Tips til å kle seg som gravid

pusemjau

Gift med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2020 ♡
Marshmallows 2022
Skuddårsspirene 2024
Noen som har gode tips til hvordan en kan kle seg som gravid, men allikevel se fin ut?
Hva bør en kjøpe og hva trenger en ikke?
Har kjøpt noen skjørt, strømpebukser, to bukser og en kjole.
Førstegangsmor her, så har ikke noe erfaring:hilarious:
 
Er helt elendig på å kle meg "normalt" i det siste. Går helst i bare koseklær, altså joggebukse og gode gensere, eventuelt superundertøy. Så i går bestilte jeg meg to kjoler og strømpebukser sånn at jeg kanskje kan kle meg litt finere :happy: Har ikke fått kjøpt noen mammabukser enda, fordi det ikke finnes noen butikker her jeg bor med sånne klær. Tør ikke bestille jeans på nett uten å ha sett det og prøvd det først :bored:
 
Vil bare at magen skal bli enda større, da klarer jeg å kle meg. Nå er det ikke noe som passer og jeg venter bare på oul for å se at alt er bra så skal jeg kjøpe meg mer klær.

Men nå går det i en stk mamma jeans og legging med lang genser. Vil helst ikke gå ut.
 
Jeg elsker svarte gravidtights, de er basisgarderobe under svangerskap. Har også flere dongeribukser, men bare én jeg faktisk bruker fordi den er så myk.
Bruker mye kjoler, gjerne litt løse slik at magen får plass selv om det ikke er gravidkjoler, også har jeg en jakke over. Ellers bruker jeg lange singletter fra feks hm eller cubus, gjerne str L (bruker M ellers) som har mye stretch og går fint over magen. Man må ta med at de kan bli litt slitt etter bruk,så tenk derfor over det før du bruker favorittplaggene :) Særlig har trusene mine blitt ganske tynnslitte, så bruker gravidtruser på slutten :hilarious:
 
I forrige svangerskap kjøpte jeg bare 3 gravidbukser, og brukte vanlige gensere/ topper til :) Brukte mye kjoler også, for jeg har en del løse kjoler hjemme. Tenker jeg gjør likt denne gangen, og handler etter behov. Usikker på om jeg får på meg gravidbuksene fra sist siden jeg er breiere i hoftene etter fødselen som var :hilarious:
 
Jeg har arvet litt gravidtøy av venninner. Jeg er en av de som har lagt på seg litt tidlig i svangerskapet, så plutselig passet nesten ingen klær.:woot: Har gått i HM gravidbukser og store bluser/skjorter/gensere. Her om dagen snek jeg meg til å prøve en av samboerens jeans, og de passet:D de var veldig behagelige, og en fin avveksling fra tights/joggebukse, som det også har gått mye i. Jeg føler meg ikke helt bekvem med kroppen min for tiden, og synes det er kjedelig å kjøpe en masse klær, jeg ikke liker. Blir nok lettere for meg, når magen ser litt mer "gravid" ut, håper jeg. Rydda hele klesskapet mitt. ( er det for smått nå, er det lenge til jeg trenger å prøve de klærne igjen). Blir litt kreativ i klesveien om dagen:)
 
Jeg har to vanlige gravidbukser fra hm. Så har jeg noen strømpebukser, og en del tskjorter jeg bruker. Har kjøpt meg noen ribbkjoler, synes det er så fint når magen blir litt mer definert. Prøvde de nå, og nå så jeg bare tjukk ut, mens jeg ser gravid ut i gravidbukse/t-skjorte. Har også kjøpt vanlig strechy skjørt i large, vanligvis ville jeg valgt m. Så måå jeg bare anbefale gravid joggebuksene til hm!! Er såå gode, og koster 200.. Jeg bruker de mye nå siden jeg er kvalm, men er fantastiske på slutten og etter fødsel.. :)
 
Jeg har to vanlige gravidbukser fra hm. Så har jeg noen strømpebukser, og en del tskjorter jeg bruker. Har kjøpt meg noen ribbkjoler, synes det er så fint når magen blir litt mer definert. Prøvde de nå, og nå så jeg bare tjukk ut, mens jeg ser gravid ut i gravidbukse/t-skjorte. Har også kjøpt vanlig strechy skjørt i large, vanligvis ville jeg valgt m. Så måå jeg bare anbefale gravid joggebuksene til hm!! Er såå gode, og koster 200.. Jeg bruker de mye nå siden jeg er kvalm, men er fantastiske på slutten og etter fødsel.. :)

Har du link til de joggebuksene? Og hvordan er de i str? De hørtes i hvertfall så fantastiske ut at jeg må kjøpe meg et par :D
 
Jeg bruker mye poptrash bukser! ☺️ Har også tre bukser som heter «Anine» fra Cubus (i svart), bruker de med topper og ulike gardigans til. Har også en del store ullkjoler (Vero Moda og Only) som jeg bruker med svart strømpebukse. Har ikke kjøpt meg gravidklær (enda), klarte meg uten forrige svangerskap, men tror jeg skal kjøpe en denne gang.
 
Jeg har kjøpt to gravidbilder og singletter.
Håper jeg slipper å kjøpe så mye! Nå går det i vanlige gensre, preggobukser og hverdagskjoler. Kjøpte en fin fra Cubus i ribbestrikk og høy hals her forleden som jeg elsker! Magen popper fram også :p
 
Jeg har to vanlige gravidbukser fra hm. Så har jeg noen strømpebukser, og en del tskjorter jeg bruker. Har kjøpt meg noen ribbkjoler, synes det er så fint når magen blir litt mer definert. Prøvde de nå, og nå så jeg bare tjukk ut, mens jeg ser gravid ut i gravidbukse/t-skjorte. Har også kjøpt vanlig strechy skjørt i large, vanligvis ville jeg valgt m. Så måå jeg bare anbefale gravid joggebuksene til hm!! Er såå gode, og koster 200.. Jeg bruker de mye nå siden jeg er kvalm, men er fantastiske på slutten og etter fødsel.. :)
Jeg vil også gjerne ha link om du har
 
Har du link til de joggebuksene? Og hvordan er de i str? De hørtes i hvertfall så fantastiske ut at jeg må kjøpe meg et par :D
Fikk ikke til å lage link, men heter mama joggers, koster 199. Legger ved bilde! :) bruker å ha i ulike farger. Jeg synes de er normale i str, jeg bruker m til vanlig, og har brukt m gjennom hele svangerskapet. :) heller litt store enn små i str.
 

Vedlegg

  • Screenshot_20191222_140531_com.hm.goe.jpg
    Screenshot_20191222_140531_com.hm.goe.jpg
    6,7 KB · Visninger: 44
  • Screenshot_20191222_140549_com.hm.goe.jpg
    Screenshot_20191222_140549_com.hm.goe.jpg
    8,5 KB · Visninger: 40
Flere enn meg som syntes det er ubehagelig å gå med mammabukser nå? Føler de sklir ned og ikke sitter som de skal liksom. Sikkert ikke så rart siden jeg er bare 15 uker. Syntes også at gravidstrømpebuksene er skikkelig ubehagelige.
Sorry, ble nesten litt klageinnlegg det her:hilarious:
Tar gjerne imot tips fra erfarne;)
 
Flere enn meg som syntes det er ubehagelig å gå med mammabukser nå? Føler de sklir ned og ikke sitter som de skal liksom. Sikkert ikke så rart siden jeg er bare 15 uker. Syntes også at gravidstrømpebuksene er skikkelig ubehagelige.
Sorry, ble nesten litt klageinnlegg det her:hilarious:
Tar gjerne imot tips fra erfarne;)
Har ikke prøvd enda, så aner ikke :p Bruker enda litt vanlige bukser, men ikke jeans. Går mest i tøy sleng bukser enda jeg :)
 
Flere enn meg som syntes det er ubehagelig å gå med mammabukser nå? Føler de sklir ned og ikke sitter som de skal liksom. Sikkert ikke så rart siden jeg er bare 15 uker. Syntes også at gravidstrømpebuksene er skikkelig ubehagelige.
Sorry, ble nesten litt klageinnlegg det her:hilarious:
Tar gjerne imot tips fra erfarne;)
Ja, jeg også synes det. Men går i de allikevel:)
 
Flere enn meg som syntes det er ubehagelig å gå med mammabukser nå? Føler de sklir ned og ikke sitter som de skal liksom. Sikkert ikke så rart siden jeg er bare 15 uker. Syntes også at gravidstrømpebuksene er skikkelig ubehagelige.
Sorry, ble nesten litt klageinnlegg det her:hilarious:
Tar gjerne imot tips fra erfarne;)
Helt enig, men jeg orker ikke strammingen rundt livet fra vanlige bukser, så av to onder blir det mammabuksene når jeg skal se litt «ordentlig» ut. Går ellers i joggebukse eller lett tøybukse med bredt bånd i livet :p
 
Flere enn meg som syntes det er ubehagelig å gå med mammabukser nå? Føler de sklir ned og ikke sitter som de skal liksom. Sikkert ikke så rart siden jeg er bare 15 uker. Syntes også at gravidstrømpebuksene er skikkelig ubehagelige.
Sorry, ble nesten litt klageinnlegg det her:hilarious:
Tar gjerne imot tips fra erfarne;)

Samme her!

Klarer ikke bruke de enda. Går mye i hverdagskjoler (med svart strømpis bare en størrelse større) og wide fit-bukser med høyt liv :D
 
Flere enn meg som syntes det er ubehagelig å gå med mammabukser nå? Føler de sklir ned og ikke sitter som de skal liksom. Sikkert ikke så rart siden jeg er bare 15 uker. Syntes også at gravidstrømpebuksene er skikkelig ubehagelige.
Sorry, ble nesten litt klageinnlegg det her:hilarious:
Tar gjerne imot tips fra erfarne;)

jeg syns d er ubehagelig fordi j syns d strammer over magen. Tar på meg en lav ettersittende behagelig bukse så fort j kommer hjem:)
 
Back
Topp