Sykemeldt- kor masse og kvifor?

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
Berre av rein nyskjerrighet så lurer eg på kvifor du er sjukemeldt i svangerskapet og kor mange %?

Eg sjølv er sjukemeldt 50% og har vore det sia starten. Eg er rett og slett så trøtt at eg sliter med å konsentrera meg dei 4 timane eg er på jobb ;) i dag jobba eg 5 timer og det var litt i lengste laget, blir fort sliten etter å stirra i PC skjermen.. tenkte eg skulle prøva å minka til 40% sm ved neste legebesøk.. vanskelig å sei i kor stor grad trøttheten vedvarer. Forrige svangerskap var eg trøtt fra innsett til eg fødde. Sov i kvar lunsjpause ;) men då hadde eg ingen å ta vare på på ettermiddagen... no må eg prøva å vera ei tilstedeværende mor :p

50% sykemeldt. Vært det siden uke 7 pga kvalme og lite energi. Jobber som sykepleier, og er nødt til å yte mye hver vakt. Har fått tilrettelagt med bare kveldsvakter pga kvalmen. Kvalmen er nå heldigvis avtagende, og håper det fortsetter slik. Sliter fortsatt med energinivået da. Har 50% sykemelding til midten av januar. Vil øke, men tror å gå direkte til å jobbe 100% vil være umulig. Tenker kanskje å jobbe 75% vil være gjennomførbart :)

Jeg jobbet 50% i 3 uker nå pga kvalme og høyt stressnivå på jobben. Men nå skal jeg prøve å jobbe 100% igjen, håper at det skal gå bedre!

100% siden 6+0 pga ekstrem svangerskapskvalme. Hadde det hele sist svangerskap, så jeg krysser fingrene for å slippe det denne gangen. Jeg hater å bare ligge hjemme.

Jeg var 100% sykemeldt pga kvalme og trøtt fra uke 7-12. Nå er jeg på 3. uka 50%, regner med det blir en uke eller to til med det. Sliter med å jobbe to dager på rad (må jobbe fulle vakter. Er sykepleier og vanskelig for sjefen å sette inn folk for en halv vakt).

100% sykemeldt fra uke 7.. Risikosvangerskap og jobben kan ikke tilrettelegge.
Sendt søknad om svangerskapspenger til nav..

Jeg er 100 % sykmeldt. Ble først sm pga kvalme. Fikk forlenget sm da jeg var hos fastlegen idag, i tillegg til kvalme har jeg nå begynt å få veldig smerter pga bekkenløsning.

50% sykemeldt. Vært det siden uke 7 pga kvalme og lite energi. Jobber som sykepleier, og er nødt til å yte mye hver vakt. Har fått tilrettelagt med bare kveldsvakter pga kvalmen. Kvalmen er nå heldigvis avtagende, og håper det fortsetter slik. Sliter fortsatt med energinivået da. Har 50% sykemelding til midten av januar. Vil øke, men tror å gå direkte til å jobbe 100% vil være umulig. Tenker kanskje å jobbe 75% vil være gjennomførbart :)
Så bra du får tilrettelagt med kveldsjobbing! Alt e jo bedre enn ingenting, så du får auka til det du føle du greia :)

:angel4
Jeg jobbet 50% i 3 uker nå pga kvalme og høyt stressnivå på jobben. Men nå skal jeg prøve å jobbe 100% igjen, håper at det skal gå bedre!
Så godt å ha tatt da litt med Ro og viktig å lytta te kroppen:D så flink du er så går opp til 100 igjen:D

100% siden 6+0 pga ekstrem svangerskapskvalme. Hadde det hele sist svangerskap, så jeg krysser fingrene for å slippe det denne gangen. Jeg hater å bare ligge hjemme.
Ja skjønna deg godt, ikkje noko kjekt å vera heimaverande med sånn kvalme :/ håpa det kommer seg om ikkje så lenge :)

Jeg var 100% sykemeldt pga kvalme og trøtt fra uke 7-12. Nå er jeg på 3. uka 50%, regner med det blir en uke eller to til med det. Sliter med å jobbe to dager på rad (må jobbe fulle vakter. Er sykepleier og vanskelig for sjefen å sette inn folk for en halv vakt).
Så bra du kom deg opp til 50%! Kjekt å komma seg ut litt! Samtidig så ein kan ta det litt med ro! Merka sjøl at det er lite energi....

Jeg er 100 % sykmeldt. Ble først sm pga kvalme. Fikk forlenget sm da jeg var hos fastlegen idag, i tillegg til kvalme har jeg nå begynt å få veldig smerter pga bekkenløsning.
Åh bekkenløsning, føle med deg. Begynna å kjenna på det i det fjerne... og særlig no når d er så glatt ute er eg livredd for å gli med eine foten, for då bruker eg jo bekkenet for å holde fast og dra tilbake den andre foten.... får du gått i bassenget og gjort litt svømming el jogging der el? Det gjorde eg og følte det var god trening for bekkenet!

50% sykemeldt pga veldig lavt energinivå. Fikk påvist lave jern verdier. Nå etter 14 dager på tabletter er formen mye bedre. Tenker å gå tilbake til 100% etter neste uke.

Sniker fra juni her, har termin i slutten av mnd. Jeg ble 100% sykemeldt i uke 7 pga ekstrem kvalme og oppkast. Jobber som sykepleier.. begynte 50% i uke 11 og nå i uke 15 er jeg 100% sykemeldt igjen. Har lav hb, er svimmel og sliten hele tiden. Sover gjerne fra 23 til 14, bare oppe å får fireåringen kledd for barnehagen...

50% sykemeldt pga veldig lavt energinivå. Fikk påvist lave jern verdier. Nå etter 14 dager på tabletter er formen mye bedre. Tenker å gå tilbake til 100% etter neste uke.
Så bra at formen blei så stigande etter 14 dager med jern:D eg har sjølv tatt jerntabletter i snart 2 mnd no men merka ingen forskjell på trøttheten.

Sniker fra juni her, har termin i slutten av mnd. Jeg ble 100% sykemeldt i uke 7 pga ekstrem kvalme og oppkast. Jobber som sykepleier.. begynte 50% i uke 11 og nå i uke 15 er jeg 100% sykemeldt igjen. Har lav hb, er svimmel og sliten hele tiden. Sover gjerne fra 23 til 14, bare oppe å får fireåringen kledd for barnehagen...
Uff det høyrtes ikkje godt ut :( då var det nødvendig å gå tilbake til 100% ja... godt du får sova masse. Ein må nesten berre lytta til kroppen.. god bedring til deg:)

Då er det greit å tenka på babyen og helsa først :)
det går vel bra i Boks med svangerskapspenger :)
Jeg håper d.. Men er litt usikker med tanke på at jeg har nettopp hadde startet i jobb igjen etter endt permisjon med forrige (ulønnna permisjon) startet opp i sept og ble sykemeldt i nov

Back
Topp