Elektrisk brystpumpe

Jeg har kjøpt medela flex freestyle, må ha den med meg rundt så greit å ha oppladbart batteri. Og blir å pumpe mye så må dobbel pumpe til :)
Spørs veldig på hva du trenger, til første hadde jeg kun en helt enkel manuell.
 
Har en liten enkel manuell pumpe fra medela, men trenger noe mindre arbeidskrevende denne gangen tror jeg. Regner med å starte jobb relativt tidlig, så da blir det en del pumping er planen
 
Sniker. Leier en medela symphony fra apotek.
Sjekk mulighet for det før du kjøper :)
 
  • Liker
Reactions: Vbt
hvordan er det å leie pumpe og hvordan fungerer den pumpa?
Nå bor jeg i utlandet, så akkurat systemet i Norge er jeg usikker på, jeg vet bare at flere har gjort det. Medela Symphony er den de bruker på sykehusene rundt i landet, så den regnes som svært god og effektiv.

Her funker det sånn at man får resept på pumpe (som varer i 4 uker), og så henter man ønsket pumpe på apoteket. Man betaler pant på 100€ som man får igjen. Man får resept på alt utstyret man trenger til pumpe (så lenge babyen har behov for at mor pumper). Min gutt var prematur og sugesvak, og slet veldig med puppen, og sliter fortsatt noe, men på langt nær så mye. Han er nå nesten 10 uker, og vi får fortsatt pumpen på "resept". Det kan vi få så lenge det er behov i prinsippet, men det vanlige er at man stopper ved 4-6 måneder.
 
hvordan er det å leie pumpe og hvordan fungerer den pumpa?

Får leid direkte fra medela her i Norge, også noen sykehus som har avtaler. Men altså symphony er en ganske stor pumpe hvis du tenker å ha den med på jobb osv også :)
Jeg valgte freestyle for å ikke være avhengig av strømuttak og kunne ha den med når det er forelesninger hele dagen, uten å måtte pakke med en hel koffert med utstyr :hilarious:
 
Ingen erfaring med elektrisk, kun brukt manuell. Går fint det også
 
Kun brukt manuell, holdt i massevis. Har hatt mye melk så bare det ble vakuum så kom melka. Har pumpet mye på jobb og jobbreise som bare ble kastet. Må man pumpe for å beholde eller få opp produksjonen så er det sikkert kjekt med elektrisk.
 
Får leid direkte fra medela her i Norge, også noen sykehus som har avtaler. Men altså symphony er en ganske stor pumpe hvis du tenker å ha den med på jobb osv også :)
Jeg valgte freestyle for å ikke være avhengig av strømuttak og kunne ha den med når det er forelesninger hele dagen, uten å måtte pakke med en hel koffert med utstyr :hilarious:
Ja tanken min er å pumpe på jobb og på farten, så må ha en som jeg kan bære med meg greit.
 
hvordan er det å leie pumpe og hvordan fungerer den pumpa?
Her leier de ut på apoteket. Er ett depositum på noen hundrelapper og deretter 150kr uka før å ha den.
Så etter typ 10 uker å leie noe sånt hadde det lånt seg å kjøpe den.
Men greit om man er desperat og trenger ei bra pumpe mens man venter på å få kjøpt selv/ser om det funker.
 
Hadde en enkel elektrisk medela sist. Likte den veldig godt, men vær en jeg hadde arva, og motoren døde mot slutten.
Vurderer å kjøpe en slik igjen hvis jeg trenger å pumpe, men heller mot å droppe det og heller gi mme om jeg skal ut uten ungen en kveld.
 
Back
Topp