Barselbesøk

Bkno7695992

Første møte med forumet
Hva er greia med folk som tror det er greit å komme på besøk uten forvarsel, i tillegg forvente servering og blir sittende i flere timer!??
Nå er jeg så deppa og lei meg etter flere dager hvis dette har skjedd, og hvor vi har hatt så mye besøk at jeg ender opp med å knekke sammen foran mannen min totalt utslått. Barseltårene øker på, og jeg har virkelig ikke fått nyte noe av tiden hjemme med mann og barn(inkl. Storesøsken enda).
Jeg er konfliktsky, og klarer ikke si at det ikke passer eller at nå må dere dra. Er bare utrolig overrasket over hva folk får seg til å gjøre 5 dager etter fødsel!!
Tips? Dette var vel egentlig bare et innlegg for å få utløp for litt frustrasjon! Jeg vil bruke tiden på mine, og på å komme meg- føler meg helt utslitt hele tiden nå, dette skal vel være en tid for å komme seg igjen?
Mvh
Frustrert mamma
 
Om ikke du klarer å si «Det passer dessverre dårlig fordi jeg ikke er helt i form ennå, jeg kan si ifra når dere kan komme» til folk selv, burde samboeren din si det til folk.

Det skal jo faen ikke være sånn !!!

Jeg sa ifra med første at «nei, nå orker jeg dessverre ikke besøk etter alt for lite søvn over flere dager» og sa også, «greit, så lenge dere ikke blir for lenge».
Alle godtok det.
 
Uff, så slitsomt!♥️
Kanskje mannen din kan si i fra for dere, at besøk må vente.
Håper for din skyld du slipper besøk på en stund nå da, er jo en tid for familien dette.♥️

Folk er rare synes nå jeg, at man ikke kan vente litt liksom...:shifty:
 
Folk er folk, noen mangler desverre antenner. Synes mann din skal sifra om du kjenner på at du ikke klarer det. Si det som det er, du er utslitt og trenger hvile. Har du hatt hjemmebesøk av helsesøster? Bare legg'på litt ekstra om så og si at hun så at du er sliten og viktigheten over fred og ro dere som familie og bli kjent med lille.. Håper dere får sagt ifra så dere får litt roligere dager fremover, klem
 
Legg deg evt med baby i senga og lukk døra! Man har da virkelig ikke noe oppmøteplikt rett etter fødsel.
 
Hva er greia med folk som tror det er greit å komme på besøk uten forvarsel, i tillegg forvente servering og blir sittende i flere timer!??
Nå er jeg så deppa og lei meg etter flere dager hvis dette har skjedd, og hvor vi har hatt så mye besøk at jeg ender opp med å knekke sammen foran mannen min totalt utslått. Barseltårene øker på, og jeg har virkelig ikke fått nyte noe av tiden hjemme med mann og barn(inkl. Storesøsken enda).
Jeg er konfliktsky, og klarer ikke si at det ikke passer eller at nå må dere dra. Er bare utrolig overrasket over hva folk får seg til å gjøre 5 dager etter fødsel!!
Tips? Dette var vel egentlig bare et innlegg for å få utløp for litt frustrasjon! Jeg vil bruke tiden på mine, og på å komme meg- føler meg helt utslitt hele tiden nå, dette skal vel være en tid for å komme seg igjen?
Mvh
Frustrert mamma
Uffda. Her må du faktisk si ifra. Stopp de i døra om de kommer uanmeldt. Og be mannen din om å si ifra om du virkelig ikke får til selv. Én ting er jo at folk kommer uanmeldt, men folk er jo ikke tankelesere heller. Om du ikke sier ifra, så tror de at du synes dette er ok og tipp topp. Høres ut som dette er mennesker som er vant med å komme uanmeldt til dere og bli sittende lenge. De har vel ikke fått beskjed om at det ikke er greit før, og tenker naturlig nok ikke over at det ikke er greit nå. Våg å tråkke de på tærne ved å si: jeg er sliten og ønsker ikke besøk. Jeg kan ta kontakt når det passer med besøk, frem til da ønsker jeg ro hjemme.
Jeg tror at folk vil både forstå og respektere dette, men du må nesten si ordene selv.
 
Sniker. Min er 6 måneder og jeg ditcher fortsatt besøk og går på rommet og legger meg med baby hvis vi trenger ro og søvn mer enn selskap. Babys behov (og mine) er viktigere enn besøkets, sånn er det bare. Med nyfødt i hus slippes kun inn de som ikke forventer oppvartning og servering, resten får vente.
 
Back
Topp