Sykemeldt- kor masse og kvifor?

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
Berre av rein nyskjerrighet så lurer eg på kvifor du er sjukemeldt i svangerskapet og kor mange %?

Eg sjølv er sjukemeldt 50% og har vore det sia starten. Eg er rett og slett så trøtt at eg sliter med å konsentrera meg dei 4 timane eg er på jobb ;) i dag jobba eg 5 timer og det var litt i lengste laget, blir fort sliten etter å stirra i PC skjermen.. tenkte eg skulle prøva å minka til 40% sm ved neste legebesøk.. vanskelig å sei i kor stor grad trøttheten vedvarer. Forrige svangerskap var eg trøtt fra innsett til eg fødde. Sov i kvar lunsjpause ;) men då hadde eg ingen å ta vare på på ettermiddagen... no må eg prøva å vera ei tilstedeværende mor :p

50% sykemeldt. Vært det siden uke 7 pga kvalme og lite energi. Jobber som sykepleier, og er nødt til å yte mye hver vakt. Har fått tilrettelagt med bare kveldsvakter pga kvalmen. Kvalmen er nå heldigvis avtagende, og håper det fortsetter slik. Sliter fortsatt med energinivået da. Har 50% sykemelding til midten av januar. Vil øke, men tror å gå direkte til å jobbe 100% vil være umulig. Tenker kanskje å jobbe 75% vil være gjennomførbart :)

Jeg jobbet 50% i 3 uker nå pga kvalme og høyt stressnivå på jobben. Men nå skal jeg prøve å jobbe 100% igjen, håper at det skal gå bedre!

100% siden 6+0 pga ekstrem svangerskapskvalme. Hadde det hele sist svangerskap, så jeg krysser fingrene for å slippe det denne gangen. Jeg hater å bare ligge hjemme.

Jeg var 100% sykemeldt pga kvalme og trøtt fra uke 7-12. Nå er jeg på 3. uka 50%, regner med det blir en uke eller to til med det. Sliter med å jobbe to dager på rad (må jobbe fulle vakter. Er sykepleier og vanskelig for sjefen å sette inn folk for en halv vakt).

100% sykemeldt fra uke 7.. Risikosvangerskap og jobben kan ikke tilrettelegge.
Sendt søknad om svangerskapspenger til nav..