Desember challange Skravletråd

Resultat uke 2
1.MaJa<3 23 poeng
2. Kitty2019 18,5 poeng
2. Lovesome 14,5 poeng

Totalt (uke 1+2)
1. Kitty2019 (17,5 + 18,5) 36
2. MaJa<3 (12 + 23) 35
3. Lovesome (17 +14,5 ) 31,5
4. Ceme (1 poeng)
 
Nei. Men knebøy-byssing ja :p (igår ble det 30 min knebøy med baby i babybjørn, det var trim!)
Lurt, er jo ganske tungt. Holder på sånn jeg selv om nettene. Har en baby med kvelds/natturo
Så går alt fra 1-3 timer på natta her.. kjenner jeg er sliten og med lite søvn nå. Har ikke klart å spise så mye, så har nok gått ned bra denne uka. Litt stressende det også, da jeg er redd det går ut over melkekvalitet.
 
Jeg synes vi har vært sykt flinke som har gått ned de 3 første ukene i desember.

MaJa<3 - 0,8%
Kitty2019 - 1,2%
Lovesome- 2%

Stor klapp på skuldra til oss selv :)

Spent på resultat neste uke, om vi klarer å holde vektnedgang da også :)

I morgen blir det pinnekjøtt og julesnop på meg iallefall.

God jul til dere :)
 
God jul alle sammen
 
God jul! Vet ikke hva det blir her de neste dagene, skal til svigers
 
Gruer meg til veiing i morgen. Det kan umulig gå bra :nailbiting:
Samme her :( men jeg vet jo hvorfor. Mini har også vært pyton så har blitt mye byssing og spising i full fart. Men julekaker er enkelt å spise med en hånd :p
 
Jeg har faktisk ikke gått opp :smiley-bounce016
Veier nøyaktig samme som forrige mandag. Og jeg har spist mye godis + dessert i jula. Men lite fet julemat, kun pinnekjøttet på julaften. Ellers ganske mager mat. Men har hatt økedøgn med lille på snart 4 mnd, så har nok hatt økt forbrenning pluss at jeg har trent. Så fornøyd :D
 
Jeg har faktisk ikke gått opp :smiley-bounce016
Veier nøyaktig samme som forrige mandag. Og jeg har spist mye godis + dessert i jula. Men lite fet julemat, kun pinnekjøttet på julaften. Ellers ganske mager mat. Men har hatt økedøgn med lille på snart 4 mnd, så har nok hatt økt forbrenning pluss at jeg har trent. Så fornøyd :D
Jeg hadde gått ned :eek: Ikke spist dessert, bare julekaker :hilarious:
økedøgn, hva er det? Han henger i puppen uansett, og får også tillegg om kveldene fordi jeg ikke har nok melk :( Men er stort sett bare 1 flaske jeg "mangler", så det kunne vært mye verre
 
Jeg hadde gått ned :eek: Ikke spist dessert, bare julekaker :hilarious:
økedøgn, hva er det? Han henger i puppen uansett, og får også tillegg om kveldene fordi jeg ikke har nok melk :( Men er stort sett bare 1 flaske jeg "mangler", så det kunne vært mye verre
Wow.. Så flink :)
Økedøgn er når babyen får behov for mere mat, da spiser de mye oftere, og puppene føles tomme. Det at de spiser oftere gjør at melkeproduksjonen vår økes. Denne gang varte det i nesten ca. 2 døgn hvor hun spiste nonstop nesten. Føltes sånn iallfall. Men nå er det greit igjen. Jeg har ikke gitt tillegg når jeg har økedøgn, men vet at mange gjør det slik at babyene ikke skal være så grinete. Men hvis man bare holder ut så klarer kroppen å tilpasse melkeproduksjonen slik at de får nok. En helt tom pupp er allerede 50% full igjen etter en time, så om man veksler mellom brystene så får de nok mat tilslutt. Også er egenlig puppene aldri helt tom, siden vi hele tiden produserer. Og vi lager mere raskere når det er lite igjen.
 
Glemte nesten at det var mandag i dag. Var så innstilt på at i morgen var slutten på uka. Sikkert fordi det er slutten på året. Klarer ikke helt å holde styr på dagene i jula.
Fornøyd etter er nokså aktiv uke. Mye søvn hjelper også på vekta merker jeg. Går ofte ned når jeg får meg noen lange netter.
 
Wow.. Så flink :)
Økedøgn er når babyen får behov for mere mat, da spiser de mye oftere, og puppene føles tomme. Det at de spiser oftere gjør at melkeproduksjonen vår økes. Denne gang varte det i nesten ca. 2 døgn hvor hun spiste nonstop nesten. Føltes sånn iallfall. Men nå er det greit igjen. Jeg har ikke gitt tillegg når jeg har økedøgn, men vet at mange gjør det slik at babyene ikke skal være så grinete. Men hvis man bare holder ut så klarer kroppen å tilpasse melkeproduksjonen slik at de får nok. En helt tom pupp er allerede 50% full igjen etter en time, så om man veksler mellom brystene så får de nok mat tilslutt. Også er egenlig puppene aldri helt tom, siden vi hele tiden produserer. Og vi lager mere raskere når det er lite igjen.
Jeg vet hva økedøgn er, mine pupper produserer bare ikke så mye som mini ønsker. Når han hyler etter mat etter å ha tømt begge bryst, da må han ha noe ekstra. Men jeg er fornøyd med at jeg kan amme så mye som jeg gjør :) han var jo prematur og fikk mye erstatning i begynnelsen mens vi ventet på min melk
 
Beklager at jeg ikke har fått regner sammen poengene. Vi er bortreist og jeg har glemt det litt av.. Kan nok med sikkerhet si at det nok var MaJa<3 som vant sammenlagt:) gratulerer :)
Selv om vi var få, så var det supermotiverende å måtte rapportere inn i desember. Også enkelt å se at det faktisk nytter, da alle oss har greid å gå ned i vekt istedenfor opp i desember:) morro :) takk for følget
 
Beklager at jeg ikke har fått regner sammen poengene. Vi er bortreist og jeg har glemt det litt av.. Kan nok med sikkerhet si at det nok var MaJa<3 som vant sammenlagt:) gratulerer :)
Selv om vi var få, så var det supermotiverende å måtte rapportere inn i desember. Også enkelt å se at det faktisk nytter, da alle oss har greid å gå ned i vekt istedenfor opp i desember:) morro :) takk for følget

Takk for følget :) Det store målet var å holde vekta i desember og ikke "ta av" med julekosen. At det i tillegg ble litt nedgang tar jeg som en bonus!
 
Back
Topp