Bekkenløsning

Oversøster81

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
Er uke 14+2 idag og har kjent litt smerter siden jeg ble gravid, men nå er smertene blitt veldig tydelige. Det er vondt å gå, stå, sitte og ligge/sove. Dette er mitt 5 svangerskap, denne gang kom smertene tidligere. Det er bare 13 mnd siden jeg gikk gravid sist, tror nok det kan også være grunnen til at smertene kommer så tidlig. Har ikke vært plaget med smerter i alle svangerskapene, har vært varierende. Er det flere som har begynt å få bekkenløsning og smerter? Leste gode tips på helsenorge.no for de med bekkenløsning.

Er uke 14+2 idag og har kjent litt smerter siden jeg ble gravid, men nå er smertene blitt veldig tydelige. Det er vondt å gå, stå, sitte og ligge/sove. Dette er mitt 5 svangerskap, denne gang kom smertene tidligere. Det er bare 13 mnd siden jeg gikk gravid sist, tror nok det kan også være grunnen til at smertene kommer så tidlig. Har ikke vært plaget med smerter i alle svangerskapene, har vært varierende. Er det flere som har begynt å få bekkenløsning og smerter? Leste gode tips på helsenorge.no for de med bekkenløsning.
Ja! Her og! Begynt ned fysio og øvelser. Blir dette likt som sist gruer jeg meg!!!!

Jeg har mitt fjerde svangerskap nå, og kjente de første bekkensmertene i uke 8 allerede. Har vært i så god form på forhånd, at denne gangen trodde jeg liksom ikke at det skulle starte så tidlig. Nå er jeg 11+5 og smertene er der helt tydelig hver dag, om enn ikke hemmende på noe vis enda, så blir jeg hvertfall bekymret.
Jeg prøver å gjøre de øvelsene som jeg tror sto på helsenorge, og i tillegg tøyer jeg, går liten tur i skogen, og sover med pute mellom bena. Noe annet smart du har funnet ut at kan hjelpe?

Det har også variert i mine svangerskap, hvor nummer to var det værste, hvor jeg hadde krykker og 100% sykemelding lenge. Har virkelig ikke lyst til det nå igjen.

Ja! Her og! Begynt ned fysio og øvelser. Blir dette likt som sist gruer jeg meg!!!!
Åja, fysio har jeg ikke tenkt på nå allerede, men det er jo sikkert smart for å prøve å forebygge mest mulig også! Takk for tips!

Åja, fysio har jeg ikke tenkt på nå allerede, men det er jo sikkert smart for å prøve å forebygge mest mulig også! Takk for tips!
Jeg bare kjørte på. Er en gynokolog som også har svømmetrening her i Bergen. Vurderer det også.

:eek:
Ja eg beg å kjenna det litt vagt no. Særlig etter dager med masse ståing og gåing! Prøve å begrensa meg med lange turer og for lange økter på kjøkkenet. Er flinkare til å ta pause. Bassengtrening er noko eg syns er veldig bra for meg.dei har egen bassengtrening for gravide i svømmehallen her + litt basseng jogging på egenhand. Samt å sova med puta mellom beina. Det tipset fekk eg frå fysio sist svangerskap. Så brukte ammeputa ein del, men no har eg fått meg egen kneputa som er laga for å sova med:D
Håpa eg kan venta ei stund til før det bryter ut skikkelig! :eek:

Back
Topp