester... Dvs fra uke 14 her...
For meg begynner det noen tøffe uker snart.. Mellom uke16-22 er tortur for meg.. Var da alt gikk galt med tvillingguttan...

Uansett om det begynner i uke 13 eller 14, så er det liksom sjarmøretappen som begynner nå:happy: så da satser jeg på overskuddet snart kommer...for her er det ikke mye å gå på foreløpig gitt:confused:

Uansett om det begynner i uke 13 eller 14, så er det liksom sjarmøretappen som begynner nå:happy: så da satser jeg på overskuddet snart kommer...for her er det ikke mye å gå på foreløpig gitt:confused:
Hva kan man forvente av 3. Trimester? Skjønt det kan bli mye tid på do, men ellers har jeg ingen tanker:bag:
Venninna mi var på topptur dagen før termin.

Hva kan man forvente av 3. Trimester? Skjønt det kan bli mye tid på do, men ellers har jeg ingen tanker:bag:
Vi er jo forskjellige, men det er i tredje trimester de fleste begynner å få det tungt, og mange ubehag og plager dukker opp.
Jeg har ikke hatt det så aller verst i noen av mine svangerskap egentlig, men det tar på å måtte sove sittende i uke etter uke pga halsbrann som ikke lar seg dempe av noe som helst, samt økende bekkenløsning og vannmengde i kroppen som gjør alt slitsomt/ubehagelig/vondt

Vi er jo forskjellige, men det er i tredje trimester de fleste begynner å få det tungt, og mange ubehag og plager dukker opp.
Jeg har ikke hatt det så aller verst i noen av mine svangerskap egentlig, men det tar på å måtte sove sittende i uke etter uke pga halsbrann som ikke lar seg dempe av noe som helst, samt økende bekkenløsning og vannmengde i kroppen som gjør alt slitsomt/ubehagelig/vondt
Oioi skjønner :bag:
Når starter 3. Trimester? Hadde en venninne som så ganske trasig ut på slutten av svangerskapet, gikk med treningsbukse og vide støvletter (eneste hun fikk på seg). Men ut skulle hun, for hun ble gal av å sitte inne.
Kjenner jeg er spent selv. Heldigvis leeenge til da.

Dette! Sånn var det for meg sist. ingen klær passet. Gikk hver dag i samme gravid joggebukse og finne ikke på meg sko. Så gleder meg ikke akkurat

For meg var 3.trimester i grunn det beste, og det sier litt om hvor jævlig hele svangerskapet var :hilarious:
Masse vann i kroppen, klær og sko passa ikke, bekkenløsning fra helvete, kvalm, lei, 40 kg overvektig. Herlig :hilarious:

For meg var 3.trimester i grunn det beste, og det sier litt om hvor jævlig hele svangerskapet var :hilarious:
Masse vann i kroppen, klær og sko passa ikke, bekkenløsning fra helvete, kvalm, lei, 40 kg overvektig. Herlig :hilarious:
Det sier igrunn ganske mye. Og jeg lurer på hvorfor man frivillig gjør dette flere ganger. Belønningen må jo faktisk være sykt stor! (Føles enda urealistisk at jeg venter et barn, akkurat nå oppleves bare de negative sidene...)

Har en venninne som har 3 barn, hun prater om at hun savner å være gravud?! Altwå what?? Den ser jeg ikke.:bag:

Det sier igrunn ganske mye. Og jeg lurer på hvorfor man frivillig gjør dette flere ganger. Belønningen må jo faktisk være sykt stor! (Føles enda urealistisk at jeg venter et barn, akkurat nå oppleves bare de negative sidene...)

Har en venninne som har 3 barn, hun prater om at hun savner å være gravud?! Altwå what?? Den ser jeg ikke.:bag:
Du aner ikke hvor fort man glemmer. Både svangerskap og fødselssmerter. Hadde jeg huska hadde jeg sterilisert meg for tre barn siden

Du aner ikke hvor fort man glemmer. Både svangerskap og fødselssmerter. Hadde jeg huska hadde jeg sterilisert meg for tre barn siden
Måtte faktisk flire med lyd nå. Takk for ærlig kommentar. Jeg har valgt å skrive svangerskaps-dagbok for å huske utviklingen, mulig det var jævlig dumt. Håper uansett ar vi ender opp med to barn. Søsken er jo det fineste man kan ha.
Men ser for meg at alt er glemt når jeg får lillenurket i armene mine!

Jeg gikk på topptur/fjelltur tre dager på rad da jeg hadde bikka termin. Var ute og gikk tur, riktig nok ikke så kupert, og kom inn fra den turen 3 1/2 t før ungen var ute ved sist graviditet. Magen er naturligvis på sitt største i 3.trimester. Det gjør det utfordrende å f.eks ta på sko og knytte skolisser... generelt det å kle seg er tungt. På slutten bryr du deg gjerne ikke om at du mister noe på gulvet - det får mannen ta opp... Du orker rett og slett ikke bøye deg for masse. Samtidig hadde jeg jenta mi som da var 3 år og 8 mnd på skuldrene 1 uke på overtid. Løfta henne opp selv. Og gikk langt med henne slik. Formen kan altså variere ekstremt masse. Så du kan faktisk forvente deg alt.. og så blir det spennende å se hva som skjer for din del. Jeg har vært gravid 6 ganger inkl denne minien her. For meg har det første trimesteret vært det værste. Kvalme, ekstremt trøtthet og energiløshet, stoffskiftet på bærtur, masse hormoner, forstoppelse etc gjør at det er sykt tungt for min del. Både fysisk og mentalt. Når en i tillegg har mista 3 ganger, vi snakker da 9+0, 14 og i uke 12, så blir jo en graviditet også forbundet med veldig usikkerhet og redsel. Men når jeg først har bikka over i andre trimester, så har jeg blomstra opp. Kjent på energi, sluppet kvalme, følt meg flott og veldig stolt over å være gravid. Jeg blir jo rett og slett bare så innmari glad over å se gravide, så tenker nok at jeg sikkert stråler stolthet av å være det selv... Med første hadde jeg problemer med bekkenet, noe som var slitsomt. Med andre bestemte jeg meg for å styrke bekken, rygg, skuldre og nakke i håp om å slippe slike ting. Gikk derfor til en manuellterapeut/fysioterapeut som satte opp noe øvelser for meg som jeg fulgte 3 ganger i uka. Forma har sykt fin hele vegen, og derfor kosa jeg meg også på fjelltur på overtid. Med fasit i hånda i fht hvordan fødselen gikk, som ble en styrtfødsel (kun rier i 1 t 20 min) så hadde jeg aldri turt å gjøre det samme på nytt... men det er en anna sak..
Og sånn ellers.. følte ikke at jeg var så fryktelig mye mer på do på slutten enn ellers i graviditeten.

Ja ikke sant! Jeg husker jeg sa jeg ALDRI skulle gå gravid eller føde igjen. Det var i 2016 og jeg husker fremdeles hvor jævlig vondt alt var. Men var det virkelig SÅÅÅ vondt da? Jeg overdrev kanskje litt? Nei, det gjorde jeg nok ikke :hilarious: flaks noe går i glemmeboka ja. Og premien er super den. Men jeg syns barseltiden var alt annet enn romantisk og herlig. Ungen sov jo fader ikke, og nekta smokk. Så alt kan egentlig bare bli bedre denne gangen, så lenge det ikke er et sykt barn eller med kolikk :p

Jeg tenkte faktisk denne gangen i første trimester at; hey! Dette vil jeg gjøre flere ganger! Endelig et svangerskap uten plager. Så kommer jeg til uke 12-13 og kvalmen kommer for fult. Jessda. Hurra for den herlige graviditeten :hilarious:

Back
Topp